Vijećnici HDZ-a u riječkom GV-u: Autotrolej se godinama koristi za krpanje financijskih rupa stvorenih od Gradonačelnika

Idi na originalni članak
Foto: Larisa Emšo

“Iz dana u dan dokazujete da Grad vodite u propast i to jeftinim politikantsvom, neznanjem i nesposobnošću”, poručili su riječkom gradonačelniku vijećnici HDZ-a u Gradskom vijeću Grada Rijeke

Oglas

Konferenciju za medije na temu situacije u riječkom Autotroleju održali su danas vijećnici HDZ-a u Gradskom vijeću Grada Rijeke Josip Ostrogović i Filipa Capan.

Evo najvažnijih naglasaka.

“Kao što riječka javnost već zna, sredinom 10. mjeseca Autotrolej je ukinuo 37 dnevnih polazaka autobusa radnim danom na najprometnijim riječkim gradskim linijama. Kao da to nije bilo dosta, 14. siječnja ukinuli su još niz polazaka na gradskim linijama a dio linija prometovat će na skraćenoj trasi”, podsjetio je Josip Ostrogović i nastavio:

Ruši se standard kvalitete življenja u Rijeci

Podsjećamo da je uprava Autotroleja u više navrata u zadnjih godinu dana ponavljala kako ne razmišlja o promjenama cijene voznih karata, no niti u jednom trenutku se kao uvjet za zadržavanje sadašnjih cijena nije spominjalo smanjenje razine komunalne usluge, što ukidanje ovolikog broja polazaka svakako jest.

Dugogodišnje loše poslovanje i loša politike doveli su do sadašnje situacije. Gradonačelnik u svakoj upućenoj kritici vidi ustaše i partizane i to mu je nažalost prolazilo do sada. Sada više nitko u našem gradu ne može a da ne primjeti da Rijeka s ovim istrošenim političarima na vlasti propada na očigled, iz dana u dan. Možda su ovi autobusi koji gore i iz kojih suklja dim zapravo neki programi u projektu EPK 2020. Neka kulisa…

Po mom mišljenju, dosadašnji daleko najbolji projekt aktualnog Gradonačelnika je dijeljenje ribica i bevande na Korzu. Sada ima i renovirani namještaj s Galeba koji može staviti na Korzo dok se jede, da ljudi mogu i sjesti na miru.

Solventnost je pokazatelj dugoročne financijske stabilnosti. Jedan od najvažnijih pokazatelja solventnosti poslovanja je stupanj zaduženosti kao odnos ukupnih obveza i aktive (imovine poduzeća) što kod TD Autotrolej d.o.o. u 2016. godini iznosi kako slijedi:
ukupne obveze (tuđi kapital) / ukupna aktiva (imovina) X100 (2016.godina)
91.209.714,00 / 107.887.436,00 X 100 = 84,54%
ukupne obveze (tuđi kapital) / ukupna aktiva (imovina) X100 (2013.godina)
66.926.081,00 /78.915.492,00 X100 = 84,80%

Ovaj pokazatelj znači da u 2016. godini na 100 jedinica imovine dolazi 84,54 jedinice duga odnosno obveza, odnosno da je poduzeće prezaduženo i da mu prijeti opasnost da ne može uredno podmirivati dospjele obveze. Kao što se i vidi, ništa se od 2013. nije promjenilo, samo je došlo na naplatu jer je moralo doći.
U pravilu, taj stupanj ne bi smio biti preko 50%, a u Autotroleju je 85%. To su razlozi zašto nema linija i zašto u gradu sve propada – pa tako i Autotrolej.

Plaćanje radova koji se nisu izvršili, masovni odlazak vozača zbog loših uvjeta rada… Ništa od toga nije od jučer i nije došlo preko noći, već se dugi niz godina Autotrolej koristi za krpanje financijskih rupa koje su stvorili Gradonačelnik i njegova svita koji ovaj prekrasni grad pretvaraju u provinciju.

