Ista usluga, isti cjenik, a dvije cijene! Takvo što moguće je u Hrvatskim željeznicama.
“Da danas putujete spavaćim kolima Hrvatskih željeznica iz Zagreba u Split (majka s dvoje djece), platili biste gotovo sto kuna ili 30 posto manje nego da u isto vrijeme putujete na relaciji Split – Zagreb?!?!?!. Ne pitajte kako je to moguće!!!”, požalio se ovih dana jedan čitatelj Slobodne Dalmacije.
Njegov bliski član obitelji s dvoje mališana (beba od šest mjeseci i dijete od četiri godine) 27. travnja prvo je putovao iz metropole prema jugu. Na šalteru zagrebačkog kolodvora jednu putnu kartu i dva ležaja u dvokrevetnom vagonu platili su ukupno 308 kuna. Djeci je karta izdana na nula kuna, jer ona mlađa od šest godina inače je ne plaćaju.
Problem je nastao u povratku 3. svibnja. Na splitskom kolodvoru za smještaj u trokrevetnoj kabini trebali su platiti 328,40 kuna. Majci i roditeljima koji su je ispraćali odmah je u oči upala nelogičnost i zatražili su objašnjenje, pa im je rečeno da mora platiti i putnu kartu jer dijete koristi – ležaj.
“Službenica na kolodvoru u Splitu bila je odrješita i nije htjela poslušati naše argumente. Po njoj, bez obzira što se radi o djetetu mlađem od šest godina, za njega se mora kupiti putna karta ako koristi ležaj u spavaćim kolima. Nije mi bilo teško i odmah sam zvala zagrebački kolodvor, gdje mi je žena sa šaltera rekla da se djeci do šeste godine života na naplaćuje karta, odnosno izdaje se za nula kuna.
Ispričala sam sve to njezinoj kolegici iz Splita, ali mi je ona rekla da ju nije briga što Zagreb govori i da izvolimo kupiti kartu za malu od četiri godine. Više nam se nije dalo prepirati, bližilo se i vrijeme polaska, pa smo za moju četverogodišnju unuku kupili tu kartu i platili je 100,40 kuna. Sve nas je skupa došlo 328 kuna, jer je taj dan vrijedio popust. Da ga nije bilo, cijene bi prešla i 500 kuna”, ispričala je baka iz Splita za Slobodnu Dalmaciju.
Kći i djeca iduće su jutro sretno doputovali na svoje odredište, ali se baka i djed nisu htjeli pomiriti sa situacijom.
Iz HŽ-a su se ispričali putnici zbog različite naplate usluge.
“Sukladno Tarifi 101 HŽ Putničkog prijevoza propisano je da dijete do navršene 6. godine koje se prevozi u vagonu za spavanje u slučaju da se prevozi na postelji s osobom koja je kupila posteljnu kartu, prevozi besplatno, tj. bez naplate prijevozne karte i posteljne karte.
U slučaju da se za dijete do 6. godine zahtijeva zasebna postelja, tada se naplaćuje karta za dijete i posteljna karta u punom iznosu. Sukladno navedenom, blagajna u kolodvoru Split ispravno je ispostavila prijevozne i posteljne karte.
Blagajna u Glavnom kolodvoru Zagreb primijenila je tarifnu odredbu vezanu uz prijevoz djece u vagonima za sjedenje prema kojoj se djeca do navršene 6. godine prevoze besplatno iako se za njih zahtijeva posebno sjedalo te ako ih prati odrasla osoba. U tom slučaju plaćaju samo rezervacijsku kartu za sjedalo.
S obzirom da je putnica prema navodima iz vašeg upita tražila kartu za prijevoz u vagonu za spavanje, blagajna u Zagrebu na Glavnom kolodvoru ispostavila je pogrešne karte”, stoji u odgovoru HŽ-a.
No, reklamaciju baki neće uvažiti niti će joj vratiti razliku novca, piše Slobodna Dalmacija.
Vijesti.hr