IZVANŠKOLSKI PROGRAM

Riječki Dom mladih predstavio radionice „Igram se, istražujem, spoznajem“ koje potiču darovitost školaraca

Idi na originalni članak

Dom mladih predstavio je radionice koje se provode u sklopu pilot-projekta „Igram se, istražujem, spoznajem“, izvanškolskog programa poticanja darovitosti među riječkim osnovnoškolcima.

Oglas

Na početku online predstavljanja obratili su se ravnatelj Doma mladih Goran Gračanin i zamjenik gradonačelnika Marka Filipovića.

Ravnatelj Gračanin istaknuo je zadovoljstvo provedbom projekta, izražavajući nadu da će Grad Rijeka, koji je Dom mladih imenovao nositeljem projekta, poduprijeti nastavak ovog projekta.

„Nadam se da će se ovaj projekt nastaviti i dalje, vjerujem da je u ovom gradu u interesu da ulaže u građevine znanja, jednako kao i u prave zgrade,“ kazao je ravnatelj Gračanin.

Zamjenik gradonačelnika Filipović podsjetio je kako Grad Rijeka podupire brojne projekte namijenjene dobrobiti djece i mladih, od uvođenja Građanskog odgoja do uređenja Dječje kuće, koja će se pretvoriti u veliki dječji boravak.

Govoreći o projektu „Igram se, istražujem, spoznajem“, zamjenik gradonačelnika Filipović kazao je kako je vrlo važno u školskom sustavu prepoznati darovitu djecu i pružiti im adekvatnu podršku za daljnji razvoj.

Pilot-projekt predstavila je stručna suradnica za projekte Doma mladih Iva Marčelja, dok su o radionicama govorili sami mentori.

Uspostavljanje temelja sustavne brine o potencijalno darovitim učenicima

Osnovni cilj pilot-projekta je uspostaviti temelj sustavne brige o potencijalno darovitim učenicima od 5. do 8. razreda iz osnovnih škola grada Rijeke. Rad na pilot projektu startao je početkom 2019. godine, a zbog situacije s pandemijom koronavirusa, završetak je prolongiran do svibnja 2021. godine.

Cjelokupni projekt odvija se u suradnji s Centrom za poticanje darovitosti Rijeka, Učiteljskim, kao i Filozofskim fakultetom u Rijeci te s 13 osnovnih škola grada Rijeke (Podmurvice, Nikola Tesla, Turnić, Srdoči, Trsat, Kantrida, Gornja Vežica, Vežica, Centar, Kozala, San Nicolo, Zamet i Brajda).

Projekt se sastoji od tri faze. U prvoj fazi osmišljen je kostur izvanškolskog obogaćenog programa poticanja darovitosti koji se teorijski naslanja na pristup poznatog edukacijskog psihologa Josepha Renzullija i njegovog Školski obogaćeni model (Schoolwide Enrichment Model – SEM).

Program uključuje četiri područja s po dva tipa radionica. Tako je umjetničko područje uključilo je likovni/ kreativno pisanje i glazbu, prirodoslovno radionice kemija-biologija i fizika-matematika, tehničko područje uključilo je radionice robotike i informatike, dok je društveno-humanističko uključilo radionice jezici i povijest-geografija.

Mentori su kroz edukaciju stekli osnovna znanja o prepoznavanju i razumijevanju različitih karakteristika darovitih učenika te kako na osnovu njihovih interesa, potreba i mogućnosti prilagoditi pristupe, metode i strategije u radu s potencijalno darovitom djecom, kako kritički prosuđivati i uključivati interdisciplinarne i međupredmetne resurse u planiranju obogaćenih sadržaja te kako planirati i poticati problemsko- istraživačke i kreativne aktivnosti.

Izvanškolski program poticanja darovitosti polazilo 115 riječkih učenika

Druga faza projekta je bila utvrđivanje i provedba identifikacijskog postupka. Postupak identifikacije proveden je u 13 osnovnih škola-suradnica na projektu i u njega su bili uključeni svi učenici 5.r. spomenutih škola. Od ukupno 650 učenika uključenih u postupak identifikacije, njih 127 učenika upućeno je u izvanškolski obogaćeni program poticanja darovitosti.

Treća faza projekta uključuje samu provedbu radionica, kao i evaluaciju programa. Ukupno 115 učenika krenulo je u prosincu 2019. pohađati radionice, i to svaku drugu subotu po četiri školska sata. Nažalost, radionice su prvo morale biti prekinute zbog pandemije koronavirusa, a potom na jesen prošle godine nastavljene online putem. Prezentacija rezultata evaluacijskog istraživanja planirana je za svibanj 2021. godine.

Za uspješnu razradu, pripremu i provedbu pilot projekta bili su ključni članovi radne skupine koju su činili stručnjaci u određenom području odgoja i obrazovanja darovitih ujedno i entuzijasti koji su stavili na raspolaganje svoje stručno znanje i iskustvo.

Članovi radne skupine su dr.sc. Jasna Arrigoni i doc. dr.sc. Danijela Blanuša Trošelj s Učiteljskog fakulteta u Rijeci, ujedno i predstavnice Centra za poticanje darovitosti Rijeka; doc.dr.sc. Barbara Rončević-Zubković s Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Rijeci, psihologinja u OŠ Gornja Vežica Tanja Tuhtan Maras, voditeljica projekta LIADO Laura Herceg Varljen iz Škole za primijenjenu umjetnost Rijeka, član Gradskog vijeća mr.sc. Zvonimir Peranić te ravnatelj Doma mladih Gračanin.

Exit mobile version