Iz dana u dan dokazujete da Grad vodite u propast i to jeftinim politikantsvom, neznanjem i nesposobnošću!

Ipak ima i nešto dobro što se događa u Autotroleju. Pedeset i dva nova autobusa nabavit će Autotrolej uz pomoć države u ovoj godini, pri čemu čak 22 nova autobusa sa 38 milijuna kuna financira Ministarstvo prometa dok će preostali biti sufinancirani s 85 posto iz sredstava Europske unije. To će svakako utjecati na pomlađivanje voznog parka Autotroleja ali nažalost neće na loše poslovanje Autotroleja“, zaključio je Josip Ostrogović.

Kako ćemo pustiti djecu u školu?

Riječ je preuzela Filipa Capan koja je istaknula:

Zadnjih se dana često može pročitati i saznati kako je komunalno društvo Autotrolej u problemima vezanim uz poslovanje.
Problemi koji su eskalirali prethodnih dana, kao što svi znate su mehanički kvarovi autobusa tijekom vožnje redovnim linijama, nedostatak vozača, odnosno kvalificiranog osoblja te posljedično tome i smanjenje/ ukidanje nemalog broja linija.

Pitanje je kako si je komunalno društvo, većim djelom financirano od građana, dopustilo da se dovede u situaciju u kojoj zbog nedostatka vozača ukida redovne linije te time smanjuje uslugu onima koji ih plaćaju, građanima. Naime, ažurnim praćenjem tržišta rada, moglo se na vrijeme uočiti kako nedostaje potrebni kadar za obavljanje djelatnosti te pravovremeno pristupiti suradnji sa HZZ-om poradi prekvalifikacije trenutno nezaposlenih kako bi se privuklo novu radnu snagu. Sada je Autotrolej u šah-mat poziciji.

Mehanički kvarovi koji su „zadesili“ društvo – ne možemo reći da su neočekivani. Naime, održavanje voznog parka prepušteno je društvu Rijeka plus te smo unazad nekoliko mjeseci mogli pročitati u medijima kako je održavanje spomenutog društva izrazito loše. Iz kuloara se može čuti kako se radi sa jeftinijim djelovima te je to također jedan od uzroka povećanih kvarova.

Tko sve ovo najviše osjeti? Građani. Svi mi, korisnici usluga komunalnog društva Autotrolej. Plaćamo uslugu za siguran javni prijevoz za obavljanje svakodnevnih obaveza, a usluga je minimizirana, nesigurna ili je čak više niti nema.

Može li mi netko reći, kako jedan roditelj bez bojazni može poslati djete u školu autobusom kada postoji velika mogućnost da će se tom autobusu dogoditi da ostane bez kočnica, da mu počne dimiti iz motora ili u još gorem slučaju zapaliti?

Mnogi od nas kasnit će na posao, fakultet… zato jer se na pojedinim trasama ukidaju linije, spajaju u jednu te putovanje do odredišta više ne traje, primjerice, u prosjeku 20 minuta na liniji 3 već se produlji na 45 min.

Iz svega navedenoga, kao što su kolege spomenule, nužna je potrebna tematska sjendica upravo sa točkom dnevnog reda „Problematika k.d. Autotrolej“ da se u detalje razradi i ispita poslovanje društva kod odgovornih osoba i dobiju konkretni odgovori. Stoga će klub vijećnika Hrvatske demokratske zajednice sukladno članku 116. Poslovnika o radu Gradskog vijeća inicirati sazivanje tematske sjednice sa temom „Problematika poslovanje k.d. Autotrolej“.

Ovo je još jedna potvrda kako trenutna aktualna vlast čeka uvijek zadnji tren za reakciju, kada je problem već toliko kulminirao da posljedice uvijek na svojim plećima moraju nositi građani.“, zaključila je Capan.

Exit mobile version