ORKESTAR, ZBOR I DVIJE VRHUNSKE SOLISTICE

VRHUNSKI GLAZBENI DOŽIVLJAJ Riječka praizvedba Mahlerove druge simfonije ‘Uskrsnuće’ u srijedu u Dvorani Zamet

Idi na originalni članak

Riječka praizvedba Mahlerove simfonije br. 2 u c-molu za sopran, alt, zbor i orkestar – “Uskrsnuće”. Gustav Mahler u ovom djelu, glazbenom spomeniku viziji i kreativnosti, u potrazi za smislom života, zadivljuje glazbenim slikama prirode, iznenađuje začudnim valcerom, a nakon introspekcije apokaliptičnim krešendom u trijumfu besmrtnosti vodi u metafizičko.

Oglas

Neusporedivo koncertno iskustvo i kolosalno glazbeno dostignuće! Veliki, prošireni orkestar, mješoviti zbor i dvije vrhunske solistice! Sve vas to očekuje 23. rujna u Centru Zamet u sklopu projekta EPK – Rijeka 2020.

Riječki simfonijski orkestar i Riječki operni zbor u suradnji sa Zborom i Simfonijskim orkestrom Hrvatske radiotelevizije uz dirigentsko vodstvo maestra Philippa von Steinaeckera, novog riječkog glavnog gosta dirigenta kojem će ovo biti inauguracijski nastup, izvest će Drugu simfoniju Gustava Mahlera. Djelo je to u kojem se skladatelj koristio ljudskim glasovima po uzoru na Devetu simfoniju Ludwiga van Beethovena. Nastupit će sopranistica Kristina Kolar, nacionalna operna prvakinja te mezzosopranistica Ivana Srbljan, prvakinja riječke Opere.

Druga simfonija (1887-1894) Gustava Mahlera (1860-1911) poznata je svima kao “Uskrsnuće” (“Auferstehung”). Naziv je povezan s duhovnom pjesmom Friedricha Gottlieba Klopstocka “Die Auferstehung”, čiji tekst skladatelj koristi u finalu Simfonije. Simfonija je svojevrsni Mahlerov odgovor na metafizički izazov Beethovenove Devete simfonije.

Prvotno je skladatelj napisao jednostavačno veličanstveno epsko-tragično djelo “Pogrebna svečanost” (“Allegro maestoso “). S njim kontrastiraju drugi i treći stavci napisani tijekom narednih pet godina, kratki pastoralni ples (“Andante moderato “) i skercozni valcer (“In ruhig fliessender Bewegung”). Pobožnom pjesmom “Prasvjetlo” (“Urlicht”) u četvrtom stavku skladatelj uz orkestar dodaje i vokalni solo. Opsežno finale „Sudnji dan” (“In Tempo des Scherzo”) je ujedno i srž simfonije koja tematski povezuje sve prethodne stavke. Mahler je prilagodio koral “Uskrsnuće” te dodao vlastite katarzične stihove. Simfonija završava riječima skladatelja “Umrijet ću da bih živio!” (“Sterben werd’ ich, um zu leben!”), čime autor uzvisuje stvaralačku besmrtnost.

Dođite i doživite kolosalno glazbeno dostignuće – Drugu simfoniju Gustava Mahlera “Uskrsnuće”!

Ulaznice možete kupiti na blagajni kazališta i online.

Exit mobile version