Radovi na postavljanju kamera u prvoj fazi projekta trajat će do početka srpnja, kada će se novim sustavom pokriti dionica od Ploča do Dugopolja
Oprez na autocestama jer zastarjeli analogni sustav kamera nadzora prometa zamjenjuje se novim. Ne samo da će nadzirati brzinu, već će moći brže i sigurnije detektirati potencijalno opasne situacije poput vožnje u suprotnom smjeru.
Stiže ih više nego ima kilometara autoputa u Hrvatskoj, a postavljanje prvih superkamera uhvatila je naša ekipa.
Dionica autoceste A1 kod čvora Ploče zatvorena je za sav promet, a tako će biti i iduća četiri dana. Toliko je vremena potrebno da bi se stare analogne kamere zamijenile novima, digitalnim.
Davor Bićanić, glavni inženjer u sektoru prometa HAC tvrdi: “Nova digitalna oprema bit će ugrađena na svim dionicama autoceste u nadležnosti Hrvatskih autocesta. To između ostalog znači da ćemo 1727 analognih kamera zamijeniti novim digitalnim kamerama te će se uvesti potpuno novi prometno-informacijski sustav”.
Novim kamerama, novim digitalnim kamerama u HAC-u ističu da će zamijeniti zastarjeli analogni sustav. Osim što će moći bolje i preciznije detektirati potencijalno opasne situacije, služit će i za nadzor brzine. Sigurnost vozača, ističu u HAC-u najvažnija je.
“Cilj nam je povećanje odnosno zadržavanje visoke sigurnosti na autocestama u Republici Hrvatskoj”, navodi Bićanić.
Radovi na postavljanju kamera u prvoj fazi projekta trajat će do početka srpnja, kada će se novim sustavom pokriti dionica od Ploča do Dugopolja. “Nakon toga, za vrijeme turističke sezone, radovi će stati i s radovima bi nakon toga krenuli u rujnu, nakon završetka turističke sezone te planiramo do kraja ove godine završiti u potpunosti sa radovima”, zaključuje Bićanić.
Zahtjevan i skup projekt, vrijedan više od 100 milijuna kuna, Hrvatska provodi u suradnji sa susjednim zemljama Italijom, Slovenijom, Mađarskom i Austrijom, koje su zajednički aplicirale za novac Europske unije, izvještava Rade Županović za RTL.HR.