Račun 3. maja opet blokiran: Pokrenuta ovrha, u škveru uvjerani u brzo rješenje problema

Idi na originalni članak
Foto. Nel Pavletić/Pixsell

Direktor 3. maja Edi Kučan nije želio detaljnije komentirati tu informaciju

Oglas

Brodogradilište 3. maj izvijestilo je u ponedjeljak putem Zagrebačke burze da su računi 3. maja u privremenoj blokadi zbog pokrenutog ovršnog postupka te da su poduzete odgovarajuće pravne radnje, s obzirom da u 3. maju tražbine o kojima je riječ ne priznaju kao dospjele.

Bili smo s radnicima 3. maja: ‘Nadamo se da je sve ono što je bilo prošlih mjeseci iza nas’

Očekuje se da će u razumnom periodu doći do deblokade računa, naveli su još u obavijesti iz 3. maja.

Direktor 3. maja Edi Kučan nije želio detaljnije komentirati tu informaciju, naglasivši da radi na rješavanju toga problema te da očekuje da će ta situacija uskoro biti riješena, piše Novi list.

Po njegovim riječima, u 3. maju se sada radi na pripremi dopreme novogradnje 723 iz Pule, tj. tankera za prijevoz nafte i naftnih prerađevina i kemikalija, kako bi se taj brod završio u riječkom brodogradilištu. Radi se i na pripremi radova na novogradnji 733, tj. samoiskrcavajućem brodu za rasuti teret za kanadsku Algomu, kao i na sekciji za inozemnog naručitelja.

I predsjednik Nadzornog odbora 3. maja Juraj Šoljić nada se da će problem blokade računa uskoro biti riješen te da neće uzrokovati nikakve štete.

”U kontaktu smo s tvrtkom o kojoj je riječ, a u rješavanje problema uključilo se i Ministarstvo gospodarstva”, kazao je.

Trgovački sudu Rijeci je 25. rujna donio rješenje, kojim je obustavljen postupak radi utvrđivanja pretpostavki za otvaranje stečajnog postupka nad 3. majem, jer je je račun deblokiran te je utvrđeno da 3. maj na računu više nema evidentiranih neizvršenih osnova za plaćanje.

Vlada je u rujnu ovlastila Ministarstvo financija da 3. maju izda državno jamstvo za kreditno zaduženje kod Hrvatske banke za obnovu i razvoj od 26 milijuna eura za dovršetak samoiskrcavajućeg broda za rasuti teret (733), za koji je potpisan ugovor s tvrtkom Algoma Central Corporation iz Kanade, a rok završetka radova je kraj kolovoza iduće godine. Ugovor za gradnju tog broda raskinut je prije godinu dana, država je platila izdano jamstvo, a novi ugovor za završetak istog broda, vrijedan 36,6 milijuna eura, potpisan je u početku rujna.

U kolovozu je Vlada odobrila i državno jamstvo, a potom i HBOR-ov kredit od 150 milijuna za pokretanje proizvodnje u 3. maju. Isplaćene su zaostale radničke plaće i druga potraživanja, a vjerovnicima, dobavljačima i koperantima, s kojima je postignut sporazum o isplati 85 posto potraživanja s odgodom od dvije godine, isplaćeno je 15 posto tražbina.

Prethodni postupak radi utvrđivanja pretpostavki za otvaranje stečajnog postupka nad Brodogradilištem 3. maj bilo je na Trgovačkom sudu u Rijeci pokrenut 4. siječnja 2018. Zahtjev za otvaranje stečaja podnijeli su Fina i vjerovnik 3. maja, tvrtka Strojopromet. U očekivanju iznalaženja rješenja za opstanak i nastavak proizvodnje u 3. maju ročište je više puta odgađano, a posljednji puta je bilo zakazano za 1. kolovoza i odgođeno za 26. rujna, kako bi se utvrdio model financijske konstrukcije i drugih preduvjeta za nastavak proizvodnje što je i učinjeno.
Vijesti.hr
Nel Pavletić/Pixsell

Exit mobile version