Koliko ste puta posumnjali u točnost vašeg sata, termometra, tlakomjera, vlagomjera, vjetromjera, brzinomjera i drugih mjernih instrumenta? Koliko ste puta posumnjali u svoja osjetila sluha i vida? Koliko su vas puta uvjerili da to što ste čuli, vidjeli ili osjetili i nije baš tako?
Jer to što vi doživljavate, proživljavate, čujete, vidite i osjećate samo je vaš subjektivni osjećaj.
Pa kakav je onda objektivni osjećaj? To je valjda onaj osjećaj koji vi ne osjećate, ali biste prema svim pokazateljima trebali osjećati.
Filozofski gledano, svaki se osjećaj sastoji od kognitivne i emocionalne sastavnice. Naravno svaka se sastavnica može mjeriti, vrednovati i opet dolazimo do toga da nas Oni uvjere kako je sve što doživljavamo, proživljavamo, čujemo, vidimo i osjećamo samo privid, a Oni će nam pojasniti kako stvari zapravo stoje.
Znači kada idete u kupovinu i kada za određeni predmet koji ciklički kupujete svaki mjesec (primjerice kozmetički pribor) shvatite da je taj isti predmet svaki mjesec skuplji za 99 lipa – to je samo subjektivni osjećaj. Objektivno, a to će voditelj kozmetičkog odjela dokazati, njihovi su proizvodi pojeftinili, tu su akcije, sniženja, popusti, pogodnosti… Drugim riječima, tko vam je kriv što stalno kupujete isti sapun, pastu za zube ili prašak za rublje. Okrenite se malo oko sebe pa ćete vidjeti cijeli niz artikala na akciji. Treba biti objektivan.
Ali to nije sve. Subjekti koji se voze Istarskim ipsilonom osjećaju (dakako subjektivno) kako se od 1. lipnja ove godine na Istarskom ipsilonu primjenjuje novi cjenik cestarine, čime je cijena putovanja porasla za 10%.
Objektivan osjećaj kaže da je sve u redu, jer Bina-Istra objektivno obrazlaže ovu mjeru kao nužnu za kompenziranje nedovoljne razine prihoda poslovanja u otežanim gospodarskim uvjetima. Naime još od uvođenja PDV-a na cestarinu u rujnu 2014., Bina-Istra bilježi smanjenje prihoda obzirom da trošak PDV–a od 25% nije dodala na cijenu cestarine, već je taj trošak preuzela na sebe.
I nitko nije reagirao na ovako sročenu objektivnost. Svi smo postali vrlo objektivni.
Zaključak: Objektivni osjećaj sve više prožima naše građane, što je i razumljivo, jer su oni sve više objekti naše stvarnosti. Objektivni osjećaj se tako pretače na sve slojeve društva pa tako i na novinare i političare, koji postaju sve objektivniji i objektivniji. Njihova mantra su izvještaji DZS-a i EUROSTATA, koji su postali ”Svete brojke”. Postali su ovisnici o statističkim izvješćima (jer brojke ne lažu), pa sa zebnjom iščekuju biltene o BDP-u, izvozu, industrijskoj proizvodnji, potrošnji i cijenama na malo. Ali, postali su i vrsni analitičari (manipulatori) pojedinih pokazatelja i prezentiranja objektivnog osjećaja.
Stoga vjerujte samo svom vlastitom subjektivnom osjećaju, i shodno njemu odjenite toplu odjeću ili uzmite ručnik za plažu, vjerujte samo svojem uhu i oku, a kada idete u dućan po potrepštine ili na put po Istri, pored gotovine ponesite i poneku karticu.