ODLIČNA RJEŠENJA

Mladi inovatori u Rijeci kreirali aplikaciju za praćenje raspoloženja; To je najbolje digitalno rješenje društvenog Hackathona!

Idi na originalni članak

U Centru tehničke kulture Rijeka proteklog je vikenda održan društveni Hackaton, tijekom koje su mladi iz Dalja, Opatije, Rijeke, Vinkovaca, Zadra, Zagreba izrađivali digitalna rješenja za šest organizacija civilnog društva.

Oglas

Društveni Hackathon se od običnog Hackathona razlikuje time što želi nastalim rješenjima doprinijeti društvu u kojem se provodi. U slučaju riječkog društvenog Hackathona sudionici su svojim idejama, znanjima, vještinama, kreativnošću i energijom aktivno sudjelovali na unaprjeđenju zajednice te u suradnji s organizacijama civilnog društva napravili nešto što će učiniti razliku.

Žiri društvenog Hackathona u sastavu Kristian Benić, Rene Brakus i Anita Pribanić (predsjednica žirija) odlučio je o tome koje digitalno rješenje je društveno najkorisnije, najtransferabilnije, najinovativnije, najviše doprinosi UN-ovim globalnim ciljevima održivog razvoja te ukupno najbolje rješenje društvenog Hackathona.

Dodjeli nagrada prisustovao je i riječki gradonačelnik Marko Filipović.

Izrađena mobilna aplikacija koja olakšava organizaciju Teta i Barba Pričalica

Društveno najkorisnije rješenje izradili su Dorian Bojić i Klara Cvetković koji su radili na digitalnom rješenju za kalendar za Tete pričalice. Tete i Barbe Pričalice su jedni od onih svakodnevnih heroja koji svijet čine boljim pričajući priče za laku noć djeci koja se, nažalost, nalaze u bolnici. Kako bi se lakše organizirali, izrađena je mobilna aplikaciju koja im olakšava organizaciju termina za pričanje priča. Žiri je njihovo digitalno rješenje prepoznao kao društveno najkorisnije jer je uistinu potrebna u civilnom sektoru i svima onima koji rade s volonterima.

Mobilna verzija dosad fizičke igre za prikupljanje sredstava Zaklade Sveučilišta u Rijeci MemoRi proglašena je najtransferabilnijim rješenjem društvenog Hackathona. Žiri u ovoj igri vidi mogućnost transferabilnosti u različite svrhe i  sredine. Na digitalnom rješenju su radile Kristina Jugovac i Elena Ujčić.

Aplikacija za bilježenje raspoloženja kao vid podrške osobama s mentalnim poteškoćama

Kao najinovativnije rješenje riječkog Hackathona žiri je istaknuo mobilnu aplikaciju za bilježenje raspoloženja Feniks, nazvano prema splitskoj udruzi koja je zatražila rješenje. Na njoj su radila dva tima, a nagradu su dobile Iva Matetić i Matea Dejanović Jozić. Aplikacija je novi vid podrške osobama koje se nose s mentalnim poteškoćama, a pomoću kalendara koji bilježi njihova raspoloženja, savjeta i drugih opcija omogućuje im da postignu i zadrže stanje remisije i psihičke stabilnosti.

Zbog izravnog doprinosa 16. globalnom cilju održivog razvoja Ujedinjenih naroda, koji želi promovirati miroljubiva i uključiva društva za održivi razvoj, osigurati pristup pravdi za sve i izgraditi učinkovite, odgovorne i uključive institucije na svim razinama, internetska stranica za nagradu za promicanje mirotvorstva, nenasilja i ljudskih prava „Krunoslav Sukić” proglašena je digitalnim rješenjem koje najviše doprinosi UN-ovim globalnim ciljevima održivog razvoja. Na digitalnom rješenju radili su Mateo Uhoda i Tomislava Konjevod, a potrebu za njim je izrazila organizacija Centar za mir, nenasilje i ljudska prava Osijek.

Ukupno najbolje rješenje riječkog društvenog Hackathona izradile su Marija Siladjev i Lana Prar koje su izrađivale aplikaciju za bilježenje raspoloženja Feniks. Njihovo je rješenje od strane žirija prepoznato kao najkompletnije rješenje koje zadovoljava sve kriterije društvenog Hackathona – društveno je korisno, transferabilno je, inovativno je i doprinosi UN-ovim globalnim ciljevima održivog razvoja.

Riječki Društveni Hackaton dio EU projekta

Kako 48 sati nije dovoljno vremena da se digitalna rješenja u potpunosti završe, timovi će nastaviti surađivati s organizacijama civilnog društva s kojima su surađivali u ovom kratkom periodu kako bi digitalna rješenja na kojima su radila bila završena i mogla se početi koristiti. Osim navedenih rješenja, timovi su radili na aplikaciji za igranje društvenih igara za Savez izviđača Rijeke te promotivni materijal projekta Akcija za 5! udruge Delta iz Rijeke.

Tijekom natjecanja održana su i popratna događanja – od pub kviza i partya do događanja „Otvoreni podaci – alat informiranih, odgovornih i aktivnih zajednica“, na kojem su jedna od tema bili i projekti transparentnosti Grada Rijeke.

Društveni Hackathon dio je međunarodnog Erasmus+ projekta Social Hackademy (#hackad) koji se osim u Hrvatskoj provodi i u Belgiji, Francuskoj, Grčkoj i Italiji. Mlade osobe u projektu sudjeluju već nekoliko mjeseci tijekom kojih su se educirali u području vizualnog i grafičkog dizajna, web dizajna i izrade native mobilnih aplikacija

Exit mobile version