EVO KAKO IM JE BILO

U Tehničkoj školi u Rijeci održana radionica o prevencija nasilja u mladenačkim vezama

Idi na originalni članak

Učenici su pokazali visok stupanj osviještenosti o tome što je nasilje, kao i uspješnost u prepoznavanju svih oblika nasilja, izvijestila je policija.

Oglas

U petak, 6. prosinca u partnerstvu Policijske uprave primorsko-goranske i Udruge UZOR Rijeka u Tehničkoj školi u Rijeci održana je radionica na temu prevencije nasilja u mladenačkim vezama za 26 učenika od 1. do 4. razreda, koji su se dobrovoljno javili za sudjelovanje.

Radionicu su vodile policijska službenica za nadzor i planiranje – za prevenciju, Ingrid Mavrić i psihologinje Udruge UZOR Rijeka, Paula Bogović i Duška Car Drljača, uz prisustvovanje stručne suradnice škole, psihologinje Rome Đurić.

U uvodnom dijelu voditeljica radionice, policijska službenica Ingrid Mavrić prezentirala je rezultate istraživanja Centra za edukaciju, savjetovanje i istraživanje (CESI) na reprezentativnom uzorku mladih od 16 do 26 godina u 2018. godini, koji ukazuju da je 58% mladih doživjelo neki oblik nasilnog ponašanja u partnerskoj vezi, što je bilo iznad očekivanja učenika koji su u svojim procjenama smatrali da je postotak takve vrste nasilja od 10 do 40%. Nadalje, iz policijskih statistika bilo je očito da se vrlo rijetko prijavljuje, a da je najčešće kazneno djelo nametljivo ponašanje (čl. 140. Kaznenog zakona), što je izazvalo niz učeničkih pitanja o razlici između kaznenog djela i prekršaja, o kaznama i dobi kaznene i prekršajne odgovornosti.

Obzirom da se radilo o pretežno muškoj populaciji učenika (25 učenika i 1 učenica) u grupnom radu pročitali su tekst o ponašanju u jednoj mladenačkoj vezi s elementima nasilja, u kojoj je mladić bio u ulozi žrtve, a zadaća je bila da svaka od četiri skupine nakon pročitanog teksta odgovori na pitanja o prepoznatim oblicima nasilja te kako bi takvo ponašanje izgledalo u kvalitetnoj vezi. Nakon petominutnog rada u skupinama, koji je obilovao vrlo dinamičnim raspravama, predstavnik svake skupine iznosio je odgovore. Potom je uslijedila diskusija, koju je potaknula psihologinja Paula Bogović o usporedbi iste situacije iz navedenog teksta s jedinom razlikom da bi u ulozi žrtve bila djevojka. Nakon vrlo angažiranog sudjelovanja zajednički zaključci bili su da bi zbog društvene uvjetovanosti reakcije bile znatno različite: djevojke – žrtve bi bile sklonije prijaviti nasilje i potražiti pomoć od mladića – žrtve. Ukoliko se ne odluče potražiti pomoć, razlog je kod djevojaka strah od osvete i fizičkog nasilja, a mladići to neće učiniti da se ne osramote pred prijateljima i poznanicima.

Razgovaralo se i o nasilju putem elektroničkih medija pa je i pritisak partnera za odavanjem lozinke za pristup aplikacijama, kao i pritisak za slanjem fotografija (seksting) prepoznat kao vrlo čest oblik nasilja među mladima.

Učenici su pokazali visok stupanj osviještenosti o tome što je nasilje, kao i uspješnost u prepoznavanju svih oblika nasilja. U raspravi o kvalitetnoj vezi, koju je vodila psihologinja Duška Car Drljača, uz važnost povjerenja, dobre međusobne komunikacije i zajedničkog odlučivanja, učenici su naglasili da je u vezi najvažnije uzajamno poštovanje i ljubav, što uključuje aktivno slušanje i uvažavanje osobnih granica.

Prije završetka radionice učenici su dobili upute kome se obratiti za pomoć zbog nasilja u vezi, s naglaskom da se uz svoje roditelje, stručne suradnike i nastavnike u školi, uvijek s povjerenjem mogu obratiti stručnjacima Udruge UZOR i policiji te drugim nadležnim institucijama i organizacijama civilnog društva.

Nasilno ponašanje adolescenta u romantičnim vezama faktor je rizika za buduće nasilno ponašanje u odrasloj dobi. Nasilno ponašanje koje se događa u ranim stadijima osobnog razvoja snažan je indikator mogućnosti nasilja u vezama u odrasloj dobi, tako da se prevencijom nasilja u mladenačkim vezama može prevenirati obiteljsko nasilje.

Exit mobile version