OVOG ČETVRTKA

Večer lieda Wagnera i Straussa: Povratak velike sopranistice Maide Hundeling u riječki HNK-a

Idi na originalni članak

Proslavljena njemačka sopranistica međunarodne karijere i počasna članica riječke Opere Maida Hundeling vraća se na koncertnu pozornicu HNK Ivana pl. Zajca programom njemačkog lieda. Solo pjesme svojih sunarodnjaka, velikih skladatelja Richarda Wagnera i Richarda Staussa izvest će, uz klavirsku pratnju Valentina Egela, na koncertu „Večer lieda: Wagner i Strauss“ u četvrtak, 16. studenoga 2023. s početkom u 19.30 sati.

Oglas

Podsjetimo, sugestivna i uvijek fascinantna Maida Hundeling riječku je publiku već oduševljavala bravuroznim interpretacijama Wagnerove Izolde u operi „Tristan i Izolda“ i Straussove Elektre, koja je ove njene operne nastupe redovno ispraćala stajaćim ovacijama. Jednako je riječka publika ispratila i nastup na njenom gala koncertu kada je s gostima izvela dijelove Wagnerove „Valkire“ kao Brunhilda i Straussove „Salome“, ali i druge vrhunce sopranske operne literature.

Vokalna umjetnica koja izražajnom vokalnom snagom, besprijekornom dikcijom i performativnim žarom prodire u srca slušatelja, ovoga će se puta predstaviti izborom pjesama za glas i klavir koje su obilježile Wagnerove i Straussove opuse, a što su ih pisali na stihove slavnih, ali i manje poznatih autora.

Prve su na programu dvije od Straussovih Šest pjesama, op. 17, a potom i Četiri pjesme poznatog opusa 27, koje su bile Straussov vjenčani dar njegovoj supruzi, sopranistici Pauline de Ahna, s kojom se vjenčao 1894. godine. Životna veza Richarda Straussa sa sopranisticom koja ga je inspirirala, ali i vrlo uspješno izvodila njegove pjesme, dosegla je vrhunac u Četiri posljednje pjesme, jednom od njegovih najboljih djela uopće, skladanom godinu dana prije njegove smrti, a kojima će riječki koncert završiti. U Četiri posljednje pjesme Strauss se osvrnuo na svoj život i svoju dugu karijeru, a pjesme su odmah proglašene njegovim remek-djelom.
Potkraj 1946. Strauss je pročitao Eichendorffovu pjesmu „Im Abendrot“ u kojoj ostarjeli par na koncu zajedničkog života gleda u zalazeće sunce i pita se „Je li to možda kraj”. Riječi su postale inspiracijom. Četiri posljednje pjesme uzvišene ljepote koja oduzima dah jedan su od najdirljivijih načina da skladatelj završi svoju karijeru.

Na programu koncerta je i Wagnerovih Pet pjesama za ženski glas i klavir poznatijih kao „Wesendonck Lieder“ prema autorici njihovih stihova, Mathilde Wesendonck. Okolnosti pod kojima ih je Wagner skladao dobro su poznate. U svibnju 1849., padom privremene vlade koja je vodila pobunu u Dresdenu, Wagner je prisiljen pobjeći, pa stiže u Švicarsku. U nezavidnoj financijskoj situaciji pomaže mu bogati trgovac Otto Wesendonck. No, Wagner upoznaje i gospođu Wesendonck, mladu i lijepu trgovčevu suprugu umjetničkog duha. Podliježu šarmu jedno drugoga, a Mathilde postaje njegovom muzom i navodno ljubavnicom. Dok je radio na operi „Tristan i Izolda“, Mathilde piše pet vlastitih strastvenih pjesama, koje je Wagner uglazbio za glas i klavir. Mathilde je kasnije u svojim memoarima napisala da je svakoj njenoj pjesmi podario „vrhunsku preobrazbu i posvećenje“ svojom glazbom. „Weswndonck Lieder“ su jedno od Wagnerovih najizvođenijih djela.

„ Glazba Richarda Wagnera kao i glazba Richarda Straussa velika su radost za mene. Teško pronalazim prave epitete za svakog od tih skladatelja. Za mene je glazba i Wagnera i Straussa euforična, to je glazba koja nas zapljuskuje zadivljujućim glazbenim valovima, istodobno erotična i romantična u svojoj srži. Najbolje je jednostavno slušati i sami osjetiti tu glazbu“, kaže Maida Hundeling uoči riječke večeri lieda.

Exit mobile version