Riječ je o koreografiji koja je oduševljavala publiku u Italiji, Švicarskoj, Njemačkoj, Kanadi… Sudjeluje 16 plesača riječkog Baleta i vrsni pijanist Filip Fak!
U koreografiji Maura Bigonzettija, slavnog svjetskog koreografskog imena, uz glazbu najvećeg gurmana među slavnim skladateljima Gioachina Rossinija, u subotu 19. svibnja u 19.30 sati bit će premijerno izveden europski baletni hit „Rossini Cards” na velikoj sceni riječkog HNK Ivana pl. Zajca.
Riječ je o koreografiji koja je oduševljavala publiku u Italiji, Švicarskoj, Njemačkoj, a i u Kanadi, gdje je u izvedbi nekoliko baletnih kompanija bila dijelom repertoara nekoliko kazališnih kuća te svugdje nailazila na jednak uspjeh i oduševljenje. Koreografija je u svakoj plesnoj kompaniji zaživjela, naravno, na nov način, ali uvijek visokom kvalitetom i tehnikom izvođenja.
Sedam razglednica sa šesnaest plesača
Gozba je to istovremeno klasičnih i suvremenih, emotivnih, duhovitih i komičnih energičnih vrhunaca u sedam razglednica sa šesnaest plesača riječkog Baleta i vrsnim pijanistom Filipom Fakom.
Naime, osim snimaka dijelova Rossinijevih opera, na svim će izvedbama četiri skladbe na klaviru uživo izvoditi poznati riječki pijanist Filip Fak.
Uz njega, na sceni će plesati šesnaest plesača Baleta HNK Ivana pl. Zajca: Ricardo Campos Freire, Ksenija Duran Krutova, Shota Inoue, Marta Kanazir, Andrei Köteles, Nika Lilek, Maria del Mar Hernandez, Laura Orlić, Michele Pastorini, Daniele Romeo, Tea Rušin, Ali Tabbouch, Hélias Tur-Dorvault, Marta Voinea Čavrak, Anca Zgurić i Svebor Zgurić.
Koreografiju je do dolaska Maura Bigonzettija riječkom Baletu prenijela njegova asistentica Béatrice Mille koja je i sama prije petnaest godina plesala na prizvedbi baleta „Rossini Cards”.
Tragično, komično, dirljivo, ludo…
„’Rossini Cards’ ima toliko mnogo životnih aspekata: tragično, komično, dirljivo, ludo, itd. Prenoseći djelo divnim riječkim plesačima, shvatila sam da je osim rada na detaljima kako bismo uhvatili Bigonzettijev duh i stil, također bilo važno ‘iskopirati’ posebnu, jedinstvenu i veličanstvenu energiju koju plesači osjećaju kada je Mauro prisutan u dvorani, a zatim ju prenijeti na pozornicu, publici. Tada se događa čarolija”, kazala je Béatrice Mille.
Dodala je kako publika u svim različitim gradovima, gdje je predstava bila dijelom repertoara, reagira zapravo jednako, svi se zabave i svi osjećaju užitak plesača i slavlje hedonizma koje s pozornice tako snažno dopire, „nema nekog složenog koncepta u koji morate ponirati, ova predstava srčano viče – dosta je tužnih priča, plešemo i pritom se zabavljamo i želimo da i vi jednako uživate”, vedro je zaključila Mille.
Mauro Bigonzetti djelo je postavio 2004. godine u Modeni od kada je prisutno na brojnim pozornicama, a o inspiraciji za predstavu kazao je:
„Kao i mnogi moji radovi, ‘Rossini Cards’ inspiriran je glazbom samom; predstava je osobito inspirirana Rossinijevom briljantnošću u skladanju, svojom unutarnjom teatarskom i ekspresivnom moći. Također, inspirirala me potencijalom za koreografsku gestu unatoč tome što niti jedno njegovo djelo nije pisano za balet. Svaki put kada čujem Rossinijevu glazbu, preda mnom se pojavi kazališni zastor.”
Zvijezda talijanske plesne umjetnosti, koreograf međunarodnog ugleda Mauro Bigonzetti koreografirao je u zaista brojnim priznatim kazališnim kućama i baletnim trupama diljem svijeta (Europa, Sjeverna i Južna Amerika, Azija). Deset godina bio je umjetnički ravnatelj vodeće produkcijske trupe, prve nezavisne talijanske stalne plesne trupe u Italiji, Aterballetta koja je i praizvela originalnu predstavu „Rossini Cards”. Bio je ravnatelj Baleta u Teatru alla Scala.
Autorski tim
U autorskom timu još je i kostimografkinja Helena de Medeiros koja je u svojoj karijeri duljoj od dva desetljeća surađivala s redateljima svjetskog glasa i s plesnim trupama diljem svijeta, u važnim kazališnim kućama (Švicarska, Njemačka, Čile, Brazil, Francuska, Italija, Kanada, Kina, Lisabon, Porto itd.). Čest suradnik Maura Bigonzettija je i oblikovatelj svjetla Carlo Cerri, a Cerrijev suradnik za oblikovanje svjetla u Rijeci je Massimo Consoli.
Za pomno istraživanje Rossinijeve glazbe, kao i za neke od notnih transkripata, bio je zadužen talijanski skladatelj, pjevač i dirigent Bruno Moretti.
Kritika je Bigonzettijev suvremeni balet „Rossini Cards” opisala i ocijenila riječima: „virtuozni ples”; „nježnost, razigranost, strast i snaga, duhovitost i komičnost, emocije i tehnika, ”; „briljatna interpretacija uz kolaž snimaka i živog izvođenja Rossinijevih skladbi, pravi plesni vatromet”; „neobuzdana vitalnost, duhovito, živo, parodijski, nježno, strastveno”; „estetsko iskustvo na visokoj razini”; „vrhunski ples i akrobatika”;„iako suvremen balet, još uvijek su brojni klasični elementi ispisani mišićavim tijelima plesača suvremenog plesa koji se savršeno spajaju s tradicijom Rossinijeve glazbe“ ”; „veliki raspon neoklasičnih i suvremenih pokreta”…
Sponzor predstave je Istituto italiano di cultura Zagabria / Talijanski institut za kulturu iz Zagreba.
Reprize „Rossini Cards” su u riječkom „Zajcu“ 21, 23, 25. i 26. svibnja.
„Rossini Cards“ iza pozornice
Svi zainteresirani gledatelji predstave „Rossini Cards“ moći će zaviriti iza pozornice i osjetiti atmosferu priprema cijelog tima prije izvedbi u ponedjeljak, srijedu, petak i subotu (21., 23., 25. i 26. 5.)
Sat vremena prije početka predstave, moći će vidjeti kako se zagrijavaju i pripremaju plesači, gdje se šminkaju i odijevaju, upoznati labirint kazališnih prolaza i prostorija ispod, iza i iznad pozornice.
Sudjelovati mogu posjetitelji koji, uz predočenje kupljene ulaznice ili pretplatničke iskaznice za predstavu, na blagajni Kazališta podignu propusnicu za ovaj program.
Broj propusnica za program „Rossini Cards“ je ograničen pa, molimo vas, požurite!
Foto: Fanni Tutek – Hajnal