ŽRTVE KORONE

Autotrolej u velikim problemima, plaće idu dolje: “Ovako nije bilo ni u Domovinskom ratu”

Idi na originalni članak
Foto: Mateo Levak/Riportal.hr

Komunalno društvo Autotrolej također je osjetilo kako kriza izazvana koronavirusom uzima danak

Oglas

Posao obavlja samo šest posto vozača što nije bio slučaj, tvrde iz Autotroleja, niti za vrijeme Domovinskog rata. Pa premda su vozači plaću za ožujak dobili u cijelosti, na isti tretman neće moći računati u travnju. Zbog mjera uštede morat će se “rezati” plaća, a kako će u budućnosti izgledati poslovanje Autotroleja je zasad neizvjesno.

Zbog zabrane prometovanja javnog gradskog prijevoza od 23. ožujka Autotrolej je uveo izvanredne linije koje su u prvom redu namijenjene radnicima kako bi im se omogućio dolazak na posao i povratak s posla.

Od ukupno 165 vozila u funkciji je svega 14 vozila dok su dva vozila u pričuvi.

“Nema potrebe za većim zahvatima na vozilima što se tiče održavanja, a u pravilu su angažirana nova vozila gdje su kvarovi zaista rijetki. Trenutni opseg usluge je 10 posto od redovite usluge koju smo pružali, polasci su drastično smanjeni, te obavljamo prijevoz na tri gradske i osam prigradskih linija. Što je zaista minimum usluge javnog gradskog prijevoza koji nije zabilježen čak niti za vrijeme Domovinskog rata”, kazala nam je Kristina Prijić, specijalistica za odnose s javnošću Komunalnog društva Autotrolej.

Autotrolej se zbog zastoja u poslovanju, prema riječima Prijić, nalazi u “izuzetno velikim problemima˝. Od 325 vozača posao obavlja njih 20.

“Zastoj u poslovanju za KD Autotrolej predstavlja ogromne i značajne gubitke. S obzirom na činjenice koju smo već naveli, odnosno da je u funkciji samo 14 vozila, da prijevoz s minimalnim brojem polazaka obavljamo na svega 11 linija, te da trenutno radi od ukupno 325 vozača svega njih 20, lako se dolazi do zaključka da se Autotrolej nalazi u izuzetno velikim problemima. Naime, ostvareni prihod i primici od prodaje karata već u ožujku ove godine bili su manji za oko 20 posto u odnosu na ožujak prethodne godine, te u narednom razdoblju, dok budu trajale trenutne mjere, doći će do značajnog pada prihoda, odnosno pada prihoda od prodaje karata za velikih 90 do 95 posto”, navodi Prijić.

“Treba imati u vidu i činjenicu da, sukladno Planu poslovanja i ugovorima o pružanju usluge javnog prijevoza, jedinice lokalne samouprave plaćaju razliku između rashoda usluge javnog prijevoza i ostvarenih prihoda od prodaje karata putnicima u obliku subvencije, te prihodi od subvencija su do sada predstavljali oko 30 do 40 posto ukupnih novčanih prihoda. U trenutnoj situaciji upitan je i ovaj prihod upravo zbog problema gradova i općina s likvidnošću u novonastaloj situaciji. Stoga je realno očekivati dodatno smanjenje prihoda i primitaka u narednom razdoblju od preko 50% u odnosu na planirano”, dodaje Prijić.

Prijić tvrdi kako je društvo poduzelo sve potrebne i moguće mjere štednje no razliku u plaći vozači će ipak osjetiti.

“Mi sami smo poduzeli mjere štednje na svim mogućim stavkama troškova. Dobili smo 3 mjesečnu odgodu plaćanja poreza i doprinosa, dogovorili s bankama odgodu plaćanja glavnice i kamata po kreditima za naredna 3 mjeseca, ali sve to skupa nije dovoljno i pod pretpostavkom da naplatimo cjelokupnu subvenciju. Potrebno je smanjiti razinu postojećih plaća i ostalih naknada radnicima, te smo s tim u vezi morali započeti razgovore sa sindikatima. Plaća za ožujak je isplaćena u cijelosti sa svim dodacima, no, tek treba vidjeti kako i na koji način ćemo isplatiti plaće za travanj. Cilj nam je zadržati sve radnike, ali će definitivno biti potrebno ići u određeno smanjenje plaća”, kazala je Prijić.

Autotrolej nije obuhvaćen vladinim mjerama za pomoć poduzetnicima čime mu je, navodi Prijić, “učinjena dvostruka nepravda˝.

“Nažalost, mjerama Vlade za pomoć poduzetnicima nisu obuhvaćena trgovačka društva u vlasništvu gradova i općina pa tako ni Autotrolej prema kojem je učinjena dvostruka nepravda. Naime, odlukom Nacionalnog stožera Civilne zaštite, kao što je poznato, obustavljen je javni gradski prijevoz, a odlukom Vlade, zbog vlasništva gradova i općina, ne možemo dobiti potporu koju dobivaju ostali poduzetnici kojima je obustavljen ili otežan rad”, zaključuje Prijić.

Bojana Guberac

Exit mobile version