TRAGEDIJA IZNAD VRBOVCA

DVA AVIONA SUDARILA SE IZNAD HRVATSKE: Kobni let prije 44 godine nije preživjelo 176 ljudi

Idi na originalni članak

Nažalost, 176 života u najvećoj avionskoj nesreći u Hrvatskoj nepovratno je izgubljeno

Oglas

Prije točno 44 godine na nebu iznad Vrbovca čuo se veliki prasak, a mrtva tijela počela su padati s neba. Na današnji dan svoj je život u najvećoj avionskoj nesreći u Hrvatskoj izgubilo 176 ljudi.

Tog 10. rujna 1976. na nebu iznad Vrbovca, 35 kilometara od Zagreba, sudarila su se dva aviona. Jedan je bio u vlasništvu slovenske tvrtke Index-Adria Aviopromet, dok je drugi bio u vlasništvu British Airwaysa.

Jugoslavenski zrakoplov poletio je u 10.48 iz Splita za Köln/Bonn s 108 putnika od kojih je čak 107 nih bilo Nijemaca i jedan Splićanin. S londonskog Heathrowa drugi je avion krenuo prema Turskoj sa 54 putnika i devet članova posade.

Kobni sudar dogodio se u 11 sati i 15 minuta na visini od 10.000 metara. Brzina je bila oko 900 km/h. Kako su kazali svjedoci, mrtva tijela su padala iz aviona poput kiše. Rekli su kako je to bila velika eksplozija, nešto poput grmljavine.

Jedini krivac za nesreću po presudi Okružnog suda u Zagrebu je kontrolor Gradimir Tasić. Bilo je još sedam optuženih – načelnik Centra Ante Delić, njegov zamjenik Milan Munjas, šef smjene Julije Dajčić, kontrolori Mladen Hochberger, Nenad Tepeš, Bojan Erjavec, Gradimir Pelin.

Kontrolor leta osuđen na sedam godina zatvora

Prema presudi Okružnog suda Tasiću koju posjeduje Večernji, jedna je okolnost za njega posebno žalosna. Naime, taj dan bila mu je to zadnja smjena u Centru. Zanimljivost je i kako je dva puta disciplinski kažnjen – jednom i zbog situacije vrlo slične onoj kobnoj za koju je proglašen krivim.

Taj dan na poslu mu je bio i treći dan zaredom, no to ipak nije bio razlog pogreške. Previdio je samo jednu stvar. A to je da je avionu Adrije rekao da ostanu na visini na kojoj jesu. Zaboravio je da se i drugi avion penje na tu visinu. I dogodila se neizbježna katastrofa.

Osuđen je na sedam godina zatvora, ali odslužio je dvije godine i tri mjeseca.

Pretpostavlja se da su oba zrakoplova bila na autopilotu, a budući da nijedan zrakoplov nije poduzeo ništa da bi izbjegao nesreću, najvjerojatnije se nisu vidjeli.

Užasan detalj iz strašne tragedije je i svjedočanstvo policajca koji se pokraj Vrbovca prvi našao na mjestu pada aviona. Ispričao je kako je jedna beba pokazivala slabašne znakove života, ali vjeruje i kako ju Hitna ne bi mogla spasiti.

Mjesto tragedije obitelji su posjećivale i godinama nakon što se dogodila. Nažalost, 176 života nepovratno je izgubljeno.

Ines Švagelj

Exit mobile version