“Tek na temperaturama ispod 5 stupnjeva Celzijusa prekidamo rad jer se ne može koristiti “kemija” za čišćenje, a ni materijali se ne ponašaju adekvatno”, govori Eni Jukopila, voditeljica konzervatorsko-restauratorskih radova Željezničkom kolodvoru u Rijeci
Iako se mnogim Riječanima čini da se na dugo očekivanoj obnovi riječkog Željezničkog kolodvora već dulje vrijeme ne radi ništa, tome ipak nije tako!
Naime, iza najlonskih zavjesa i visokih skela kojima je kolodvor “opkoljen”, skriva se pravi mali mravinjak ljudi koji rade na obnovi, točnije restauraciji zgrade jer su tijeku opsežni konzervatorsko-restauratorski radovi na zidovima, reljefima i svim drugim detaljima koji ukrašavaju višestoljetnu zgradu-ljepoticu u samom središtu Rijeke.
Na obnovu riječkog željezničkog kolodvora čekalo se zaista (pre)dugo, najvećim dijelom zbog neodlučnosti vlasnika kolodvora – Hrvatskih željeznica.
Pročelju zgrade bit će vraćen prvobitni izgled i boja, a nova drvena stolarija također će biti izrađena u skladu s izvornim izgledom zgrade. Svih 100 otvora pročelja pažljivo će se rekonstruirati.
Unatoč nepovoljnim vremenskim prilikama koje možemo podvesti pod nazivnik “riječko vrijeme”, obilježeno kišom i tmurnim nebom usred dana, atmosfera među restauratorima je sve samo ne tmurna.
Eni Jukopila nam je objasnila i sam proces restauracije ukrasnih elemenata zgrade, od njihova mčišćenja pa sve do voskanja “terracotte”.
“Čišćenje elemenata na kojima se radi može proći glatko ukoliko je element očuvan i tada je potrebna samo sredstvo i četka. Ali na zgradi riječkog željezničkog kolodvora većinu elemenata bilo je potrebno zamijeniti.”, rekla nam je Eni Jukopila.
Foto: Mateo Levak/Riportal
Terracotta predstavlja skupni naziv za različite predmete i kiparske radove izvedene od lončarske gline, u ovom slučaju su to kipovi i reljefi.
Nakon što se konzola (element prikazan na slici ispod) izvadi iz kalupa potrebno je 2 sata do završetka montaže kroz proces ankeriranja (prikazanog kroz sljedeći niz fotografija).
Foto: Mateo Levak/Riportal