Ocean Alliance jedan je od tri velika svjetska saveza pomorskih kontejnerskih prijevoznika
2M je drugi, a The Alliance treći. Prva dva dolaze u Rijeku direktnim ticanjima brodova matica na tjednoj bazi, piše portal Brodovi u Rijeci.
I dok je 2M savez u svibnju prošle godine u Rijeku počeo dolaziti brodovima kapaciteta 15.200 TEU, Ocean Alliance nekih bitnih promjena nije imao, zadržavši kapacitet brodova na oko 6.000 TEU te dužinu 280-300 metara.
U svibnju ove godine iz rotacije luka servisa AEM6 izbačena je Venecija, čime se omogućilo povećanje kapaciteta. Trenutno, još uvijek su u rotaciji brodovi dužine 280-300 metara, ali u najavu je ušao i jedan većih dimenzija, piše Bur.
Kontejnerski brod “APL Gwangjang” uvodi se u rotaciju servisa početkom lipnja s polaskom iz Shanghaia, a prema najavi u Rijeku treba stići 8. srpnja, kada će sa svojih 349 metara dužine i kapacitetom od 10.106 TEU postati najveći brod ovog saveza koji je do sada stizao u Rijeku.
Time će s “trona” skinuti brod “CMA CGM Rigoletto” (349 metara, 9.400 TEU) koji je u Rijeci bio samo jednom, i to 11. srpnja 2018.
“APL Gwangjang” izgrađen je 2011. godine u HHI brodogradilištu u Južnoj Koreji, a plovi pod zastavom Singapura.
Osim njega, u najavi Ocean Alliance nema za sada sličnih brodova, a isti brod Rijeci se vraća ponovno u rujnu.
Iako će biti najveći kapacitetom do sada od ovog saveza, neće biti najveći ni kapacitetom ni dužinom ikada na Brajdici, jer su to još uvijek brodovi 2M saveza, kapacitetom aktualna H-klasa Maerska i MSC brodovi od 15.200 TEU te dužinom također Maerskovi (G-klasa) i MSC-ovi kontejneraši koji su u Rijeku dolazili u razdoblju 2015. do 2016. godine, a čija je dužina bila 367 metara.
Po završetku radova na produbljenju mora uz stari dio terminala na Brajdici, stvorit će se uvjeti za dodatno povećanje kapaciteta i dužine brodova, piše Bur.