„Poslušali smo publiku pa u novoj sezoni nema premijera niti koncerata s neudobnim montažnim gledalištem. Pokrećemo pilot program Riječko kazalište mladih Kamov, stvaramo budućnost riječkog Kazališta – novu publiku”, o novoj sezoni kazao je intendant Marin Blažević.
Na dan zatvaranja 14. Riječkih ljetnih noći, opraštajući se od sezone 16/17, intendant Marin Blažević i ravnateljski tim umjetničkih grana predstavili su program nove sezone 17/18 pod motom „Opet pobjeđujemo sebe”.
„S novom sezonom nemamo problem kao s Riječkim ljetnim noćima – odluke su donesene odavno. Odlučili smo prihvatiti rizik, ne posustati, ne odustajati od programa, ne rasprodati kazalište davanjem u najam već biti lukobran ozbiljne, odgovorne i vrijedne umjetnosti.
U novoj sezoni riječkog HNK ponovno pobjeđujemo sebe: nastavljamo s nezaboravnim koncertima orkestra riječke Opere pod ravnanjem vrhunskih dirigenata (Philippa von Steinaeckera, Yordana Kamdzhalova, Zorana Juranića, Marca Boemija, Pavla Dešpalja te naravno, i dalje s nama – Villea Matvejeffa); uvodimo dva nova pretplatnička ciklusa koje ćete teško zaobići; u ciklusima Gostovanja u pretplati gostuju Balet i Drama HNK u Zagrebu, Dramsko kazalište Gavella, slovenska narodna kazališta iz Ljubljane i Maribora, Malenki Theatre iz Izraela, Slovenska filharmonija, mlada pijanistička zvijezda Aljoša Jurinić i jedan od vodećih tenora u svijetu, Yusif Eyvazov.
Premijerni operni program nikada bogatiji
Krećemo u obnovu našeg Baleta pod vodstvom Maše Kolar, a moći ćete upoznati nove članove našeg baletnog ansambla u čak pet premijera. Izvodimo čak dvanaest premijernih dramskih predstava, u izvedbi ansambala Hrvatske i Talijanske drame i njihovih gostiju; gostujemo diljem Europe, izvodimo Otella i koncert u zagrebačkom HNK i Lisinskom, snimamo nosače zvuka sa solistima svjetskog glasa.
Premijerni operni program nikada bogatiji: La Bohème, Didona i Eneja, Macbeth, Falstaff, Norma, ponovno Otello i Werther. Osim toga, nastavljamo s obnovom gledališta – na redu je mezzanin – ali i drugih prostora važnih našim gledateljima poput toaleta.
Poslušali smo publiku pa u novoj sezoni nema premijera niti koncerata s neudobnim montažnim gledalištem. Pokrećemo pilot program Riječko kazalište mladih Kamov, stvaramo budućnost riječkog Kazališta – novu publiku”, uvodno je o novoj sezoni kazao intendant Marin Blažević.
Talijanska drama u znaku hommagea
Rosanna Bubola predstavila je sezonu Talijanske drame rekavši kako će biti u znaku hommagea, prije svega talijanskim autorima. Prva će premijera biti Brešanova „La rappresentazione dell’Amleto nel villaggio di Merduscia di Sotto / Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja”, klasičan projekt koji se prvi put izvodi ne samo na talijanskom nego na istrovenetskom dijalektu.
Mario Fratti jedan je od najvažnijih živućih talijanskih dramatičara, živi u New Yorku, a u studenom će igrati njegova duhovita i oštra komedija, inspirirana Fellinijevim filmom, „Sei donne appassionate” / „Šest strastvenih žena”.
Predstava za djecu i obitelji „Anche le pulci hanno la tosse” / „I buhe kašlju” autora Fulvia Tomizzu predstavit će i kao autora za djecu. „I Giganti della montagna” / „Gorski divovi” nedovršena je Pirandellova drama u velikoj koprodukciji s kazalištima nacionalnih manjina iz Trsta, Temišvara, Subotice i Skopja, s glumcima svih kazališta sudionika, a nakon riječke premijere početkom ožujka uslijedit će i turneja u navedenim gradovima.
„ Važno je usredotočiti pažnju i na velike živuće autore, a jedna od njih je svakako Nelida Milani”, rekla je Bubola. Reprizno će se izvoditi „La locandiera” / „Gostioničarka Mirandolina”, „Cabaret D’Annunzio”, „Attenti al lupo ovvero Cappuccetto Rosso” / „Čuvaj se vuka ili Crvenkapica”.
Riječki Balet vodi se idejama raznolikosti, rada i izvrsnosti
Novu baletnu sezonu Maše Kolar, nove ravnateljice Baleta, predstavila je v.d. ravnateljica Baleta Kristina Kaplan. Istaknula je kako se riječki Balet odlučio u sezoni 2017/ 2018 voditi idejama raznolikosti, rada i izvrsnosti, kojima želi emancipirati i ojačati poziciju i djelovanje riječkog baletnog ansambla.
