27 MRTVIH U 5 GODINA

Video |Tek trećina pružnih prijelaza u RH ima rampu! Prometni stručnjak o tome koliko ljudi uopće prepoznaju Andrijin križ

Idi na originalni članak

U Sloveniji i Austriji je puno više rampi, ali koriste i još jedno – dosta jednostavno rješenje. Naprosto su uveli semafore

Oglas

Nije rijetkost da na pružnom prijelazu nema rampe. Od ukupno 1500 prijelaza u Hrvatskoj, rampu ima samo njih 500. I prometni stručnjaci kažu da to nije dobro, vozači automobila Andrijin križ nekad jednostavno ne percipiraju, pruge treba obilježiti bolje. Darinka Trgo…

Još jedna tragedija na tračnicama, ali uvijek isto pitanje. Je li se nesreća mogla izbjeći? To kobno mjesto dobro je poznato u Ludbregu. Smatra li Božidar iz Ludbrega da bi rampa tu trebala biti?

“Dapače. Tu je bilo u Poljancu, puno je ljudi poginulo. A pogotovo rampa bi morala biti svugdje.”

Ana iz Ludbrega. “Ja čak znam stati gdje ima rampa, nažalost, jer sam u strahu da mi ne bude vlak doletel.”

U zadnjih pet godina na pružnom prijelazu je poginulo 27 ljudi. Za RTL Danas prometni stručnjak Marko Ševrović rekao je koliko uopće ljudi prepoznaje znak Andrijinog križa:

“Koliko uopće ljudi prepoznaje znak Andrijinog križa? Slabo. Ja sam svojedobno radio jedno istraživanje, gdje sam studente pitao, što znači kada je brklja dignuta a crvena svijetla blicaju. Više od pola sudenata je odgovorilo da će vlak uskoro doći da treba brzo proći. Što je krivo. Taj znak znači obavezno zaustavljanje.”

Od ukupno 1498 pružnih prijelaza u Hrvatskoj, njih 469 osigurano je branicima i polubranicima. To znači da tek trećina ima rampu.

Sudski vještak za cestovni promet, tehniku i procjenu motornih vozila Goran Husinec:

“Na svakom pružnom prijelazu bi trebala biti rampa, to je odavno trebalo biti, nažalost zato što to nije postavljeno – ovo nam je tragični rezultat. Rampa je uočljivija, teško da će se netko zabiti u rampu, a znak STOP i Andrijin križ, dogodi se da čovjek ili nije oprezan ili recimo da kada je riječ o signalizaciji, ona ne radi.”

U Sloveniji i Austriji je puno više rampi, ali koriste i još jedno – dosta jednostavno rješenje.

“Ono što su uvele neke europske zemlje, jednostavno su postavili semafor. Iz razloga što je znak STOP više blizak ludima i više se poštuje”, otkriva Ševrović i dodaje:

“Činjenica je da mi nekad pretjeramo s prometnim znakovima, često taj znak STOP i Andrijin križ budu na industrijskim kolosijecima i onda onaj tko ide svaki dan preko njega gdje vlak nikad ne ide i onda dođe do onog gdje vlak prometuje, događaju se nesreće. Treba napraviti razliku između ta dva prijelaza.”

Svakih nekoliko godina iz HŽ-a objave vijest da kreću u osiguranje novih 20 ili 50 prijelaza, ali očito taj proces postavljanja novih rampi ide presporo, prenosi RTL.

Exit mobile version