Grad Opatija i Visoka poslovna škola PAR organizirali su 3. DEMO DAY na kojem su svoje inovativne poduzetničke projekte predstavili polaznici edukacija 3. Programskog ciklusa Poduzetničkog inkubatora Hubbazija – Centra za inovacije u turizmu.
Silvio Budicin predstavio je svoju inovaciju Polybilliards – nove igre biljara, Pera Marjanović i Valentina Perović predstavile su VIP – moderne agencije za luksuzna destinacijska vjenčanja, Teo Mataija predstavio je ideju Liburnijske craft pive (s okusima maruna, trešnje i šparoga), Tea Vehovec svoj rad kroz tvrtku Kao Mak kroz koju uspješno provodi psihološke radionice za djecu.
Stručni žiri u sastavu: zamjenica gradonačelnika Grada Opatije Kristina Đukić, dekanica PAR-a doc. dr. sc. Gordana Nikolić te Pročelnica Upravnog odjela za financije i društvene djelatnosti Grada Opatije Tamara Sergo donio je odluku da je najbolju prezentaciju imao Silvio Budicin za projekt Polybilliards – nove igre biljara. Tvrtka NOVAX je poklon bonom nagradila najbolju prezentaciju. Svi su sudionici nagrađeni prigodnim poklonima te su im dodijeljene diplome nakon čega je uslijedilo druženje okupljenih.
Nakon Demo day-a uslijedila je panel rasprava u kojoj su polaznici Hubbazije i njihovi gosti sinoć ponovno imali priliku učiti od najboljih, ovoga puta iz sektora event managementa. O jednom od najstresnijih poslova na svijetu u kojima je organizator eventa, kako je kazao jedan od panelista sinoćnjih Poduzetničkih ćakula, Vjekoslav Alilović, onaj koji “dolazi prvi i pali svjetla, a odlazi zadnji i gasi ih” govorili su: Ernie Gigante Dešković, ravnatelj Festivala Opatija, Vjekoslav Alilović, agencija za organizaciju i promidžbu evenata ALLT, Dražen Mišović, agencija Balance Entertainment & Azura Rijeka Club i doc. dr. sc. Gordana Nikolić, dekanica Visoke poslovne škole PAR.
Vjeko Alilović prisjetio se svojih početaka u organizaciji događanja kada su opatijskoj publici za obljetnicu 150. godišnjice turizma na stage doveli tada mega popularne Gypsy Kingse:
–Nismo mi imali pojma što nas čeka. Došli smo na tu ideju gledajući talijanski tv- program, a onda smo počeli kopati na sve strane jer tada nije bilo interneta i ove količine informacija te smo ih uspjeli dovesti i to s morske strane, plovilom, a oni su bili posebno zadovoljni što je koncert besplatan za publiku koja se brojala na desetke tisuća. Kasnije su nam rekli da je to bio jedan od rijetkih koncerata na kojem su izlazili na bis čak 4 puta. Opatija je definitivno lokacija koja može imati jedan jaki event mjesečno!, kazao je Alilović, event manager čija su se raznolika velika i mala iskustva tijekom godina prelila u sjajno kreirane, lokalne boutique advente u blagdansko vrijeme poput Adventa u Kastvu, onog na Grobniku, na počecima u Opatiji:
– Kada me pitate za pogreške, bilo ih je, no onu koju smatram ubojitom za buduće event managere je gubitak vlastitog integriteta i slušanje baš svih savjeta o tome što se i kako treba. Ne, event manager mora imati svoj stav, decentno ga iznijeti i tako zaštititi svoj integritet, a klijentu odraditi pošteno u odnosu na njegove želje i zamisli na kojima se također može učiti.
