(FOTO) LIJEK ZA LJETNE GUŽVE? BikeRI predlažu rješenje prometnih gužvi na rotoru Šmrika!

(FOTO) LIJEK ZA LJETNE GUŽVE? BikeRI predlažu rješenje prometnih gužvi na rotoru Šmrika!

BikeRice i BikeRi Primorsko-goranske županije izradili su prijedlog rješenja smanjenja prometnih gužvi na rotoru Šmrika, ključnom križanju prometa uz more u pravcu istok-zapad-istok odnosno prema otoku Krku i riječkom zaleđu.

“Prijedlog je poslan i Zdravku Liscu, voditelju Odsjeka za promet i veze pri Upravnom odjelu za pomorsko dobro, promet i veze Primorsko-goranske županije te Borisu Skeledžiću, voditelju Službe za sigurnost cestovnog prometa Policijske uprave Primorsko-goranske županije. Nadamo se razmatranju našeg prijedloga i nekom pomaku u rješavanju prometne gužve na navedenom rotoru”, ističu BikeRice i BikeRi Primorsko-goranske županije.

UPRAVO SE ČITA

Nadaleko je već poznato, unutar cijele Primorsko Goranske županije, da svake nedjelje, tj. vikendom tijekom turističke sezone, prometna situacija na državnoj cesti D102 na relaciji grad Krk – Turborotor kod Šmrike, postaje do te mjere nemoguća da se tom dionicom dugom otprilike 25 kilometara atomobilom vozi 3 do 4 sata, ističu predlagači.

Čak se ni prečac, kojim su se služili lokalni stanovnici na potezu od Čižića do vodospreme za bivšu Dinu, više ne isplati koristiti jer se i na njoj stvara kolona već od Čižića.

Rezultat svega je da stanovnici naše županije, a i turisti, izbjegavaju tu problematičnu D102, a time i sam otok, koji u skoro svim granama gospodarstva, direktno ili indirektno ovisi o turizmu.

Nedjeljom se zastoj stvara na spoju D102 prema turborotoru kod Šmrike i to promet koji se većinom spaja na A7 u smjeru Rijeke.

Sav promet koji se pretežito kreće jednim trakom i dolazi na turborotor iz smjera Krka, opstruiran je obavezom propuštanja prometa iz smjera Rijeke prema smjeru Crikvenica, čime se stvara kolona i do 25 km.

Evo i njihova prijedloga rješenja:

Evidentno je da projekt, danas već pogrdno nazvan „turborotor“, nije ni tehnički ni građevinski ostvario svoj potencijal namjene.

Definitivno je potrebna građevinska rekonstrukcija, koja je financijski vjerujemo vrlo zahtjevna.

No postoji solucija koja to nije. Ovime dajemo samo prijedlog kojeg bi što prije trebalo testirati u živom prometu jer, ukoliko se barem to ne učini, nećemo se „maknuti s mrtve točke“, a isčekivanje rekonstrukcije turborotora neka ostane za neka
bolja vremena i za kompetentne stručnjake.

Predlažu sljedeće:

 Promet sa A7 iz smjera Rijeke prema turborotoru, koji ima destinaciju u smjeru Crikvenice –obavijestiti pravovremeno i preusmjeriti preko Križišća i Šmrike (D501) natrag na D8 prema smjeru Crikvenice (realno produljenje puta 2 min ili 1.1 km)

Pod pravovremeno i kvalitetno obavješćivanje podrazumijevaju se dvojezični znakovi koji ne bi unosili pomutnju lokalnom stanovništvu kao ni turistima, i to na sljedeći način:

 Promet prema smjeru Kraljevica se slobodno može kretati na A7 do turborotora, ali nije na odmet uzeti u obzir i da se taj smjer prometa izdvoji s A7 prije rotora;

 na A7, 500m pred sam turborotor, zatvoriti lijevu traku za smjer Crikvenice, kako bi se prometni tok iz smjera Krka prema turborotoru nesmetano kretao u smjeru Crikvenice i Rijeke, te omogućilo korištenje samo srednje trake za smjer Krk, a desnu traku za smjer Kraljevica;

 U slučaju da se previdi oznaka obilaska za smjer Crikvenica, alternativa postoji preko Kraljevice – Tifon benzinska postaja – turborotor – smjer Crikvenica;

 Promet iz smjera Kraljevice se nesmetano kreće prema Crikvenici;

 Promet iz smjera Crikvenice se nesmetano kreće prema Rijeci i Kraljevici, osim mogućnosti intervencije prometne policije na uključivanju na turborotoru u smjeru prema Krku;

 (Spomenuto ograničenje toka prometa koristiti samo nedjeljom u turističkoj sezoni tokom vršnog opterećenja prometnica, naročito u vrijeme od 16 do 22 sata.)

 Nakon testne faze ovakvog protoka prometa, napraviti mogućnost rotacije znaka van vidljivog polja vozača, na način koji službenici rotiraju oznake upozorenja i ograničenja kategorije u slučaju jake bure.

BikeRice i BikeRi rekli su svoje, na prometnim stručnjacima je da barem pokušaju u praksi učiniti nešto na boljoj protočnosti prometa na rečenoj točki!

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.

Komentari