FOTO: RIJEČANI NA KROVU EUROPE – Mont Blanc du Tacula (4075 m)

Foto i tekst: Marko Vukušić

Nakon uspješno obavljenih uspona na Marmoladu, Grossvenediger i Großglockner, proteklog vikenda tročlana ekipa mladih riječkih planinara, inače članova PD Kamenjak, Frano Udović, Goran Misimović i Marko Vukušić odlučila se na stepenicu više i uspon na Mont Blanc, najviši vrh Alpa. Odabrana je ruta preko tri vrha (Les Trois Monts) koja vodi preko vrhova – , Mont Maudita (4345 m), te naposlijetku na Mont Blanc (4810 m). Prenosimo putopis njihove avanture.

Frano Udović Marko Vukušić Goran MisimovićKrenuli smo iz Rijeke u 1:30 ujutro, te nakon duge vožnje talijanskim autocestama prolazimo kroz tunel Mont Blanc i stižemo u Chamonix oko 10 sati. Nakon kratkog razgledavanja grada odlazimo u kuću vodiča raspitati se o uvjetima na Mont Blancu, dobivamo informaciju da zbog nedavnog snijega i jakog vjetra ruta još nije prohodna te da postoji opasnost od lavina. Odlučujemo tu noć provesti u kampu u Chamonixu, a dan kratimo izletom u Genevu.

Uspon prema vrhuU srijedu spremamo ruksake i upućujemo se prema žičari Aiguille du Midi i nakon dužeg čekanja uspinjemo se sa 1035 m do 3842 m. Nakon kratkog privikavanja na visinu uz prekrasan pogled s terasa žičare upućujemo se prema izlazu za alpiniste, oblačimo opremu i spuštamo se preko grebena u divlji kamp na ledenjaku ispod žičare. U razgovoru s alpinistima u kampu saznajemo da od zadnjeg snijega još nitko nije bio na Mont Blancu već su najdalje došli do prvog vrha, Mont Blanc du Tacula kada su se morali vratiti.

Uspon do baznog kampa

S zalaskom sunca pada temperatura te se uvlačimo u šator i navijamo sat za 1:00 s namjerom da pokušamo barem doći do prvog vrha, ali s nadom da će uvjeti dozvoliti osvajanje Mont Blanca.

Pogled iz Chamonixa na Mont BlancČetvrtak, ustajanje usred noći, ekipe se masovno spremju i navezi alpinista slijede vodiče s klijentima koji predvode kolonu preko ledenjaka, ubrzo se i mi priključujemo te oko 2 sata u noći krećemo. Uspinjemo se na prvi vrh, Mont Blanc du Tacul strmim usponom oko ogromnih blokova leda i između mnogobrojnih pukotina. Za završni dio uspona potrebno je malo penjanja i stižmo na greben Tacula oko 4:30 sati. Nakon kraće pauze nastavljamo prema drugom vrhu Mont Mauditu, te nakon kraćeg uspona dolazimo do duge zloglasno lavinozne strmine koja završava skokom od otprilike 50 m nagiba 50 stupnjeva. Početak skoka osiguran je fiksnim užetom te je na sredini moguće izraditi sidrište. Na greben Maudita izlazim oko 7 sati i na visini od oko 4300 m već dobrano osjećamo umor te usporenim tempom nastavljamo dalje prema vrhu. Put je dalje hodački uz dugo priječenje strme padine te zatim 500 visinskih metara dugog uspona do vrha. Korak po korak uz učestale pauze napokon stižemo na Mont Blanc oko 11 sati, na visini od 4810 m unatoč jakom vjetru uživamo u prekrasnom sunčanom danu i savršenom pogledu. Nakon slikanja vrijeme je za dugi povratak istim putem natrag prema kampu u koji iscrpljeni stižemo oko 17 sati.

Naš kamp u Vallee BlancheNoćimo u kampu, te u petak ujutro spremamo stvari te se žičarom spuštamo natrag u Chamonix. Nakon šetnje gradom i kupovine suvenira krećemo prema Rijeci u koju stižemo oko 21 sat.

Na vrhu

Pogled sa vrha

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.