10 KILOMETARA NEIZVJESNOSTI: Izgradnja državne ceste od Rujevice do Marčelja i Marišćine pod velikim upitnikom

Idi na originalni članak

Županija je ove godine za naknadni otkup zemljišta osigurala 50% sredstava, što iznosi 600.000 kuna

Oglas

Ravnatelj Županijske uprave za ceste Georg Žeželić i pročelnica UO za pomorsko dobro, promet i veze Nada Milošević u sjedištu Županije održali su konferenciju za novinare na kojoj je bilo riječi o aktualnoj problematici izgradnje Državne ceste D427 koja vodi do Županijskog Centra za gospodarenje otpadom Marišćina te nadležnostima i ulozi ŽUC-a u realizaciji tog važnog infrastrukturnog projekta.

Kako je izvijestila pročelnica Milošević, riječ je o trasi koja počinje na čvoru Rujevica i završava u Marčeljima, u dužini od oko 10 kilometara. Cesta je podijeljena na 4 dionice od kojih je jedna obveza Grada Rijeke, jedna Općine Viškova, a preostale dvije preuzeo je ŽUC.

Financijska sredstva, pogotovo u odnosu na drugu, treću i četvrtu poddionicu, preuzela je Županija putem kredita za imovinsko-pravnu pripremu zemljišta. Nositelj aktivnosti je ŽUC, a iznos kredita je oko 3 milijuna godišnje do 2023. godine.

“Smatramo da Primorsko-goranska županija uredno odrađuje obveze koje se odnose na imovinsko-pravnu pripremu u odnosu na ŽUC, budući da oni nemaju posebno osigurana sredstva. I tu je Županija ove godine za naknadni otkup zemljišta osigurala 50% sredstava, što iznosi 600.000 kuna”, pojasnila je Milošević.

Kako je 2012. godine došlo do prekategorizacije ceste u cestu od državnog značaja, investitor su postale Hrvatske ceste. U ožujku 2013. godine Hrvatske ceste po provedenom postupku nabave angažirale su Hidroelektru, ponuditelja s najnižom cijenom koji se, prema riječima pročelnice Milošević, nije pokazao kao najkvalitetnije rješenje.

Ravnatelj Žeželić naveo je da su problemi počeli prije dvije godine, kada su građani bili nezadovoljni jer im je izgradnja raskrižja kod Studene otežavala odlazak na posao. Zato su Hrvatske ceste zamolile ŽUC da preko odvjetničkog ureda koji je otkupljivao zemljište za Marišćinu dogovori zakup terena kojim bi se napravio “bajpas”. Time bi se cesta na kojoj bi se obavljali radovi oslobodila za radove, a građani bi se vozili bajpasom.

ŽUC je uspješno dogovorio šest mjeseci zakupa, a nakon što nakon šest mjeseci nisu počeli radovi, ugovor je nekoliko puta produžen na isto razdoblje. Sada bi ga trebalo produžiti na nova tri mjeseca, ali zbog spora je došlo do blokade ceste od strane vlasnika kafića preko čijeg zemljišta je prolazio promet. Nažalost, prema riječima Žeželića, ŽUC ne može utjecati na izvođača, rokove, način građenja… “Mi smo kolateralna žrtva koja je nositelj građevinske dozvole”, pojasnio je Žeželić.

Ravnatelj je naglasio da će ŽUC pokušati utjecati na rješavanje problema, no do rješenja je teško doći s obzirom da ŽUC nema sve potrebne ovlasti. Pročelnica Milošević je dodala da investitor, Hrvatske ceste, treba dati naputak što učiniti, a temeljem toga će postupati Županija i ŽUC.

Podsjetimo, radovi na dionici državne ceste D427 od čvora Marčelji do čvora Rujevica, vrijedni oko 100 milijuna kuna,  trebali su prema prvotnim planovima biti završeni do kraja 2014. Državna cesta D427 od čvora Marčelji, preko Viškova do čvora Rujevica, odnosno obilaznica Viškova, prema projektu povezuje riječku obilaznicu s budućom autocestom od Permana, preko Viškova do Grobničkog polja te osigurava vezu županijske prometne mreže s Centralnom zonom za gospodarenje Marišćina. Projektirana je u ukupnoj dužini od 10,3 kilometra.

Exit mobile version