DIVJAK O REFORMI ŠKOLSTVA: ‘Vidljiva je razlika u motiviranosti učenika i zadovoljstvu profesora’

Idi na originalni članak

Torbe školaraca, ovisno o dobi – težit će između 3 i 6 kilograma, a najavljena je i daljnja digitalizacija u školama

Oglas

Novim zakonom o udžbenicima, koji je uputila u Sabor – Vlada je najavila nižu cijenu i lakše školske udžbenike. Tako bi komplet za niže razrede osnovne škole, da se kupuje danas, stajao 460 kuna.

Torbe školaraca, ovisno o dobi – težit će između 3 i 6 kilograma, a najavljena je i daljnja digitalizacija u školama.

Ministrica obrazovanja Blaženka Divjak o toj je temi govorila u emisiji RTL Danas.

Sada znamo cijenu i težinu torbi – zanima nas tvrdnja da će udžbenike za osnovne škole sljedeće godine platiti Vlada. Je li to točno?

“Mi moramo zakon donijeti da reguliramo tržište udžbenika. Preuzimanje obveze, a da ne znaš koliko to košta i tko će biti u mogućnosti to platiti, mislim da to nije dobro. Ovaj zakon je preduvjet da možemo krenuti u razradu modela vezan uz plaćanje. Pitanje je modela, možemo razviti barem 3 ili 4 modela, a da se u većoj ili manjoj mjeri sufinanciraju udžbenici.”

Jeste li snizili cijene udžbenike zato jer ih Vlada plaća, kako tvrde nakladnici?

“Mi smo bez obzira tko plaća pokušali odrediti realnu cijenu, staviti to uz zakon, vezati uz medijalnu plaću. Ako kupovna moć raste, moći ćemo podizati i cijenu udžbenika. Važno je da znamo koliko sredstava u proračunu moramo osigurati, ali je važno i zaštititi kućni budžet i na koncu konca treba sustav učiniti održivim, a ne djelovati populistički pa jedne godine svima dati besplatne udžbenike, a sljedeće godine tko zna.”

Nakladnici najavljuju Ustavnu tužbu…

“Nakladnici štite svoj poslovni interes, ali nisu svi jednako posloženi. Ima dosta nakladnika koji su se dobro pripremili za situaciju, gdje ne samo da treba sniziti cijenu, nego koji su spremni ponuditi materijal drugačijeg metodičkog pristupa, ne na činjenice već na rješavanje problema, to je u skladu s europskom praksom. Vidjet ćemo kako će to izgledati.”

Otvorili ste vrata digitalizaciji školstva – kako će izgledati digitalni način rada na nekom primjeru predmeta?

“Imate virtualnu šetnju kroz Keopsovu piramidu ili kroz ljudski organizam… nešto što omogućava učeniku da se brže i bolje snađe, da to može vizualizirati.”

Jesu li djeca diskriminirana vašim reformom – primjerice oni koji sljedeće godine kreću u 3 razred.

“Nisu diskriminirana, mi ćemo kroz tri godine obuhvatiti sve. S obzirom na vezanost gradiva nije ni realno da se odjedanput ide u sve razrede. Ovo je prilika da se upotrebom tehnologije svima daju jedne prilike i šanse. Meni je nakon posjete školi jedna učiteljica prišla i rekla: ‘Ovo vam je izvrsno da svaki učenik dobije tablet, materijale i knjige.’ Ima učenika čiji roditelji to sebi ne mogu priuštiti, pa je spomenula primjer učenika koji živi u kući bez struje, njemu je tablet prozor u svijet i život, a ne samo prozor u učenje.”

Kako pratite dosadašnje rezultate, kako znamo je li reforma dobra ili nije?

“Jako dobro to izgleda u školi, bila sam već u njih desetak, imamo redovite evaluacije. Točno se vidi razlika u motiviranosti učenika i zadovoljstvu profesora drugačijim pristupom.”

Čiji je ovaj zakon – tko ima više zasluga HNS ili HDZ?

“Zakon je donijela Vlada, oko toga se postiglo suglasje, zahvaljujem svima koji su se borili da dođe to toga trenutka. Sigurno da je HNS svojim političkim postupanjem omogućio da se na reformi, a onda i zakonu radi na jedan stručan način, i da se drži tempo jer je to jedan od tri glavna uvjeta da sljedeće godine uđemo frontalno u sve škole. Zahvaljujem premijeru i svim ministrima koji su podržali ovaj zakon..”
Damira Gregoret/Vijesti.hr

Exit mobile version