ANALIZA POTROŠAČKE KOŠARICE

Što kupujemo u koronakrizi? Evo najzanimljivijih podataka koji puno govore o nama!

Idi na originalni članak
Foto: Ilustracija (Riportal.hr)

Agencija Nielsen provela je globalno istraživanje o tome što se najviše kupovalo na vrhuncu krize

Oglas
Potkraj veljače zabilježen je prvi slučaj zaraze u Hrvatskoj. Prodaja je počela rasti: maske i dezinfekcijska sredstva obaraju rekorde. Na početku se kupovalo dosta tjestenine i smrznute ribe. No vrhunac potrošnje krenuo je u drugom tjednu ožujka.

Sredinom ožujka zabilježena je prava eksplozija prodaje određenih proizvoda. Vlada je tada ograničila rast cijena kako ne bi došlo do negativnog efekta na građane. Ljudi su u tom tjednu doslovno pustošili police trgovina. Intenzivna faza kupnje dovela je do nekontrolirane potražnje za određenim proizvodima diljem svijeta pa tako i u Hrvatskoj.

Najveći porast prodaje zabilježen je u tjednu od 9. do 15. ožujka i ta je faza nazvana “fazom pripreme zaliha”. Najveći skok zabilježilo je brašno koje su ljudi kupovali čak 410 posto više nego godinu prije, potom riža – 311 posto, a velik skok zabilježila je i prodaja kvasca.

Za stručnjake je ovakvo ponašanje zapravo klasični instinkt za preživljavanjem i kažu da je takva reakcija zapravo normalna. Psihoterapeutkinja Iva Stasiow ističe: ”Nije zavladalo neko stanje bespomoćnosti, već su se ljudi aktivirali ne znajući u tome trenu što ih čeka. Mogli bismo sada procjenjivati da su sve te reakcije pretjerane, ali to je s odmakom vremena kada imamo više informacija i ne bih htjela osuđivati takvo ponašanje”.

Iako se u zadnjih mjesec dana najviše govorilo o mahnitom kupovanju toaletnog papira, kada se gledaju drogerijski proizvodi, ipak je na prvome mjestu po rastu prodaje bio sapun pa toaletni papir. Veliki rast prodaje bilježi se i kod dječjih vlažnih maramica.

Treći tjedan ožujka stope rasta prodaje su se usporile, a maloprodaji je ograničen rad. Kupuje se rjeđe, ali količinski više i ta je potrošačka faza nazvana  “priprema za život u karanteni”. Trenutno se nalazimo u petoj fazi u kojoj se dosta koristi online kupnja. Šesta faza trebala bi biti “svjetlo na kraju tunela”, znači vraćanje u svakodnevnicu. Kada će to svjetlo zabljesnuti u Hrvatskoj, za sve je građane to pitanje “za milijun dolara”.

Exit mobile version