ŠRINKFLACIJA

Video |Direkt provjerio: Hoće li zbog zamrzavanja cijena proizvođači vaditi role WC papira i smanjivati pakiranja?

Idi na originalni članak

Cijene su smrznute za 30 proizvoda, a dio trgovaca tumači da je dovoljno ponuditi samo jednu vrstu, primjerice, mliječne čokolade po zamrznutoj cijeni. Ali ne! Cijena vrijedi za sve mliječne čokolade koje nude. Hoće li s polica zato nestati čokolade od 80 do 100 grama, a ostati samo one s manjom ili većom gramažom i što je ostalim proizvodima?

Oglas

Po cijeni od 4.99, 5.29 pa čak i 5.44 eura.
Sve su to bile cijene najluksuznijih troslojnih papira. Ali premijer Andrej Plenković časti pa je od danas maksimalna cijena 2.99 eura. U najvećoj hrvatskoj tvornici toaletnog papira spremni su na nove uvjete igre.

Jessica Panjkrc iz tvornice toaletnog papira kaže nam: “Ne očekujemo da će to imati neki veći utjecaj na našu proizvodnju. Uostalom, u kriznim situacijama znali smo reagirati i uvijek se postaviti da naši kupci uvijek imaju robe.”

Nestašica i povlačenja najskupljeg papira s polica, dakle, neće biti. No nije to jedini način da se proizvođači snađu i preveslaju kupce.

U standardnom pakiranju 10 je rola pa kupci strahuju da će se proizvođači sada prilagoditi, iz pakiranja izvaditi dvije role i tako izigrati Vladinu mjeru.

Popularna “šrinkflacija”, odnosno smanjivanje količine proizvoda u pakiranju uz ostavljanje iste cijene, stari je trik koji neće koristiti u tvornici toaletnog papira koju smo posjetili.

“Naš trenutni asortiman apsolutno zadovoljava potrebe tržišta, tako da smanjenja nema u plan. Ljudi se ne moraju brinuti”, govori nam Leila Korabi Dondur, menadžerica u jednoj tvornici toaletnog papira.

U pakiranju će, dakle, biti dovoljno papira. Pitanje je hoće li i drugi postupiti isto.

Od 30 proizvoda koje je zamrznula Vlada, cijene premium WC papira, tjestenine, čokolade i riže pale su za 50 posto. Pitanje je isplati li se prodavati skupe proizvode po nižim cijenama. Nitko ne isključuje da će neki nestati s polica.

“Neki će trgovci imati više gubitaka, neki manje. Sada se moraju dogovoriti s proizvođačima i potencijalni gubici morat će se dijeliti ili će se prevaliti na proizvođača. U najgoroj situaciji nećemo imati proizvoda na polici”, govori Mirko Budimir potpredsjednik Izvršnog odbora Hrvatske udruge poslodavaca.

Prvi dan novog “jeftinijeg” života nije prošao bez poteškoća.

Nekim trgovcima markice za niže cijene nisu dostavljene, drugi nisu stigli promijeniti baš sve cijene zbog velikog obujma posla.

U najvećem trgovačkom lancu pozivaju kupce da s proizvodima, kojima slučajno nisu stigli promijeniti cijene, dođu na kasu na kojoj će biti naplaćeni po zamrznutoj cijeni.

“Prošao sam sve i cijene su ostale na istom nivou kao što su i bile, a ovo što oni nama prodaju foru – to neka si okače mačku za rep”, kaže nam Nenad Stanić iz Zagreba.

Antun Galović iz Zagreba kaže nam: “Vidio sam da je riža jeftinija, neko povrće, higijenske potrepštine. To je svakako pohvalno!”

U Državnom inspektoratu pozivaju kupce da prijave sve uočene nepravilnosti. U Udruzi za zaštitu potrošača upozoravaju da oznake nisu dovoljno velike pa zbunjuju starije kupce. Problem je i to što se snižava cijena specifičnih vrste proizvoda što će opet neke dovesti u zabludu.

Jasno je da se stvar treba uhodati, no neke lekcije možemo naučiti i od drugih. I Francuska muku muči s visokim cijenama i „šrinkflacijom“ pa je država natjerala trgovce da označe svaki proizvod kojem se smanjila gramaža i tako defacto povećala cijena.

Stefan Bompais, direktor komunikacija jednog francuskog trgovačkog lanca, dao je primjer smanjivanja: “Jedan ledeni čaj pod utjecajem je inflacije smanjenja, odnosno šrinkflacija. Boca je smanjena s 1,5 litara na 1,25 litara, a u isto je vrijeme njegova cijena porasla za 40 posto.”

Mjera zamrzavanja cijena sigurno će i u Hrvatskoj neke navesti na slične pokušaje. Na kupcima je da izbjegavaju one koji love u mutnom i nagrađuju poštene, prenosi Danas.hr.

Exit mobile version