DRŽAVNA BEDASTOĆA OD 200.000 KUNA: Pitali smo konobare je li stvarnost jednaka spotu HZZ-a

Idi na originalni članak

Iz ministarstva kažu kako je cilj spota bio promovirati i upoznati mlade ljude što im sve stoji na raspolaganju

Oglas

Ministarstvo rada Nade Šikić ukinulo je dio subvencija za zapošljavanje, ali je novac zato investiralo u spot Lane Jurčević kojim vas šarmantna pjevačica poziva da se zaposlite kao konobar.

Spot poručuje da je to baš super zanimanje koje Hrvatskoj najviše treba.

Tom pozivu nismo ni mi odoljeli, ali prije nego smo upisali tečaj prekvalifikacije na Zavodu za zapošljavanje, malo smo se raspitali kod zagrebačkih konobara i kod stručnjaka za tržište rada i na naše iznenađenje otkrili da nije sve kao u pjesmi.

Naši sugovornici su po zanimanju elektrotehničar i optičar. U branši nije bilo posla pa su, iako se nisu službeno prekvalificirali, prihvatili posao konobara. Priznaju, nema bikinija oko njih svaki dan, ali…

“Dobro je, imaš ljude oko sebe, nikad nije dosadno, nešto se uvijek zaradi. Malo je problem kad dođeš u neke godine, ali za mlade je super”, kaže nam Kristijan Jurković iz Zagreba.

“Pa ne bi baš savjetovao, nije baš lagan poso, fizički je naporan i psihički je naporan, ali ako netko nema neku drugu opciju…”, dodaje konobar Danko Zec.

A i Lana se oglasila nakon kritika na društvenim mrežama da je njezin spot uvredljiv i degradirajuć za one koji su se godinama školovali.

“I kampanja i TV spot, pa i moj angažman imao je samo jedan i to pozitivan cilj. To je zapošljavanje nezaposlenih mladih ljudi. Zato sve one koje žele upravljati svojim životom, a ne samo pljuvati po svemu, još jednom pozivam da podrže ovu akciju”, poručila je pjevačica.

Ovaj način poziva promašen je, atraktivan, ali promašen, smatra šef portala MojPosao.

“Spot je dobar, odnosno puno je bolji nego neka druga predstavljanja HZZ-a ranije. Tako da, u tom smislu je ok, samo je malo čudno jer je tajming čudan, poruke su čudne, ne odgovaraju stvarnosti, a stvarnost je nešto drugo”, kaže Igor Žonja, predsjednik uprace MojPosao.net.

U stvarnosti, program stručnog osposobljavanja, puno popularniji od ovog reklamiranog, Zavod je ukinuo ove godine zbog nedostatka novca. Ipak, u budžetu HZZ-a ostalo je 183.000 kuna, koliko je koštala produkcija rasplesanog spota. Ovako ga je opravdavao pomoćnik.

“Cilj je bio prvenstveno promovirati i upoznati mlade ljude što im sve stoji na raspolaganju i na koji način jednostavno mogu ući u neke od programa”, kaže pomoćnik minstrice rada Mario Bebić.

Jer sada, smatraju u ministarstvu, ulaze u krive smjerove.

“Nositelj razvoja nije visoko obrazovanje, ta količina u Hrvatskoj i nigdje u svijetu nije potrebna”, poručila je ministruica rada i mirovinskog zavoda Nada Šikić prošlog tjedna.

Danas nitko iz Zavoda za zapošljvanje nije htio objasniti je li se nakon objave spota dogodila kakva pomama za reklamiranim mjerama ili nije.
Zoran Šprajc/Ivan Skorin

Exit mobile version