ŠTO ĆE SVIRATI U ZRAČNOJ LUCI RIJEKA?: Izabrani kreatori zvuka u putničkom terminalu krčkog aerodroma!

Idi na originalni članak

Primorsko—goranska županija pokrenula je prije dvije godine projekt „Muzeji zajedno“ s ciljem promocije muzejskih sadržaja i kulturne baštine te osnaživanja Rijeke u kandidaturi za hrvatskog predstavnika Europske prijestolnice kulture 2020. godine.

Oglas

U okviru toga projekta u prostoru Zračne luke Rijeka krajem svibnja otvoren je Muzejski terminal, jedinstveni projekt muzeja na aerodromu. Kako bi se vizualni koncept prostora aerodroma upotpunio prezentacijom bogate glazbene baštine ovog kraja, u rujnu je raspisan natječaj za akustički dizajn prostora putničkog terminala Zračne luke Rijeka.

Ustanova Ivan Matetić Ronjgov provela je natječaj u kojem se od autora tražilo da istraže načine kako da na suvremen način predstave našu tradicijsku glazbu i istarsku ljestvicu u javnim prostorima.

Na natječaj je prijavljeno sedam glazbenih ideja domaćih autora, a interes za skladanje ambijentalne glazbe po motivima istarske ljestvice pokazali su i brojni inozemni autori.

Naime, u suradnji s Danielom Urem, voditeljicom Unicult programa Sveučilišta u Rijeci i Music-tech festivalom inovacija u glazbi iz Londona, čija je direktorica Riječanka Mikela Magaš, natječaj je proslijeđen na adrese četiri tisuće inovativnih glazbenika širom svijeta. Njih 104 pokazalo je interes i poslalo upit. Na natječaj su stigla 32 idejna rješenja, od čega je vodstvo festivala izabralo osam projekata koje je zajedno s rješenjima domaćih autora razmatrala natječajna komisija Ustanove Ivan Matetić Ronjgov.

Natječajna komisija koju čine Darko Čargonja, Dijana Grubišić i Andrej Baša odabrala je najbolja idejna rješenja. Prvo mjesto i priliku da izradi akustički dizajn cjelokupnog putničkog terminala Zračne luke „Rijeka“ osvojio je Aleksandar Valenčić. Drugoplasirani je međunarodni rad „Interactive Sound Field“ (Interaktivno zvukovno polje, eng.) švedskog producenta Hakan Lidbo u suradnji s Coldcut i Jackom Jamesom. Trećeplasiran je rad Sandija Bratonje.

S prvonagrađenim kandidatom Ustanova Ivan Matetić Ronjgov sklopit će ugovor o izradi audio-sadržaja u trajanju od 6 sati te otkupiti autorska prava jednokratnom isplatom nagrade u visini od 40 tisuća kuna, dok će drugi i treći odabrani koncept biti nagrađeni s tri, odnosno dvije tisuće kuna.

S obzirom na velik interes stranih autora, te njihov nešto drugačiji pristup, predstavnici Music-Tech Festivala kao međunarodni partneri nagrade, u dogovoru s Primorsko-goranskom županijom koja je pokretač cijele akcije, odlučili su zasebno nagraditi eksperimentalnog umjetnika Scannera (Robin Rimbaud) za njegovu šestosatnu kompoziciju generativne glazbe naslovljenu „Water Drops“ (Kapi vode)).

Promocija postavljenih radova očekuje se u ljeto 2016. godine, a inozemni umjetnici biti će pozvani u Rijeku gdje će s s lokalnim glazbenicima raditi na projektu.

 

 

Exit mobile version