Krenulo je Black Friday ludilo! Prevaranti vrebaju, ovo trebate napraviti da vas ne ‘opelješe’

Black Friday ili “dan ludih popusta” ove je godine 29. studenog

Mnogi su već danima u niskom startu za Black Friday, odnosno Crni petak koji ove godine pada na 29. studenoga, a odmah nakon njega sijedi i Cyber Monday, još jedan „blagdan potrošača“ koji je posvećen isključivo online kupnji.

Neki su s popustima krenuli ranije, kako bi preduhitrili konkurenciju, a s obzirom na kasni datum, ovaj put u Hrvatskoj će se Black Friday spojiti s početkom Adventa i sezonom blagdana.

Black Friday prate veliki popusti i akcije na gotovo sve kategorije proizvoda. Velik broj trgovaca poziva na online kupovinu artikala, a tu se javljaju i brojne druge opasnosti i zamke koje postavljaju perfidni prevaranti i samo čekaju neoprezne žrtve.

Krađa podataka česta je popratna pojava ovakvih akcija jer u luđačkom šopingiranju kupci ne gledaju jesu li na originalnoj stranici određenog brenda, pa nasjedaju na lažne oglase ponajprije na društvenim mrežama – Facebooku, Twitteru, Instagramu.

Svoje podatke, uključujući i broj bankovne kartice, ostavljaju potpuno nezaštićene, a prevaranti s interneta koriste ih u drugim transakcijama i tako ih „opelješe“.

Naime, na društvenim mrežama pojavljuju se oglasi koji upućuju potencijalne kupce na navodno povoljnu kupnju različite brendirane robe s natpisima  “Hot Sale”, “80% Off”,  “Discount Sale” ponude i slično. Otvaranjem poveznice na takvim oglasima od korisnika se traži unos osobnih podataka za registraciju, a nakon odabira plaćanja otvara se stranica s početnim slovima  “http” , umjesto  “https”.

Riječ je o lažnim stranicama koje služe za prikupljanje i krađu osobnih podataka i podataka o kartici, a robu za koju misle da su je naručili, kupci ne dobivaju. Tek kasnije shvate da su njihovi računi terećeni za transakcije koje nisu njihove.

ŠTO TREBATE NAPRAVITI DA VAS NE PREVARE 

  • Sami upisujte web adresu prodajnog mjesta
  • Nikada na web adresu prodajnog mjesta ne dolazite putem poveznica (linkova) sa stranica društvenih mreža ili putem sličnih poruka
  • Prije unošenja podataka o kartici provjerite ima li internetska adresa na početku sličicu neotključanog lokota i počinje li s: “https”
  • Klikom na sličicu lokota provjerite pripada li URL adresa prodajnom mjestu.
  • Koristite online trgovine iz Hrvatske ili drugih država članica EU-a, kada je moguće – vjerojatnije je da možete riješiti moguće probleme.
  • Potrudite se i istražite – provjerite recenzije prije kupnje.
  • Koristite kartice – imate više šanse za povrat novca.
  • Plaćajte samo preko sigurnog pružatelja usluge plaćanja – traže li uslugu prijenosa sredstava preko banke ili alternativno? Dobro razmislite!
  • Plaćajte samo kada ste spojeni na sigurnu internetsku vezu – izbjegavajte besplatni ili otvoreni javni Wi-Fi.
  • Plaćajte samo na sigurnom uređaju – ažurirajte redovno operativni sustav i sigurnosni softver.
  • Čuvajte se oglasa i internetskih stranica koje nude nevjerojatne ponude ili čudotvorne proizvode – ako se nešto čini predobro da bi bilo istinito, nije istinito!
  • Primili ste oglas kojim ste obaviješteni da ste osvojili nagradu? Dobro razmislite, možda osvojite zlonamjerni softver.
  • Ako proizvod ne stigne, kontaktirajte prodavača. Ako ne odgovara, obratite se svojoj banci.

ODUSTAJANJE OD KUPOVINE I POVRAT NOVCA

S obzirom da će u potrošačkom „bunilu“ mnogi pretjerati s kupovinom i uzeti nešto što im se drugi dan neće sviđati ili će biti u krivom broju ili krive boje, dobro je znati i kako proizvod možete vratiti.

  • Obavijestite trgovca da odustajete od kupnje u roku 14 dana od primanja proizvoda. Prodavač Vam mora osigurati obrazac o odustajanju od kupnje, ali također možete i sami napisati izjavu.
  • Pošaljite proizvod natrag u roku 14 dana od kada ste obavijestili trgovca da odustajete.
  • Trgovac Vam mora vratiti novac u roku 14 dana otkad ste ga obavijestili o odluci da odustajete. Povrat novca također uključuje troškove standardne dostave od strane prodavača. Trgovac može pričekati s povratom dok ne dobije proizvod natrag ili dok ne dobije potvrdu da mu je proizvod poslan natrag.
  • Ako trgovac želi da Vi snosite troškove povrata robe nakon što ste se predomislili, mora Vas prethodno o tome jasno obavijestiti, a u suprotnome on mora platiti troškove dostave.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari