KORONAŠOPING

Video |Od brašna i WC papira do televizora i ‘plejki’: Evo što sve Hrvati kupuju u doba koronavirusa

Idi na originalni članak
Foto: Ilustracija (Riportal.hr)

Podaci porezne uprave potvrđuju da je domaće gospodarstvo osjetno usporilo. Na “mahove” su popularni određeni proizvodi, a trenutno se najviše traže – aparati za brijanje i šišanje!

Oglas

Više pogledajte u videoprilogu:

Covid-19 preokrenuo je naše živote. Promijenio je društvene odnose, presložio prioritete, a u velikoj mjeri mijenja tržište i naše kupovne navike.

Unutar svoja četiri zida provodimo više vremena nego ikad, kuće i stanove preuredili smo u bunkere, školske učionice, urede, frizerske salone… Za sve to treba se i opremiti.

Kada su krenule najave o zatvaranju trgovina i restorana, po kućanstvima se počela gomilati hrana. U jednom trgovačkom lancu kažu da su se u prvoj fazi kupovali zamrzivači i pekači kruha, a onda je uslijedila druga faza.

“Kad su se namirili s tim proizvodima – djeca su doma nema škole, potrebne su im bile dodatne televizije. Da bi se djeca zabavila, bilježimo i porast tih tv-a i plejki”, kaže nam član Uprave Pevexa Jure Radoš

A onda je ova trgovina ušla u novu fazu – masovno su se krenuli prodavati brijači i šišači. Nakon potresa službeno su otvoreni, pa po zagrebačkim centrima bilježe porast prodaje građevinskog materijala, gipsanih ploča, boja za zidove, mase za gletanje i cementa.  Miljenko nije direktno pogođen potresom, no prisilno je završio na godišnjem pa je odlučio napraviti pločice.

Izdano 27,5 posto računa manje

Iz jedne od trgovina računalne opreme primjećuju da se promijenio fokus kupnje.

“Vidi se porast prodaje artikala potrebnih za nastavu i rad od kuće (web kamere, slušalice, mikrofoni, monitori i sl.) te rast prodaje potrošačke elektronike namijenjene zabavi kao što su igraće konzole i dodatna oprema za iste.”

Zatvorene trgovine povećale su online kupnju. Da biste pokupili ono što ste naručili, do prije mjesec dana u jednom drive inu čekalo se samo dva sata. Danas – i po nekoliko dana. Još je opterećenija dostava na vrata na koju se čeka čak sedam dana. I iznosi narudžbi su veći.

“Kupci su se fokusirali ponajprije na osnovne namirnice: ulje, šećer, brašno, konzerviranu hranu, toaletni papir – to se najviše kupuje i u dućanima i u internetskoj prodaji”, govori Dalibor Sović, direktor Sektora online prodaje Konzuma.

No, podaci Porezne uprave potvrđuju da je domaće gospodarstvo osjetno usporilo. Izdano je 27,5 posto računa manje nego u istom razdoblju lani, a iznosi tih računa su manji za 13,5 posto.

“U ožujku je veleporodaja pala za 8 posto, a maloprodaja za 3 posto, što i nije tako traumatično s obzirom na okolnosti”, jasno će Martina Sokač Saraga, direktorica Sektora za komunikacije HGK.

Jest onima koji se bave ugostiteljstvom i turizmom. U posljednjem tjednu ožujka njima je promet pao čak 96 posto!

Vijesti.hr

Exit mobile version