Predstavljamo riječke startup-ove (12): Lukavac – kviz znanja s mogućom nagradom do milijun kuna!

Idi na originalni članak
Foto: Aleksandar Tomulić

Cunning (Lukavac) je kviz znanja koji scenografski, te po nepredvidivosti i napetosti, uvelike podsjeća na poker, samo što igrači ne koriste karte već vlastito znanje, samouvjerenost i lukavost.

Oglas

Kako je došlo do ideje, pojašnjavaju Ante Zoraja i Toni Košćina, članovi tima 11. generacije Startup Inkubatora Rijeka:

“Na poslu, s kolegama, jutro nakon prikazivanja kviza na TV-u, uvijek bi bila rasprava oko pravila koja nemaju smisla. I tada smo si rekli – idemo brzinski osmisliti kviz znanja. I uspjeli smo! No nismo ni u ludilu mislili da će to trajati gotovo pet godina. Svaki put bi naišli na neki problem, na koji bi se vezalo deset novih”, objašnjavaju Ante i Toni.

Njih dvoje imali su zamisao napraviti kviz u kojem natjecatelji ne trebaju obući košulju i čekati kada će dobiti riječ, već baš suprotno – kućno izdanje odjeće (trenerka, dres, kapa, naočale…) i jednako takvo ponašanje sastavni su atributi kviza Lukavac.

U razvoju kviza inzistirali su na pravilima koja su teško međusobno poveziva, primjerice – da svi igrači odgovaraju na ista pitanja, da ispadaju jedan po jedan iz igre, da TV gledatelji uvijek mogu procijeniti da li pojedini igrač sigurno zna odgovor ili je slučajno pogodio. Uz to su osmislili i dodatke koji bi mogli imati izravan utjecaj na atraktivnost i gledanost, primjerice predstavljanje igrača uz odabranu pjesmu (kao na pikado turnirima), slobodna komunikacija među igračima, hostesa koja ima zanimljive zadatke, davanje odgovora putem vlastitih mobitela, komentari voditelja i stručnog komentatora… Sve je to ugrađeno u Lukavac.

Foto: Danilo Pavletić

U suštini, Lukavac je zamišljen kao natjecateljski kviz u kojem bi pobjednici prethodnog kola išli u sljedeći krug, dok bi se u finalu sezone igrači borili za maksimalnu nagradu do milijun kuna. Tako bi svake godine imali apsolutnog i najlukavijeg pobjednika sezone. Trenutni cilj je online platforma ‘Quizstars’ gdje bi, prema pravilima autora ideje, igrači međusobno mogli igrati kviz 24 sata dnevno.

Ante i Toni Lukavac ipak vide izvan domaćeg teritorija.

“U startu ciljamo na zemlje engleskog govornog područja (Ujedinjeno Kraljevstvo i SAD), budući su nazivi jokera i kviza jezično prilagođeni. Lukavac je na engleskom  – Cunning, a jokeri koji se mogu koristiti na svakom pitanju se zovu Double trouble i Double Dealing. Želja nam je povezati se s investitorima, ili alternativno realizirati suradnju sa stručnjacima koji bi mogli doći do potencijalnih kupaca (TV kuća) i pokazati im o kakvom konceptu se radi. Kada bismo mogli birati ‘sudbinu’ našeg projekta, izabrali bismo da velika TV kuća u Hrvatskoj starta s prikazivanjem našeg Lukavca. Nakon toga bi se voljeli proširiti na Otok i preko bare (SAD). Naravno, svjesni smo da je to samo plod mašte. Mi ćemo biti zadovoljni ako ovaj kviz ugleda svjetlo dana i na najmanje gledanoj televiziji na svijetu, iako smo sigurni da osmišljeni koncept može biti popularniji i gledaniji od većine trenutačnih formata na svjetskom tržištu”, ističu Zoraja i Košćina.

Foto: Danilo Pavletić

Iskustvo u Startup Inkubatoru

Kada su ušli u inkubator, Ante i Toni imali su samo pravila igre na papiru. “Ovdje su nam mentori, osim konstantnog nesebičnog pomaganja i širenja znanja te pokazivanja jasnih smjernica za napredak našeg startup-a, pristali sudjelovati i u testiranju kviza koji je bio tematski vezan za grad Rijeku”. Sva probna testiranja u Inkubatoru pokazala su da je koncept napet, dinamičan i uzbudljiv te da bi mogao biti popularan poput najpoznatijih svjetskih kvizova znanja, smatraju članovi Cunning tima. Kviz je trenutno u fazi produkcije pilot emisije na engleskom jeziku.

Ipak, najveće zasluge za povezivanje uspješnih poduzetnika, inovatora i ostalih stručnjaka s početnicima, Ante i Toni upućuju osoblju Inkubatora.

“Oni su mađioničari jer u svakom trenutku toliko zauzete mentore stvore ispred nas. Očito su te moći dodatno iskoristili pa su se usput i sami pretvorili u vrhunske mentore. Ovim putem svim osobama koje imaju neku ideju toplo savjetujemo da se prijave u Startup Inkubator jer će za nula kuna dobiti informacije do kojih se ne može doći surfanjem, a koje vrijede pravo malo bogatstvo.”

Foto: Danilo Pavletić

Pravila kviza Lukavac

Sedam igrača sjeda za stol te odgovara na deset pitanja vrijednih 200 kuna u prvom krugu. Imaju ponuđene odgovore A, B, C i D. Ukoliko točno odgovore na jedno pitanje zarađuju 200 kuna, a ukoliko netočno odgovore ostaju na iznosu koji su osvojili do tada.

Igrači mogu odgovoriti i usklično (double trouble) npr. A!, pa za točan odgovor dobiti 400 kuna, no ako pogriješe tada gube 400 kuna. Tako se može vidjeti da li je igrač uvjeren u točan odgovor, igra rizično ili se želi ‘spasiti’ od ispadanja.

Treća opcija je da igrači odgovore s upitnikom (double dealing) npr. A?, što im daje uvid kako su ostali igrači odgovorili, te potom daju svoj odgovor. Igrači na ovaj način mogu ostati u prednosti kopirajući odgovor protivnika za kojega su sigurni da zna odgovor na to pitanje (npr. pitanje iz struke). U slučaju da daju točan odgovor igrači zarađuju 200 kuna, a ako kopiraju pogrešan odgovor tada gube 200 kuna od osvojenog iznosa.

Nakon deset pitanja ispada igrač s najmanjim osvojenim iznosom, a sljedeći krug se vrijednost odgovora povećava na 400 kuna. I tako sve do posljednjeg kruga koji igraju samo dvojica igrača odgovarajući na deset pitanja vrijednih po 2.000 kuna. Pobjednik je igrač koji na kraju osvoji veći iznos od maksimalnih 100.000 kuna (za polufinalne emisije).

Tu su, naravno i dodatna pravila i propozicije, a potrebno je naglasiti da svi TV gledatelji mogu, iz udobnosti svog doma, putem pametnog telefona odgovarati na pitanja u kvizu i tako vidjeti koliko bi iznos osvojili da su bili u studiju. Svoj će rezultat moći podijeliti na društvenim mrežama.

Projekt Startup Inkubatora Rijeka namijenjen je osobama koje samostalno ili unutar tima žele razviti svoju poduzetničku ideju, a integralni je dio Odjela za poduzetništvo Grada Rijeke.

Exit mobile version