U ustavnoj tužbi se Unija Kvarnera poziva na više članaka Ustava, tvrdeći da se oni krše naplatom mostarine na Krčkom mostu
Politička stranka Unija Kvarnera podnijela je posljednjeg dana prošle godine zahtjev Ustavnom sudu za ispitivanje ustavnosti odluke o naplati prolaska Krčkim mostom te je, kako je u srijedu kazao član Senata stranke Marko Boras Mandić, optimistična da će se do kraja 2019. godine ukloniti naplatne kućice, prenosi Hina.
Boras Mandić, ujedno zamjenik primorsko-goranskog župana, u izjavi za novinstvo je kazao da je Unija Kvarnera ovime ostvarila ono što je najavila prošle godine, a to je da će podnijeti ustavnu tužbu ako se do kraja 2018. godine ne prestane naplaćivati mostarina.
Argumenata za tužbu je mnogo, a osnovni je da je ovo jedini most u Hrvatskoj s naplatom prolaza, rekao je Mandić koji je i zamjenik primorsko-goranskog župana. Odlukom Vlade Ive Sanadera iz 2007. godine Krčki most je “na neprirodan i nasilan način” stavljen u sustav Autoceste Rijeka-Zagreb, a svi se možemo složiti da to nije objekt preko kojeg se iz Rijeke stiže u Zagreb ili se iz Zagreba dolazi, rekao je Boras Mandić. Uvođenje Krčkog mosta u sustav Autoceste Rijeka-Zagreb bila je samo pravna osnova da se može nastaviti naplaćivati mostarina, a mi ćemo je ovom tužbom srušiti, naglasio je.
Smatra da je to ostao jedini most pod naplatom u zemlji zbog inercije, jer su sve vlade zadržavale naplatu mostarine birajući liniju manjeg otpora, kazao je.
Mandić tvrdi da novac prikupljen od mostarine odlazi u središnju državnu blagajnu i da se koristio za razne namjene.
„Priča o tome da se mora naplaćivati mostarina zbog održavanja mosta ne stoji, jer što je onda s održavanjem Masleničkog ili Paškog mosta, Mosta Franje Tuđmana u Dubrovniku, svih zagrebačkih ili osječkih mostova“, rekao je. Ako je temelj naplate potreba održavanja mosta, naplata se morala uvesti i na sve druge mostove, zaključio je.
U ustavnoj tužbi se Unija Kvarnera poziva na više članaka Ustava, tvrdeći da se oni krše naplatom mostarine na Krčkom mostu, a među njima su temeljna ustavna načela slobode i jednakosti, s obzirom na to da se u Hrvatskoj drugdje ne naplaćuje prolaz ni novoizgrađenim mostovima i tunelima, a posebno ne onima sagrađenim odavno, poput Krčkog mosta. Nadalje, poziva se i na ugrožavanje poduzetničke i tržišne slobode, s obzirom na to da je Krčki most jedina cestovna poveznica Krka s kopnom, a i Cres te Lošinj uglavnom ovise o prometu njime, prenosi Hina.