NAPREDNI RIJEČKI MODEL: Predstavljeni rezultati projekta „RInkluzija – Riječki model podrške učenicima s teškoćama“

Idi na originalni članak
Foto. Ilustracija (S predstavljanja projekta pomoćnika u nastavi)

Grad Rijeka je još prije deset godina prepoznao važnost osiguravanja pomoćnika u nastavi, a posljednje četiri godine većina sredstava za financiranje projekta se osigurava putem Europskog socijalnog fonda

Oglas

U Centru za odgoj i obrazovanje prezentirani su rezultati projekta “RInkluzija – Riječki model podrške učenicima s teškoćama”, kroz kojeg su učenicima s teškoćama u razvoju osigurani pomoćnici u nastavi.

U riječkim osnovnim školama trenutno je integrirano oko 500 učenika s teškoćama u redovan odgojno-obrazovni sustav. Nekima od njih, pored savladavanja nastavnog programa, potrebna je dodatna podrška u učenju, socijalizaciji i kretanju, te im se putem projekta osiguravaju pomoćnici u nastavi.

Grad Rijeka je još prije deset godina prepoznao važnost osiguravanja pomoćnika u nastavi, a posljednje četiri godine većina sredstava za financiranje projekta se osigurava putem Europskog socijalnog fonda. U 2017. godini Grad Rijeka je dobio četverogodišnju potporu iz europskih fondova u visini od 9.785.188,80 kuna, čime je omogućeno zapošljavanje 52 pomoćnika koji rade sa 60 djece s teškoćama u 18 osnovnih škola kojima je osnivač Grad Rijeka.

Riječki gradonačelnik Vojko Obersnel istaknuo je kako se, kao jedan od članova Odbora regija Europske unije, zajedno s drugim predstavnicima jedinica lokalne i regionalne samouprave diljem Europe, zalaže za opstanak kohezijskih fondova i sljedećoj financijskoj perspektivi Europske unije, odnosno u razdoblju nakon 2020. godine.

 

„Projekt pomoćnika u nastavi, kojeg bi Grad Rijeka teško mogao provoditi bez pomoći europskih fondova, najbolji je primjer važnosti nastavka financiranja iz kohezijskih fondova,“ kazao je gradonačelnik Obersnel.

Pozdravne riječi uputila je ravnateljica Centra za odgoj i obrazovanje Ivone Šabarić Rubeša, dok su o svakodnevnu praksu pomoćnika u nastavi u predstavile Nea Miletić koja taj posao obavlja u Osnovnoj školi Kozala i Danijela Brusić koja je pomoćnica u Osnovnoj školi Nikola Tesla.

Govoreći o svom svakodnevnom poslu, Miletić je istaknula kako je svako dijete drugačije, što znači da ne postoji univerzalan pristup djeci s poteškoćama, odnosno pojedinom učeniku je potrebno prilagođavati sadržaje i metode rada.

Pomoćnici u nastavi za svoje učenike moraju imati beskrajno strpljenje i razumijevanje, a njihov je najvažniji zadatak s učenicima uspostaviti kvalitetnu komunikaciju.

„Uspostavom pozitivnog odnosa učenik se osjeća integrirano, prihvaćeno i sretno. Motivacija treba biti poticana kako od strane pomoćnika u nastavi, tako i od učitelja, vršnjaka i cjelokupnog stručnog tima,“ kazala je Miletić.

Danijela Brusić pomoćnica je u nastavi malog Darka, učenika 3.c. razreda.

Za njega kaže da je hrabar i uporan dječak. Osim u učenju o socijalizaciji, potiče ga na samostalnost, na druženje i igru te na suradnju s drugim učenicima. S obzirom na to da se Darko teže kreće, najveći izazov predstavljaju izvanučionička nastava i izleti, no uz Danijelinu pomoć Darko je ravnopravno uključen u sve razredne aktivnosti, pa čak nije izuzet niti od redarskih dužnosti.

Darka su prihvatili i učenici – ove je godine izabran za predsjednika razreda, drugi mi učenici rado pomažu i igraju se s njime, a na predstavljanje projekta došao je u pratnji roditelja, ali i potpredsjednika razreda Marka te svoje simpatije Korine.

Riječki gradonačelnik Obersnel o važnosti provođenja projekta pomoćnika u nastavi
Pomoćnice u nastavi – Nea Miletić i Danijela Brusić
Primjer provođenja projekta Rinkluzija u OŠ Nikola Tesla

Exit mobile version