INVESTICIJA VRIJEDNA 1,5 MILIJARDI KUNA

Danas počela izgradnja druge cijevi kroz Učku; 39 godina nakon probijanja tunela!

Idi na originalni članak
Photo: Dusko Marusic/PIXSELL

Ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković danas sudjeluje na svečanosti povodom početka radova izgradnje druge cijevi tunela Učka

Oglas

Svečanost povodom početka radova izgradnje počela je danas u 14 na istarskoj strani tunela Učka.

Podsjetimo, nakon što je u listopadu ove godine Vlada Republike Hrvatske donijela odluku o izmjenama i dopunama Ugovora o koncesiji s Bina Istrom, stekli su se uvjeti za početak izgradnje druge cijevi tunela Učka odnosno tzv. Pod-faze 2B2-1.

Radovi na Pod-fazi 2B2-1 obuhvaćaju izgradnju drugog kolničkog traka od čvora Vranja do Tunela Učka/Portala Kvarner, dionice duge 8 km na sjeveroistočnoj strani autoceste, koja uključuje izgradnju 5,6 km dugačke druge cijevi tunela Učka s opremom i poprečnim vezama s postojećom tunelskom cijevi te izgradnju novog odmorišta na kvarnerskoj strani tunela Učka.

Također, radovi će uključivati izgradnju novog čvora Vranja, izgradnju novog podvožnjaka, izgradnju dva nova nadvožnjaka, izgradnju prometne poveznice iznad portala obje cijevi tunela Učka na istarskoj strani, izgradnju tri nova cestarinska prolaza te izgradnju nove zgrade za vatrogasnu postrojbu na postojećoj platformi s istarske strane tunela Učka.

Vrijednost investicije Pod-faze 2B2-1, koja se najvećim dijelom odnosi na gradnju druge cijevi tunela Učka, iznosi oko 1,5 milijardi kuna, a završetak svih radova se očekuje do sredine 2024. godine.

Radove je otvorio predsjednik Vlade RH Andrej Plenković koji je rekao da je nastavak ulaganja u prometno povezivanje teritorija Republike Hrvatske priroritet. Naglasio je kako je ovaj projekt još jedan značajan iskorak na potpunom integriranju Istre u hrvatski i europski prometni i gospodarski sustav.

Početak radova pozdravio je i župan Zlatko Komadina jer, kako je rekao, to je projekt koji puno znači razvoju Istre, Primorsko-goranske županije kao i hrvatskom turizmu.

“Važno je reći, jer neki to možda ne znaju, a volio bih i da pamti sadašnji koncesionar, da je izgradnja tunela Učka u cijelosti financirana iz samodoprinosa građana Istre i Primorsko-goranske županije, a taj je tunel pokrenuo i razvoj ovoga kraja. On je na neki način oživotvorio spajanje Istre s maticom domovinom primjerenom cestovnom infrastrukturom. Danas je dobar početak, no apeliram da se kroz predstojeće tri i pol godine, koliko će trajati izgradnja druge cijevi, krene i s pripremama izgradnje i drugog traka ceste do Matulja kao i spoja na Riječku zaobilaznicu kako bi osigurali protočnost prometa s naše strane Učke. Izgradnjom druge cijevi tunela rješavamo sigurnosni problem a cjelovito prometno rješenje bit će kada se spoje nove dvije cestovne trake s obje strane Učke. Želim da se nađemo za tri i pol godine uz svečanu pjesmu Primorsko-goranske županije na drugoj strani tunela”, rekao je župan Komadina.

I istarski župan Fabrizio Radin naglasio je važnost ovog velikog infrastrukturnog projekta u povezivanju istarskog poluotoka s Primorsko-goranskom županijom i Hrvatskom.

Resorni ministar Oleg Butković podsjetio je na aktualne prometne projekte Vlade te zahavlio svima koji su pripremali izgradnju druge cijevi tunela Učka vrijednog 160 milijuna eura.

Exit mobile version