NJEMAČKI MODNI LANAC

JE LI NOVA ODJEĆA IZGUBILA SMISAO? Još jedan modni lanac otišao u stečaj!

Foto: Pexels

Početak mjera i nevolja s pandemijom obilježilo je klikanje na internetskim trgovinama, ali veoma brzo su se narudžbe modnih artikala smanjile, a presahnule su i nade trgovaca i modnih kuća kako će im to biti spas, piše DW.

Mnoge lokalne trgovine koje su pohitale na neke od brojnih portala za modu koji su nastajali, nisu računali s gorkim činjenicama: korisnika nipošto nije lako navesti na baš vašu adresu, a moda je i inače nešto što se ipak najradije kupuje u trgovini.

Kako piše list Handelsblatt, oko 40% naručene robe u tom sektoru se vraća trgovcu jer bluza nikad ne stoji tako kako stoji profesionalnom (anoreksičnom) modelu, a i boje su često sasvim drugačije nego na ekranu. Kod odjeće je to ozbiljan problem. Što učiniti s tom vraćenom robom i bez straha da je nezadovoljna mušterija možda prijenosnik korone: tek rijetko se isplati čišćenje, tako da u pravilu ta roba više nikad ne vidi novog kupca – pogotovo ne unutar EU-a, prenosi Net.hr

No i kupci su brzo shvatili kako im ne treba novo odijelo ako ionako rade kod kuće za računalom u Home Officeu u staroj trenirci. Izlasci i zabava su – zabranjeni, drastično se ograničava i broj osoba koje se smiju okupiti. Dobar dio smisla “novog perja” i jest izazvati divljenje – ali tko sad uopće i vidi tvoj novi izgled?

A obzirom da su mnogi modni lanci i prije korone bili na tankom ledu likvidnosti, još od prošlog proljeća je počela serija stečajeva i perturbacija.

“Ukupno je osam velikih trgovačkih modnih lanaca otišlo u stečaj u prvih devet mjeseci 2020.”, kaže Ron van het Hof, predsjednik uprave kreditnog osiguravajućeg društva Euler Hermes za njemačko govorno područje. Bonita (tvrtka-kćer marke Tom Tailor), Hallhuber, Esprit, Herzog&Bräuer, Appelrath Cüpper… Ako se tome još pribroje, kako upozorava i van het Hof, veliki problemi s likvidnošću i zatvaranje filijala više velikih trgovačkih lanaca u neprehrambenom sektoru – na prvom mjestu je tu svakako Karstadt/Kaufhof – onda je jasno koliko je duboka nevolja svih koji se bave modom.

Ekonomist tog osiguravatelja Aurélien Duthoit je procijenio kako će gubitak prometa tog sektora u godini korone biti 12 milijardi eura – ali ta je njegova procjena bila prije novih, još strožih mjera početkom zime kad se sektoru mode definitivno ugasila i posljednja nada: dobar posao za Božić i proslavu Nove godine. Najnoviji stečaj tvrtke Adlermode – osnovane 1948. godine s lancem od 172 trgovina pretežito na jugu Njemačke i s oko 3.350 zaposlenih teško će biti posljednji.

Jer dok su neke od tih modnih kuća imale nevolja i prije pandemije, Adlermode je još 2019. ostvario promet od oko pola milijarde eura. Neki od tih lanaca uspjeli su naći utočište u državnoj potpori, neki su pak nakon stečaja postali dio nekog od konkurenata. Ali atmosfera u sektoru mode je i više nego tmurna.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari