WineRi 2019. – En primeur Žlahtine, Jarbole i Kastafske belice; centralno mjesto promocije Kvarnerskih autohtonih sorti
„Trs je naš“, slogan je 3. međunarodnog eno – gastro festivala WineRi 2019. koji će se održati 8. – 9. ožujka od 13:00 do 19:00 sati u Pomorskom i povijesnom muzeju Hrvatskog primorja Rijeka (Guvernerova palača, Muzejski trg 1) i okupit će između ostalog i gotovo sve proizvođače autohtonih sorti Kvarnera kao svojevrstan En primeur Žlahtine, Jarbole i Kastafske belice.
Na ovogodišnjem festivalu predstavit će se 67 izlagača s više od 250 etiketa vina iz Hrvatske, Makedonije, Srbije i Slovenije, dok će Primorsko – goransku županiju predstavljati 18 izlagača. Među izlagačima će se pronaći 6 proizvođača rakija i likera, 6 proizvođača hrane (sireva, maslinovog ulja i suhomesnatih proizvoda), 2 proizvođača uporabnih predmeta od drva i recikliranog papira, 2 proizvođača kraft pive i 1 proizvođač čokolade te 50 vinara.
Festival, kao i prošla 2, ima humanitarni karakter te će svi izlagači donirati svoje proizvode, koje će posjetitelji moći otkupiti za doniranih simboličnih 50,00 kuna što će se donirati pazinskoj udruzi Hoću – mogu za rad s djecom s posebnim potrebama koristeći vojta terapiju.
U sklopu festivala održat će se 8 stručnih radionica a predstavit će se i UNESCOm zaštićeni Zvončari i Bakarski baškot. Radionice Vođenje ljubavi vinom, Jarbola? Belica? Ča j’ to?, Rosei Istre i Kvarnera, Vino i kino, Pjenušavi Kvarner, Vinski Indiana Jones i finalna En Primeur Žlahtine, Jarbole i Kastafske belice će zasigurno privući mnogo sudionika jer ih vode redom iskusni stručnjaci i sommelieri Filip Savić, Tomislav Pavlešić, Darko Lugarić, Jelena Bulum, Marija Vukelić i Ivica Dobrinčić. I ove se godine u organizaciju uključila Visoka poslovna škola PAR sa studenstskom praksom, PAR inkubatorom.
Petak, 8.3. će se od 20:00 sati centralni WTF (wine tasteing festival) party održati na botelu Marina, dok će se subotu 9.3. od 20:00 sati centralni WTF (wine tasteing festival) party održati u klubu Bačva.
Organizatori vjeruju da će ovogodišnji broj posjetitelja uvelike nadmašiti prošlogodišnji i da će festival postati mjesto susreta i okupljanja proizvođača s jedne strane, te zaljubljenika u vino i vinski svijet i ugostitelja s druge strane, odnosno da će menifestacija postati u pravom smislu novinarskih riječi „oda mediteranskom načinu života“.
Festivali partneri ovogodišnjeg WineRia su Vino s okusom soli Crikvenica, Vino.com Zagreb, Salon pjenušavih vina Zagreb, Pink day Zagreb, WineOs Osijek, Kvarner Wine Fest Opatija, Zadar Wine Festival i Grand Tasteing Beograd. Udruge koje podržavaju festival su Udruga Žlahtina, Udruga Belica, Udruga Jarbola i Udruga AHA.
Organizator festivala je marketinška agencija aha marketing d.o.o. iz Selca, a suorganizator Centar za brdsko planinsku poljoprivredu Primorsko – goranske županije, odnosno Kašetica primorsko – goranska – centar autohtonih proizvoda Primorsko – goranske županije. Vinski kum festivala je sudionik finalnog dijela natjecanja Hrvatski MasterChef Časlav Matijević.
Pokrovitelji festivala su Predsjednica Republike Hrvatske Kolinda Grabar Kitarović, potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske i ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić, ministar turizma Republike Hrvatske Gari Cappelli i ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat. Pokrovitelji i sponzori festivala su Primorsko – goranska županija, Osječko – baranjska županija, Požeško – slavonska županija, Grad Rijeka, Turistička zajednica Kvarnera, Turistička zajednica grada Rijeke, Obrtnička komora Primorsko – goranske županije i Hrvatska gospodarska komora Županijska komora Rijeka koja će na samom festivalu promovirati brandove „Izvorno hrvatsko“ i „Hrvatska kvaliteta“. Medijski pokrovitelji festivala su Novi list, La voce del popolo, Gastronaut.hr, vino.rs, svijetvina.hr, GetReport, rijecanin.rtl.hr, fiuman.hr, torpedo.media, crikva.hr.
U suradnji s Obrtničkom komorom Primorsko – goranske županije, Hrvatskom gospodarskom komorom Županijskom komorom Rijeka i Gastronaut.hr na festival će biti pozvano više od 2000 kvarnerskih ugostitelja, dok će Zagrebački GetReport na festival dovesti najznačajnije hrvatske eno – gastro novinare.
Ulaznica na festival će se naplaćivati 60 kuna, dok je kaucija za čašu 20 kuna. Sve radionice, zbog ograničenog mjesta će se naplaćivati po 60 kuna.
Sir festivala je Dukat, voda festivala Jana i Jamnica, dizajner festivala OrdinacijaZaFascinacija, agencija partner MaOri, auto festivala Opel PSC Primorje, hotel festivala Jadran hoteli Rijeka, Jadran Crikvenica hoteli i kampovi i botel Marina Rijeka, vinogradarska oprema festivala PVC stupovi Trople pvc Vinkovci, Zračna luka Rijeka i ugostitelji partneri Curo doo iz Novog Vinodolskog i klub Bačva iz Rijeke.