Da je Opatija potentna događajna destinacija misli i Dražen Balance Mišović, riječko – opatijski event manager za urbanu klupsku i festivalsku publiku koji odnedavno svoje R’n’B exclusive partyje, performerske trupe iz cijele regije te ostale urbane glazbene trendove dovodi u vlastiti lokal – Azura Club Rijeka:
-Ja sam se ovim poslom počeo baviti prije 18 godina kada sam u skate-parku na Zametu organizirao 1. skateboard natjecanje, to mi je bila strast, o zaradi na početku nisam razmišljao. I danas nakon toliko godina iskustva i organiziranih evenata, početnicima u poslu želim poručiti da još uvijek postoje oni eventi za koje novac nije presudan. Spojiti svoju strast, kao što je u mom slučaju ljubav prema glazbi, s event – biznisom smatram prvim uvjetom za dobrog event managera, a zatim je važan razvoj fokusa i velika budnost koju ovaj posao traži da bi se uspješno radio. Eventi ne idu bez kvalitetnih suradnika, odnosno bez puno dobrih ljudi, bez pozitivnog stava, bez sponzora pa tako i bez poduzetnika koji mogu pronaći svoje mjesto u ovoj branši za plasman svojih proizvoda. Opatiju vidim kao destinaciju koja ima prostora za izbacivanje jednog pravog velikog, eventa svjetske razine, nečega što će pričati više od svega što se dosad tu dešavalo, a po kojem može postati prepoznatljiva kao što je to svojom upornošću oko Ultre učinio Split koji svakoga ljeta sa svojom okolicom diše za festival koji, neovisno o ukusima, toj regiji donosi zaradu i veliku vidljivost na karti svjetskih festivala.
Gordana Nikolić, kao predstavnica organizacije poslovno-akademskih evenata kao što je PAR-ova International Leadership Conference PILC, također smatra da se cijeli Kvarner tek treba strateško – marketinški tek odrediti prema vlastitom turističkom identitetu kako bi onda i industrija evenata pratila svojom ponudom:
–Eventi se baziraju na ponudi doživljaja, a mi smo kao ljudi još uvijek dobri domaćini, znamo nuditi Hrvatsku kao egzotičnu i lijepu zemlju, uostalom i ja sam 2012., uoči prve PILC konferencije na isti način pridobila povjerenje američkih kolega – profesionalaca u podizanju PILC-a na noge koji je do danas izrastao u zanimljiv spoj akademske i gospodarske zajednice međunarodnog predznaka. Kada sam počinjala s realizacijom ideje o ustanovi za obrazovanje drugačijeg tipa kao i kolege, doživjela sam brojne komentare o tome da mi ta ideja neće nikada uspjeti, suočavala sam se s manjkom povjerenja i novaca, no imala sam jasnu viziju o tome kakvu ustanovu za obrazovanje želim ponuditi gradu u kojem se protiv bunio čak i dio kolega iz akademske zajednice. Imate li dovoljno želje i kreativnosti možda nećete uspjeti iz prve, ali uspjet ćete iz treće, a novac onda nekako dođe i sam po sebi.
Kao šećer na kraju, jučerašnji je panel osobito obogatio direktor Festivala Opatija, Ernie Gigante Dešković, hrvatski kulturolog i pisac koji je pokazao da vođenje jedne ozbiljne ustanove s velikim event zadacima na godišnjoj razini ne ide samo od sebe, odnosno bez suradnika od povjerenja, praćenja trendova, učenja na pogreškama i mindseta event managera koji mora imati sposobnost samokontrole, stabilnost i spremnost na različite iznenadne situacije znajući da se niti jedan event ne može savršeno posložiti unaprijed, i sve to po mogućnosti – s osmjehom na licu:
–Svoj prvi event organizirao sam još kao srednjoškolac 1995. kada sam svirao u jednom bendu i tako došao na ideju da organiziram muzički festival. Danas, iz svoje prakse mogu reći da je za jednog event managera najvažnije imati support kvalitetnih i suradnika od povjerenja koji imaju komunikacijske vještine dovoljno izražene da ništa ne ostane na onoj „podrazumijeva se“ pa na kraju shvatimo da imamo različita viđenja o tome što se nekome podrazumijeva ili ne. Tu su onda i mali trikovi svakog event managera te, naravno, kontakti bez kojih se ne može. Za Opatiju i ja imam lijepe želje, ali moramo reći otvoreno – Opatija nema mogućnosti za prihvat mega-evente infrastrukture te je prvo u tom dijelu važno razmišljati o nadogradnji.