KOMENTAR NEVENA ŠANTIĆA

Riječki PIK prestao proizvoditi tri vrste kolača. To je definitivno kraj jedne ere!

Idi na originalni članak

Želeći se danas osladiti, s malim zakašnjenjem saznao sam da je riječki PIK prestao proizvoditi tri vrste kolača. Od proteklog ponedjeljka u Piko prodavaonicama nema više slatkih oldtajmera: prepoznatljive kremšnite s dodatnom korom između file, minjona i, moje omiljene – punč rolade

Oglas

Piše: Neven Šantić

To je definitivno kraj jedne ere, započete prije više desetljeća, koju su u Rijeci kada su kolači u pitanju, evo malo nostalgije, obilježili Contova slastičarnica sa svojom zvijezdom zvanom rigojanči, legendarna Šestica kao prvi gradski lokal u kojem se nije smjelo pušiti, Sladisovi slatkiši i PIK-ova paleta kolača.

S godinama su i ondašnji Cont i Šestica i Sladis, kao i njihovi kolači, otišli u povijest (zašto i kako pitanje je za neki drugi tekst koji bi se bavio gospodarskom forenzikom), na njihovo mjesto došle su druge slastičarnice i drugi proizvođači kolača, ali PIK-ovi kolači su i dalje odolijevali, moguće i zato što život firme nije ovisio samo od kolača.

No, i tamo su, vjerojatno u sklopu velike transformacije tvrtke proteklih par godina, brendiranja i rebrendiranja različitih linija proizvoda kako se to danas kaže, odlučili da je došlo vrijeme za promjene.

Foto: Riportal

No, ostaje pitanje, zašto su na oltar modernizacije kao žrtve prinesena baš spomenuta tri kolača? Moguće da su u PIK-u došli do zaključka da se sve manje traže (doista, ne moraju se svi kolači svima sviđati, kao što je vjerojatno slučaj i s ova tri kolača), ili pak da bi potrošačima trebalo ponuditi nešto novo. To je ekonomska logika kojoj se u načelu nema što prigovoriti. No, ako je to istina ipak ostaju još neka pitanja.

Što je s onim Riječanima koji su redovito, neki i zbog nostalgije okusa mladosti, nastavili sve ove godine kupovati ova tri kolača, jesu li oni manje vrijedni potrošači? Koliko bi doista tvrku koštalo da je, recimo, za svoje vjerne kupce nastavila proizvoditi određenu količinu svojih orginalnih proizvoda – kremšnitu, minjon i punč roladu (punč trokut je već prije “likvidiran” no dok je postojala punč rolada nitko to nije “uzimao k srcu”)? Bi li je to doista odvelo u propast?

Foto: Riportal

Mnoge tvrtke odluče u određenom trenutku, naravno potaknute tržišnim razlozima, osvježiti ponudu svojih proizvoda. Ne samo promjenom ambalaže nego i dodavanjem, zadržimo se na terenu slatkih grijehova, novih okusa i vrsta proizvoda. U Hrvatskoj, nažalost, za razliku od nekih svjetskih iskustava (Milka i Nestle u općoj ponudi, iako ne stalno u Hrvatskoj, još uvijek imaju i neke svoje “prastare” proizvode), to često znači potpuni prekid s prošlošću.

Umjesto kremšnite, minjona i punč rolade u Piko prodavaonicama pojavili su se novi kolači, no nekako podjećaju na sve one trendi kolače s čokoladnim kombinacijama i okusima koje se mogu naći i u drugim slastičarnicama. Nemaju (još?) onu PIK-ovu prepoznatljivost kakvu su imali kremšnita, minjon i punč kocka.

Svojedobno se Kraš u trenutku rebrendiranja svojih proizvoda, unatoč prosvjedu dijela svojih potrošača, odrekao Runolista (i Trijumfa). Nedavno ih je na velika vrata vratio natrag u svakodnevnu ponudu. Ne znam da li će se to dogoditi s PIK-ovom punč roladom, ali da bih je htio ponovno kušati, to znam sigurno!

Exit mobile version