NAČELNIK MALINSKE I KOLEGE PREDLAŽU: Novi Krčki most s četiri prometna traka je nužnost, ali i otočna autocesta Bodulka!

Idi na originalni članak
Foto: Pixsell

Na temu krčkog prometnog kolapsa koji se redovito događa u već predvidivim intervalima uglavnom tijekom ljeta govorili su na današnjoj konferenciji za medije u Rijeci Robert Anton Kraljić, načelnik Općine Malinska-Dubašnica, Đanino Sučić, otpredsjednik Županijske skupštine PGŽ te potpredsjednik ŽO HNS PGŽ i Juraj Bukša, predsjednik podružnice HNS-a Rijeka te član Predsjedništva ŽO HNS PGŽ.

Oglas

– Cesta D102 je napravljena sa planom zadovoljenja potreba otoka Krka, imajući na umu promet prema Cresu i Lošinju, no ne i prema Rabu. Naravno, mislilo se na zimski promet- uvodno je istaknuo Robert Anton Kraljić te nastavio kako su od tada mnoge stvari promijenjene. Autoput je došao do mosta, uvela se linija Valbiska-Lopar, pojačan je promet ne samo za krčke turističke destinacije već i za otoke Cres i Lošinj.

Neefikasni kružni tokovi

– Nadalje, kružni tokovi koji su trebali pomoći rješavanju prometnog kolapsa nisu se pokazali efikasnima, a onaj u Malinskoj je nedovršen, i ni sami neznamo po kojim su prioritetima napravljeni- obrazložio je načelnik Općine Malinska-Dubašnica i dodao: – Cesta D102 bilježi prosječni dnevni promet više od 20.000 vozila, a u danima vršnog opterećenja ta brojka je puno veća. Prosječno je to oko 30% više vozila nego na istarskom „ipsilonu“!- naglasio je Kraljić.

– To nam daje za pravo da tražimo što hitniju realizaciju brze ceste Krčki most-Valbiska kako bi ubrzali promet. Ta brza cesta ili autocesta „Bodulka“ riješila bi brzi dolazak do Veje i Valbiske te tako smanjila gužve- objasnio je Kraljić.

Bukša: Treba izgraditi novi most!

– Trosatne kolone po Krku ne samo da kidaju živce vozačima, onečišćuju otok već i onemogućavaju održivost turizma, a kamoli njegov razvoj. Svako planiranje razvoja na Krku mora kao preduvjet imati rješenje prometnog pitanja, naglasio je Juraj Bukša i dodao kako Krčki most s dvije prometne trake više nije dostatan za potrebe Krka: – Zalažemo se za novi most, s barem četiri trake, jer je to minimum potreba turističke destinacije kvarnerski otoci, koji su svi spojeni upravo preko Krka i krčkog mosta!

Bukša je nadalje istaknuo kako most godišnje uprihodi 50 milijuna kuna, a na njegovo održavanje troši se 5 milijuna kuna, što ostavlja barem 40 milijuna kuna za daljnje investicije u prometnu infrasturkturu – ne samo most nego i autocestu Bodulka te pristupne ceste mostu koje isto tako zagušuju promet. Prostorno planska dokumentacija postoji, i nema prepreka za početak projektiranja, traženje sredstava iz EU fondova te izgradnju ovog važnog infrastrukturnog objekta, zaključio je.

Neadekvatni rotor kraj Šmrike

Đanino Sučić naveo je još jedan problem koji se javlja u krčkom prometu- kružni tok, tzv. „rotor“ kraj Šmrike.

– Iako je gradnja mosta srednjoročni plan, a autoput po Krku može biti nešto ranije gotov, ova crna točka može se riješiti kratkoročno i to do slijedeće sezone- objasnio je Sučić.

– Pretvaranjem rotora kojeg „čuvaju“ četvorica do šestorica policajaca i reguliraju u njemu promet (što je dovoljan dokaz o promašenosti funkcionalnosti tog rotora) u običan dvotračni rotor s adekvatno riješenim odvojcima za Kraljevicu i Crikvenicu te četverotračnom cestom do mosta, riješio bi za slijedeću sezonu problem raskrižja na kojem mnogi zapnu’ – objasnio je potpredsjednik primorsko-goranskog HNS-a i dodao: Brzom rekonstrukcijom ceste Cres – Porozina (sa sadašnjih 4 metra na normalnu širinu od 6.50 do 7 m) dio prometa sa Cresa i Lošinja prema Istri preusmjerio bi se na tu cestu i time bi se rasteretio krčki prometni pravac, posebice u špici sezone.

– Kombinacijom ovih prijedloga te njihovom što bržom implementacijom omogućili bi daljnji razvoj turističke ponude na Krku posebice u svjetlu novih planiranih atrakcija, ali i daljnjeg razvoja kapaciteta na Cresu i Lošinju – zaključio je Sučić.

Exit mobile version