PROSVJED ISPRED HKD-a PROTEKAO MIRNO: Premijera kontroverzne Frljićeve predstave “Naše nasilje i vaše nasilje” prošla bez incidenata

Idi na originalni članak

 

Oglas

Čini se kako nijedna predstava Olivera Frljića u Rijeci ne može proći bez barem naznake incidenta. Budne oči članova Udruge hrvatskih dragovoljaca Domovinskog rata i ostalih uredno prate svaki Frljićev korak. Izgleda kako upravo njegove predstave u kazalište dovode i ljude koji prije u njega nisu dolazili, ili su vrlo rijetko svraćali, što je, priznat će te i pozitivna činjenica.

Premijera nove predstave “Naše nasilje i vaše nasilje”, “autorskog projekta visokog rizika” kako stoji u opisu predstave (OVDJE), srećom je prošla bez nepotrebnih incidenata.

Momci u crnim majicama su se nakon nekog vremena razišli, a publika se smjestila na malu pozornicu Hrvatskog kulturnog doma na Sušaku, iščekujući što je to “kontroverzno” Frljić ponovno režirao.

E, pa branitelji i svi kojima je čast i ugled Domovine na prvom mjestu, možete odahnuti. Nema u predstavi ništa što bi vam moglo nanijeti duševne boli. Osim ako se nekome izvlačenje zastave Nezavisne Države Hrvatske “iz vagine” glumice Nike Mišković nekome neće učiniti skandaloznim ili tendencioznim?

Imigrantska kriza koja potresa Europu, Europa koja zaboravlja na svoju kolonijalnu te nedavnu prošlost u kojoj je na indirektan način uzrokovala ubojstva i progone milijuna ljudi te joj se trenutna situacija s imigrantima obija u glavu poput bumeranga.

Ksenofobija, rasizam, žice i zidovi na granicama, naše blagostanje koje ovisi o tisućama mrtvih na Bliskom istoku, naša “umjetna” solidarnost s ljudima koji toplu hranu i udoban krevet nisu vidjeli mjesecima, izostanak empatije za žrtve u Bagdadu ili Damasku, dok s druge strane uvelike oplakujemo žrtve Bruxellesa i Pariza, samo su neka od “velikih” pitanja koja Frljić doslovno baca publici u lice u svega sat i pol vremena trajanja predstave, dok se izmjenjuju scene silovanja, rezanja vratova, obnaženih tijela zajedno s vrlo upečatljivim i prikladnim songovima. Frljić na kakvog smo navikli…

Vrijedi istaknuti odlične role glumaca iz riječkog ansambla, osobito Nike Mišković te Jerka Marčića i Deana Krivačića. Predstava je inspirirana romanom Petera Weissa “Estetika otpora”.

Predstava je nastala u međunarodnoj koprodukciji nekoliko europskih kazališta i festivala, koju uz riječki HNK čine HAU Hebbel am Ufer iz Berlina (Njemačka) kao inicijator projekta, Wiener Festwochena iz Beča (Austrija), Slovensko mladinsko gledališče iz Ljubljane (Slovenija), Kunstfesta iz Weimara (Njemačka), Zürcher Theater Spektakel (Švicarska) i sarajevski Festival MESS (BiH), uz podršku German Federal Cultural Foundation (Njemačka).

 

Exit mobile version