ANKETA Treba li na riječkoj Novoj cesti smanjiti najveću dopuštenu brzinu vozila?

Idi na originalni članak

„Ovo je najlakše rješenje. Možda bi još bolje bilo da ukinu promet i nek svi idu pješke!“, samo je jedan od komentara naših čitatelja na najavljeno smanjenje najveće dopuštene brzine na riječkoj Novoj cesti sa sadašnjih 70 km/h na 50 km/h.

Oglas

Drugi čitatelj tvrdi: „70 je sigurnost u prometu. 50 punjenje proračuna“!, a još jedan dodaje: „Nije potrebno smanjivati najveću dopuštenu brzinu jer Nova cesta nije Ulica Franje Čandeka gdje se iz nebodera izlazi na cestu kao na dvorište. Bolje bi bilo da naprave dobre kružne tokove i ugibališta za autobuse tamo gdje ih nema, i još puno toga što im prometna struka nalaže, a ne prodavati jeftine fore koje svi kužimo.“.

Veliki interes javnosti

Uglavnom, reakcija na našoj stranici na najvećoj društvenoj mreži jako je puno, i jasno je da je ovo jedna od onih svakodnevnih tema koje tište Riječane.

Podsjetimo, po svemu sudeći dozvoljena brzina prometovanja riječkom Novom cestom u dogledno vrijeme smanjit će se sa postojećih 70 km/h na 50 km/h. Već dugo traju prijepori, praktički od puštanja Nove ceste u promet, kolika bi njome zapravo trebala biti dozvoljena brzina – dok su jedni nezadovoljni postojećim stanjem (uglavnom predstavnici PU Primorsko-goranske), neki građani voljeli bi tom dugom i ravnom četverotračnom prometnicom juriti još i brže, smatrajući da svojom preglednošću i uvjetima koje pruža može omogućiti i još brže prometovanje vozilima. Nerijetko, budimo iskreni, mnogi to i čine, pa se navedenom riječkom dionicom često vozilima razvijaju i brzine debelo iznad 100km/h.

[yop_poll id=”1″]

Što kaže Savjet za sigurnost prometa

No takvom je „forsiranju“ Nove ceste čini se došao kraj – novopostavljene kamere za videonadzor prometa već su učinile svoje, prometnih prekršitelja u domeni prekoračenja dozvoljene brzine vozila sve je manje (što još jednom dokazuje po hrvatske građane poraznu činjenicu da ih samo represija „dovodi u red“!), a ovih dana je i Županijski savjet za sigurnost prometa na cestama Primorsko-goranske županije na svojoj 6. sjednici zaključio sljedeće: „Smatra se da dozvoljena brzina kretanja od 70 km/h na Novoj cesti nije u skladu s propisima u Zakonu o sigurnosti prometa na cestama kojim se određuje da brzina na cestama u naselju ne može biti veća od 50 km/h ako prometno-tehnički i sigurnosni elementi to ne omogućuju, te se Županijski savjet obvezao uputiti preporuku nadležnom tijelu koje upravlja nadziranom prometnicom da preispita dozvoljeno ograničenje brzine, odnosno brzinu smanji ili izradi i izvede prometno-tehnički projekt koji bi omogućio sigurno odvijanje prometa brzinom kretanja od 70 km/h.“.

Drugim riječima, Županijski savjet smatra da rečena prometnica tehnički ne udovoljava uvjetima da vozila na siguran način prometuju brzinom od 70 km/h (i više!), a kako sumnjamo da u trenutnoj financijskoj situaciji postoje sredstva iz kojih bi se moglo financirati određene preinake na cesti, izglednija je varijanta da će se vrlo brzo ići na smanjenje dozvoljene brzine vozila na Novoj cesti.

Represija (dokazano) pomaže?!

Također, zanimljivo je da „Analiza ponašanja sudionika u prometu“ koja je izrađena temeljem podataka prikupljenih u pilot projektu automatskog sustava nadzora prometa ali i od strane policijskih službenika na lokaciji Nova cesta u Rijeci pokazuje da vozači – kada znaju da ih se kontolira – značajno mijenjaju svoje ponašanje u smislu smanjenja brzine kretanja vozila i poštivanja prednosti prolaska pješaka na obilježenim pješačkim prijelazima.

Od najave ovakvog raspleta događaja, na društvenim mrežama – a napose na facebook stranici Riječanin koja prezentira sadržaj našeg web-portala Riječan.IN – javili su se mnogi naši čitatelji sa svojim mišljenjima, idejama i prijedlozima.

Dodajmo ovome još nekoliko razmišljanja naših čitatelja:

„Koliko je nesreća sa smrtnim posljedicama bilo na toj cesti da bi se smanjivala brzina na 50km/h? Pošto je sada tamo postavljena kamera, za pretpostaviti je da je to represivna mjera punjenja proračuna!“

„Hahaha pa još malo će biti da moramo na tom djelu gurati aute“!.

„Ovako dakle oni razmišljaju. Ograničenje brzine je X. Brzina X je sasvim sigurna na toj dionici. No naiđe budala koja vozi 2X i dešavaju se nesreće. Umjesto da kazne budalu koja vozi duplo brže od dozvoljene brzine, oni spuste X. I pune proračun, a budale i dalje voze kao i prije, ali njih ne kažnjavaju jer su iz dobre obitelji.“

„Daj ne budite smiješni… a na zaobilaznici ograničenje 60, brže kroz grad stignem…“

„Da….a tko vozi 51km/h odmah udri kaznu……pa većina ograničenja su iz doba peglica, stojadina, lade i slicnih modela… danas s novim kolima sa 50 km/h staneš čim pogledaš kočnicu… tako da je ovo apsurd“.

No ima i drugačijih razmišljanja: „Treba posvuda smanjiti. I treba lupat po novčaniku do one točke dok ne postane normalno da je život vredniji od bilo koje gluposti koju smo si mi zamislili da baš mi moramo “hitno” i brže od svih drugih obaviti u gradu ili na drugomu kraju grada.“

Zaključimo ovu temu (zasad, naravno) i s nekoliko vrlo duhovitih opažanja naših čitatelja:

„Treba podići kvalitetu i kvantitetu javnog prijevoza, poraditi na prometnoj kulturi vozača i djelatnika MUP-a, a djecu učiti da vode ljubav, a ne rat.“

„Usput, koje idiotsko ime, Nova cesta. Jel to sve što znamo?“

Exit mobile version