PROMJENE CIJENA

Širi se strah od rasta cijena nafte i goriva. Štern upozorava: ‘Riječka rafinerija mora biti u punom pogonu!’

Idi na originalni članak

Promjene cijena u posljednje vrijeme prvenstveno su povezane sa špekulacijama trgovaca o mogućem izraelskom napadu na iransku naftnu infrastrukturu, piše Net.hr.

Oglas

Cijene nafte na globalnim tržištima nastavile su rasti i prošlog tjedna, drugi put zaredom, ali sporijim tempom nego tjedan ranije, a fluktuacije su uglavnom vezane uz situaciju na Bliskom istoku.

Na londonskom tržištu, cijena barela prošlog je tjedna porasla za 1.3 posto, dosegnuvši 79.04 dolara, dok je na američkom tržištu zabilježen rast od 1.6 posto, na 75.56 dolara po barelu. Nakon skoka od preko 8 posto tjedan prije, prošlotjedni rast cijena bio je znatno umjereniji.

Promjene cijena u posljednje vrijeme prvenstveno su povezane sa špekulacijama trgovaca o mogućem izraelskom napadu na iransku naftnu infrastrukturu. O svemu tome smo razgovarali s bivšim ministrom gospodarstva Davorom Šternom koji je upozorio da bi cijena mogla porasti ako dođe do eskalacije.

“Posljedice događaja na Bliskom istoku moraju se odraziti na cijene nafte i derivata, a sada su se u sukob uključile i zemlje koje su proizvođači nafte. Postoji mogućnost da će doći do većeg neprijateljstva, ako Izrael bombardira Iranska naftna ustrojenja, cijena će otići gore”, rekao je bivši ministar gospodarstva, Davor Štern.

Cijene nafte neće rasti jer nema dovoljno nafte, već zbog psihologije rata u područjima gdje se nafta proizvodi i prerađuje.

“Izrael je izložen svakodnevnim napadima iza kojih otvoreno stoji Iran i mislim da će ih to primorati na takav potez, za koji smatram da nije pametan. Svijet je zakazao u pokušaju da se dovede mir na to područje”, rekao je Štern.

Hrvatska bi mogla dobro proći?

Nafta iz Irana više nije toliko značajna, jer je sada i SAD veliki proizvođač. Rusija je također bila veliki igrač na tržištu, a sada je njen izvoz ograničen.

“Najbolju situaciju ima Mađarska koja dobija derivate od Rusije, kao i ostale zemlje tog područja. Usudim se reći da bi i Hrvatska mogla dobro proći jer je MOL preklopio Inu, onda bi se tako trebao ponašati i prema našem tržištu”, smatra Štern.

Količina robe na tržištu je i više nego dovoljna, ali sve je pitanje percepcije i ponašanja burze.

“Nadležne bih upozorio da Riječka rafinerija bude u punom pogonu, jer nitko ne zna što se tamo događa je li rafinerija radi, ne radi, je li u prekidima…”, završio je Štern, piše Net.hr.

Exit mobile version