Ni ulaganje u dionice društvenih mreža ne čini se više tako dobitnim, pa niti sigurnim potezom – prošlog su tjedna cijene dionica Twittera i LinkedIna na američkim burzama pale više od 20 posto! Tek malo bolje prošao je Facebook, proizlazi iz izvješća tih kompanija o poslovnim rezultatima.
Posebno je za neke bio turoban prošli petak – tog je dana cijena dionice LinkedIna pala 20 posto (!), čime je u samo jednom danu „nestalo“ više od 6 milijardi dolara (!) tržišne vrijednosti te društvene mreže.
Posljedica je to LinkedInova izvješća kako je u prvom tromjesečju poslovao s gubitkom od 42,5 milijuna dolara, dok je u istom lanjskom razdoblju gubitak iznosio 13,4 milijuna. Gubitak je povećan, unatoč rastu prihoda LinkedIna za 35 posto na godišnjoj razini, na 638 milijuna dolara.
Twitter je pak objavio da je u prvom tromjesečju poslovao s gubitkom od 162 milijuna dolara, 30 milijuna većim nego u istom lanjskom razdoblju.
Otkad je Twitter objavio poslovne rezultate, cijena njegove dionice potonula je 24 posto, čime je izbrisano oko 6 milijardi dolara njegove tržišne vrijednosti.
I Twitter i LinkedIn pritom su smanjili procjene svojih poslovnih rezultata u cijeloj ovoj godini jer očekuju usporavanje rasta prihoda zbog visokog tečaja dolara i povećane troškove restrukturiranja.
Većina analitičara ima nešto više vjere u LinkedIn nego u Twitter jer smatra da ima obećavajuću uslugu – online zapošljavanje.
Prošlog tjedna dionica Facebooka je pojeftinila oko 5 posto, kao posljedica toga što je prije desetak dana ta kompanija objavila poslovne rezultate.
Facebook je naime u prvom tromjesečju ostvario dobit od 509 milijuna dolara, 20 posto manje nego u istom lanjskom razdoblju, dok su prihodi te društvene mreže porasli za 42 posto, najsporije u posljednje dvije godine, na 3,5 milijardi dolara.
Unatoč vrlo dobrim poslovnim rezultatima, cijena dionice Facebooka našla se pod pritiskom jer je ulagače zabrinuo snažan rast troškova kompanije. Operativni troškovi porasli su u prvom tromjesečju za 83 posto na godišnjoj razini, pri čemu je potrošnja na istraživanje i razvoj skočila s lanjskih 181 milijun na 566 milijuna dolara. Troškovi na marketing i prodaju u istom su razdoblju gotovo udvostručeni.