U studenom ove godine kupci rabljenih automobila plaćali su u prosjeku nešto više od 18 posto nego u studenom 2020.godine ili dodatnih 3726 eura
Analiza AutoScout24, poznate internetske stranice za trgovinu rabljenim automobilima otkrila je da su u studenom ove godine kupci rabljenih automobila plaćali u prosjeku nešto više od 18 posto nego u studenom 2020.godine ili dodatnih 3726 eura.
Značajan je to iznos za većinu potrošača pa tako i hrvatske kupce i trgovce koji odlaze u Njemačku po rabljene.
Prosječna cijena rabljenog automobila porasla je na 22.841 euro, odnosno za 2.027 eura ili 10 posto u odnosu na prošlogodišnju razinu. U usporedbi istih razdoblja prošle i ove godine poskupljenje je još veće jer su u odnosu na studeni 2020. cijene u studenom 2021. porasle čak za 3726 eura ili 18 posto.
Najveći rast cijena zabilježio je segment srednje klase s 14 posto, zatim slijede mali automobili (+ 12%), kompaktni automobili i viša srednja klasa (+ 11%), luksuzna klasa (+10 %) te SUV-ovi i sportski automobili (+8%). Najviše su porasle cijene rabljenih automobila u skupinama od 10 do 20 godina – 12 posto, kod vozila od 5 do 10 godina porast je 11 posto, a kod automobila od 3 do 5 godina 10 posto. Kod novijih rabljenih vozila zabilježen je porast od 7 do 8 posto. Što se tiče vrsta pogona, automobili na plin porasli su za velikih 20 posto, električni, benzinski i dizelski automobili porasli su za između 8 i 9 posto, a hibridi za samo 5 posto.
“Što se tiče dinamike cijena na tržištu rabljenih automobila, 2021. je apsolutno iznimna godina”, rekao je šef prodaje za Njemačku AutoScoutu 24, Stefan Schneck. “U 2020. cijene su ostale gotovo na razini prethodne, no sada su porasle za 10 posto s mrtve točke – to se nikad prije nije dogodilo.”
Schneck kaže da brojni čimbenici mogu objasniti zašto su cijene rabljenih automobila u Europi skočile na način na koji su skočile. Na primjer, pandemija koronavirusa značila je da ljudi zaziru od javnog prijevoza i kupuju automobile. Osim toga, prekidi proizvodnje u automobilskim tvornicama tijekom pandemije doveli su do toga da se na tržište vraća manje iznajmljenih vozila. Mnogi potrošači ne žele čekati novo vozilo i okreću se rabljenom tržištu, prenose RTL Vijesti.