„Raznolikost planiranih umjetničkih projekata i sami njihovi naslovi od Macbetha, U svakom slučaju i Veseli Božić nestašne djece, do Ivice i Marice, te Rossini Cards ukazuju na različitost koja predstavlja mjesto susreta, otvorenosti, znatiželje, solidarnosti i ravnopravnosti”, uvodno je citirala Mašu Kolar.
„Macbeth” prema istoimenoj tragediji Williama Shakespearea u koreografiji Maše Kolar na originalnu glazbu Višeslava Laboša u dinamičnom stilu zahtjevnih sekvenci, rasplesat će plesače, bogato razrađeno i visokoestetizirano. „U svakom slučaju” koreografa Vigura Gurdua za plesače starije od 40 godina prikazat će starost na zaigrani način, koristeći se plesno-fiizičkim teatrom kroz novu formu gdje je tijelo arhiv, iskustveno i plesno.
Maša Kolar koreografirat će i plesnu predstavu „Veseli Božić nestašne djece” koja na specifičan način pokazuje što je duh Božića bio, a u što se pretvorio danas.
Nagrađivana američka koreografkinja i balerina Gina Patterson donosi neoklasični balet na špicama „Ivica i Marica” prema istoimenoj bajci braće Grimm.
Suvremeni balet Maura Bigonzettija „Rossini cards” oduševio je kritiku i publiku diljem Europe i Sjeverne Amerike, a sada će ga postaviti i u Rijeci.
Reprizno će igrati „Labuđe jezero” koreografa i redatelja Staše Zurovca. Važno je napomenuti kako od rujna u ansambl Baleta dolaze novi plesači.
Program Hrvatske drame
Predstavljajući program Hrvatske drame ravnateljica Jelena Kovačić je najavila kako će jednog od naizvođenijih i najutjecajnijih dramskih komada njemačkog govornog područja, Büchnerovog „Woyzecka” režirati Anica Tomić, a Schwabove „Predsjednice” redateljica Bojana Lazić.
Prva režija dječje predstave priznatog koreografa Matije Ferlina bit će Nazorova „Voda”.
„Noćna škola” autorice Vedrane Klepice otvorit će pitanja o tinejdžerima hospitaliziranima u riječkoj Psihijatrijskoj bolnici „Lopača”, a režirat će ju Renata Carola Gatica.
ZAJC LAB je program zamišljen kao inkubator novih ideja u i eksperimenata u suradnji s umjetnicima nezavisne scene unutar kojeg će se ostvariti koprodukcija s Gledališčem Glej iz Ljubljane (Brodar, Novak, Stegnar „Orgija”), te s umjetničkom organizacijom Autorske inicijative OOUR (Čuljak „Down, by law”).
„Zajc Stand Up” imat će i svoju jesensku premijeru u riječkom Kazalištu, dok će reprizno igrati Moliѐreov „Mizantrop”, Frljićeve „Naše nasilje i vaše nasilje” i „Turbofolk Riloudid”, Bergmanova „Jesenja sonata”, Frljićevo i Blaževićevo „Hrvatsko glumište”, za mlade Verneov „Put oko svijeta u 80 dana”, za djecu Amodeova „Čuvaj se vuka ili Crvenkapica”. Hrvatska drama mnogo će gostovati po europskim kazalištima, a i ugostit će brojna dramska gostovanja.
Novi pretplatnički ciklus GALA
Ravnatelj Opere Petar Kovačić najavio je, osim bogate operne i koncertne sezone, i novi pretplatnički ciklus GALA posvećen gostovanjima u suradnji s različitim partnerima:
„Konačno nam u goste dolazi Slovenska filharmonija. Koncertnu sezonu otvaramo uz mladu pijanističku zvijezdu Aljošu Jurinića koji je preselio u New York i imamo sreću što smo ga uopće uspjeli dobiti. Zanimljivo za publiku, za svaki koncert imamo drugog dirigenta. Komorni koncerti bit će u udobnim stolicama partera, a ne više na montažnom gledalištu”.
Naglasak u operi je na talijanskom repertoaru, standardna djela izvodit će se u novom ruhu. U režiji Fabrizija Melana, 30 godina od posljednje izvedbe u našem kazalištu, vraća se opera „La Bohème”, a potom sljedi barokna opera „Didona i Eneja”, pa trilogija Verdi – Shakespeare („Macbeth”, „Otello”, „Falstaff”), te Bellinijeva „Norma”. Reprizno će igrati „Werther” i „Otello”.
Nastavlja se i snimanje CD-a, a predstavljanje dvaju novih bit će na Super gala koncertu, prvo u Lisinskom a zatim i u riječkom Kazalištu s plejadom velikih pjevačkih imena (Lucio Gallo, Yusiv Eyvazov, Daria Masiero, Rossana Rinaldi) i čak dva dirigenta (Marco Boemi i Ville Matvejeff).
Od nove sezone kreće pilot projekt Riječko kazalište mladih „Kamov” pod vodstvom Igora Vlajnića.
Upis kazališnih pretplata počinje 5. rujna 2017.