ZA NAUTIČARE: Stiže sezona plovidbe, pripremite barke! (3)

Idi na originalni članak

Piše Danilo Prestint

Oglas

Cijevi i spojevi od gume na sustavu za rashlađivanje motora moraju s također u pravilnim razmacima pregledavati, održavati odnosno mijenjati. Stare gumene cijevi mogu u svakom trenutku popustiti i uzrokovati prodor mora u brodicu, uz moguću havariju motora. Osobito se ne preporuča upotrebljavati cijevi od gume koje nisu originalno savijene i prilagođene motoru, jer se takve cijevi baš na mjestu gdje su na silu savijene najčešće- probuše.

Vjerojatno nećete povjerovti u tvrdnju da se motori na vašim brodovima za sport i razonodu brže troše negoli drugi motori za druge svrhe. Razlog tomu je vrlo jednostavan: na vašim brodicama motor se koristi sporadično, a nakon uporabe se danima, pa čak i mjesecima ne koriste (pogotovo izvan sezone).  Zbog toga za takve motore valja koristiti ulja koja su posebno predviđena za korištenje na brodicama (oznaka Marine Oil), jer u takvim uljima ima dodataka kojih nema u uljima za druge namjene. Svrha tih dodataka je da neutraliziraju metalne otpatke odnosno da spriječe njihovo kretanje sustavom te da razlože i neutraliziraju kiseline i prisutnost vode, osguravajući kompletnu zaštitu motora. Naravno da ti dodaci ovise o vrsti motora i njihovoj primjeni.

Tekućina koja se koristi u zatvorenim sustavima za rashlađivanje motora (slatka voda) i izmjenjivač topline (rashladnik) moraju apsolutno osiguravati zaštitu unutrašnjih kanala od korozije i hrđe. Takve tekućine odnosno dodaci slatkoj vodi moraju imati posebne dodatke, da osim što sprječavaju hrđu i koroziju ne nagrizaju aluminijske dijelove motora koji se danas koriste za izradu kućišta i glava.

(nastavlja se)

Exit mobile version