Najavni letak Noći muzeja nastao u “radionici” projekta Rijeka 2020 EPK a objavljen na njihovom Facebook profilu izazvao je veliku raspravu na toj društvenoj mreži
Pomutnju je izazvalo – samo jedno slovo! Na letku je u sintagmi “Port of Diversity” (“Luka različitosti”, slogan projekta!) u riječi “diversity” slovo “s” zamijenjeno sa “c”, tako da sintagma glasi “Port of divercity”.
Uslijedilo je brdo komentara na Facebook profilu Rijeka 2020! Neki komentatori su odmah dignuli glas “zbog očigledne pogreške u pisanju engleske riječi “diversity””, što je uznemirilo one koji smatraju da je u projekt ionako “ulupano” previše novaca (“u previše kadrova”), da bi si dozvolili ovako početničke pogreške.
Uslijedilo je odgovor administratora profila Rijeka 2020:
“Drage L… i J…, tako je, riječ je o namjernoj grešci 🙂 Ovo je inače bio letak za Noć muzeja gdje smo se poigrali sa sloganom “Port of diversity” zamijenivši s sa c. Jasno nam je da dolazi do zabune, ali evo – objašnjenje je tu!”.
No iz ovog objašnjenja samo su iznikla nova pitanja komentatora: ako je riječ o namjernom “igranju” engleskim pravopisom, zašto nije slovo “c” izvedeno nekako drugačije, podebljano, ispisano drugim fontom, drugom bojom?!
A neki su primijetili i kako nije riječ o ničemu originalnom već o plagijatu tuđih ideja, jer je isti “trik” već upotrebljen više puta pa se postavlja i pitanje “intelektualne krađe”, što je naposlijetku potkrijepljeno i s nekoliko fotografija iste ideje izvedene na drugim projektima i na drugim mjestima.
Rasprava na profilu Rijeka 2020 oko ove objave traje i dalje, a komentatore se teško može uvjeriti da je ovo “genijalna” ideja pa tako kažu, između ostaloga:
“A na profilnoj slici iz 2015. su se isto malo poigrali sa slovima pa je European Capital of Culture postao European Captial of Culture. Isto je riječ o namjernoj greški i u EPK razumiju da to poneke zbunjuje. Jer, nažalost, nitko od nas nije pametan poput njih pa skoro nikad ne kužimo njihove sofisticirane, enigmatske poruke….” (S. P. Š.)
Drugi komentartor ističe: “Obzirom da je cijeli koncept baziran na sloganu Rijeka-luka različitosti, malo mi je “off” da se istim sloganom igra (iako je analogija štosna) sa osnovnim konceptom na glavnom plakatu.”.
A komentaror Z.P. zaključuje: “Zamolio bi za odgovor na pitanje: Gdje se sve koristi ova namjerna pogreška i kada se započelo s navedenom komunikacijskom strategijom? Zahvaljujem”.
Naravno, kao i uvijek u sličnim prigodama, iako važno, ovo slovo “s” ili “c” samo je povod mnogima da iskažu svoje frustracije činjenicom da na projekt Rijeka 2020 EPK odlazi gomila javnog novca a njegova raspodjela (i uporaba) za mnoge nije najtransparentnija.
Stoga se od onih koji koriste sredstva za projekt Rijeka 2020 – a pojedinačnih korisnika je , navodno, i previše! – u najmanju ruku očekuje najviša razina profesionalizma i puno artikuliranije marketinške ideje koje će javnost/ciljanu publiku ostaviti “paf!” a ne “puf, puf, puf… opet su zaj…li!”.
VIDEO DANA: