TERMINAL S RADOM ZAPOČINJE 1. SIJEČNJA 2021.

U Viktor Lenac sutra stiže brod LNG Croatia – budući plutajući LNG terminal u Omišlju!

Idi na originalni članak
Photo: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL

Još je malo potrebno velikom LNG brodu naziva LNG CROATIA da dođe do Rijeke,  iz Kine, gdje je iz broda Golar Viking za prijevoz ukapljenog prirodnog plina, pretvoren u budući plutajući LNG terminal na Krku

Oglas

Kako doznajemo, na vezu u riječkom brodogradilištu će biti od sutra, kad uplovi, do kraja studenog, kad bi trebao preseliti na svoje konačno odredište, u Omišalj. Tamo će raditi kao FSRU brod za uplinjavanje, preko kojeg će se ukapljeni, tekući plin vraćati u plinovito stanje, i dalje teći prema Europi, piše portal 24 sata.

Prema neslužbenim informacijama, zbog pandemije korona virusa neće biti nikakve svečanosti povodom uplovljavanja FSRU-a u Rijeku. Brod će prvo stići sutra u “Viktor Lenac” gdje će napravljena biti dodatna završna ispitivanja. Početkom prosinca se očekuje početak aktivnosti odnosno puštanje terminala u probni rad na Krku, kako bi terminal s radom počeo 1. siječnja 2021 godine.

Nekadašnji tanker ima kapacitet od 140 tisuća kubika plina

LNG terminal će se sastojati od plutajućeg terminala, odnosno FSRU broda, te kopnenog dijela s pristaništem i cijevima kojima će terminal biti povezan s plinskom mrežom. Na samome brodu LNG CROATIA smješteni su tankovi za skladištenje ukapljenog plina i postrojenje za njegovo ponovno uplinjavanje. Ukapljeni plin će tankerima dolaziti na Krk, tankeri će pristajati uz plutajući terminal – brod, na kojem će se tekući plin vraćati u plinovito stanje. Za naredne tri godine je zakupljen sav kapacitet terminala od 2,6 milijardi kubika plina godišnje.

Ukupna cijena terminala iznosi nešto više od 230 milijuna eura, od čega je 101 milijun bespovratnih sredstava EU, a još će sto milijuna biti osigurano iz proračuna. Preostalih 30 milijuna osigurat će državne tvrtke HEP i Plinacro. Najveći dio troška odnosio se upravo na nabavku FSRU broda koji je nabavljen od tvrtke Golar. To je nekadašnji tanker za prijevoz plina, kapaciteta 140 tisuća kubika, koji je u šangajskom brodogradilištu konvertiran u brod za regasifikaciju odnosno u plutajući terminal.

Prema ranijim izjavama ministra Tomislava Ćorića, terminal bi u narednih pet godina trebao imati prihode veće od 100 milijuna eura te vlasnicima – HEP-u i Plinacru, omogućiti pristojnu zaradu. Terminal bi trebao povećati i našu energetsku opskrbu, ali i voditi k nižim cijenama plina, najavljeno je.

Exit mobile version