'NITKO NIJE NA GUBITKU'

Rijeka konačno dobiva pravu rivu? Arhitekt predlaže: Vozila od Žabice do Kazališta – tunelom!

Idi na originalni članak
Foto: Riportal

Tog rješenja se dosjetio arhitekt Marin Račić, gradski vijećnik stranke Centar i potpredsjednik Odbora za urbanizam i prostorno uređenje Gradskog vijeća Rijeke.

Oglas

Jutarnji list piše o još jednom velikom projektu u Rijeci koji tek treba započeti.

Grad bi, naime, trebao dobiti prvu pravu rivu u smislu velike, otvorene prostrane pješačke zone u središtu grada uz more.

Međutim, za preobrazbu toga dijela grada postoji vrlo jednostavno rješenje – da se četverotračna cesta od 900 metara spusti kroz podvožnjak u tunel koji bi imao ulaz na Žabici, na mjestu sadašnjega željezničkog prijelaza, a izlaz kod HNK Ivana pl. Zajca. To bi oslobodilo golemu pješačku zonu veličine 11 nogometnih igrališta za Rivu spojenu s centrom.

Pogledajte video prilog Kanala Ri:

Tog rješenja se dosjetio arhitekt Marin Račić, gradski vijećnik stranke Centar i potpredsjednik Odbora za urbanizam i prostorno uređenje Gradskog vijeća Rijeke.

“Dugo me mučio taj problem jer planirano rješenje s četiri trake u dva smjera nisam vidio kao idealno. Nije najgore ni ovo koje imamo sada, ali nije ni pravo rješenje problema. Jednostavno, imao sam onaj osjećaj kao da me nešto ‘žulja‘ i tako se otvorila ideja koja oslobađa taj važan prostor”, kazao je Račić za Jutarnji list.

Najizazovniji grad za prostorno planiranje

On ističe kako je Rijeka prostorno vrlo skučen grad, razvučena uz morsku obalu, a prema zaleđu ‘zarobljena‘ planinama te time uz Dubrovnik vjerojatno najizazovniji grad u Hrvatskoj za planiranje prostora.

“Jedan od većih problema je gradski promet, koji je uvjetovan konfiguracijom terena i prometnicama koje su nastale povijesnim razvojem kroz stoljeća, često bez strukturiranog planiranja”, pojasnio je Račić.

Kako kaže, realizacijom kompleksa Žabica, novog autobusnog kolodvora s velikom garažom i komercijalnim sadržajima, pokreće se lanac realizacija drugih projekata i promjena u Rijeci.

‘Potaknuo bi se boravak na otvorenom, druženje…’

Tako se na sadašnjoj rivi uklanja parking od oko 370 parkirnih mjesta jer će u garaži u sklopu autobusnog kolodvora biti oko 800 novih parkirnih mjesta te se dio rive uz obalu oslobađa za pješake. Adamićeva ulica, koja je dijagonalna s rivom i Korzom, postat će pješačka zona, osim za vozila javnoga gradskog prijevoza, a ulica Riva postaje dvosmjerna.

“Rijeka bi ovim projektom dobila ogromnu pješačku zonu u srcu grada, potaknuo bi se boravak na otvorenom, druženje, bilo bi manje prometne gužve, bio bi moguć razvoj raznih dodatnih sadržaja u centru… Jednim jedinim potezom Rijeka bi postala grad koji je istinski sljubljen s morem, koji zaista ima rivu. Jedinstvenu pješačku zonu od mora do Guvernerove palače, od Žabice do Delte. Nitko nije na gubitku”, rekao je Račić za Jutarnji list dodajući kako se i financijski gledano ne radi se o enormnoj investiciji, prenosi Net.hr.

Exit mobile version