KORAK DALJE?

U petak se sprema bojkot i kafića i restorana. Ugostitelji negoduju: ‘I nama su previsoke cijene!’

Idi na originalni članak
Foto: Hrvoje Skočić/Riportal

Poziv na bojkot kafića i restorana koji su uputili građani putem platforme Halo Inspektore izazvao je različite reakcije među ugostiteljima, koji napominju kako i oni sami pate zbog visokih ulaznih troškova. U svom odgovoru, ugostiteljska udruženja smatraju da je važno pronaći ravnotežu između interesa građana i održivosti poslovanja.

Oglas

HGK: Cijene prate ulazne troškove

Jelena Tabak, predsjednica Udruženja ugostiteljskih djelatnosti Hrvatske gospodarske komore (HGK), ističe kako cijene u ugostiteljstvu prate porast ulaznih troškova, jer ugostitelji, kao krajnji članovi lanca, moraju reagirati na promjene u troškovima nabave. “Povećanje cijena sirovina, poput hrane i pića, izravno se odražava na cijene ugostiteljskih usluga”, objašnjava Tabak, napominjući da ugostiteljski proizvodi nisu nužnosti, pa svaki potrošač ima mogućnost da biraju u skladu s vlastitim financijskim mogućnostima.

HOK: Ključ je pronalaženje održivih rješenja

Ceh ugostitelja Hrvatske obrtničke komore (HOK) razumije reakciju građana na rast cijena, ali smatraju da je nužno pronaći dugoročna rješenja koja će osigurati održivost poslovanja, a istovremeno biti u interesu potrošača. Hrvoje Margan, predsjednik Ceha, naglašava da ugostitelji nisu imun na promjene u tržištu jer su u velikoj mjeri ovisni o cijenama namirnica, čiji rast direktno utječe na njihovu ponudu. Na primjer, cijene sirove kave na globalnom tržištu porasle su u posljednje dvije godine za 100 do 130 posto, što je uzrokovano kombinacijom faktora, uključujući klimatske promjene i logističke probleme.

Margan napominje da profitne marže u ugostiteljstvu često nisu visoke, pa ugostitelji nemaju mnogo prostora za apsorbiranje povećanja cijena bez prilagodbe svojih, premda ta prilagodba nije neograničena. Također, rast najma terasa i povećanje plaća zaposlenika također utječu na poslovanje ugostitelja, čineći rast cijena neizbježnim.

Posljedice bojkota za male poduzetnike

Bojkot ugostiteljskih objekata može imati ozbiljan utjecaj, osobito na male poduzetnike koji nemaju financijsku rezervu kao veći objekti. Smanjenje prometa, čak i na nekoliko dana, može ozbiljno ugroziti njihovo poslovanje, uz mogućnost smanjenja broja zaposlenih ili čak zatvaranja objekta, tvrdi Margan.

Udruženje Zagreba: Zajedno za niže cijene

Franz Letica, predsjednik Udruženja ugostitelja Zagreba, također podržava poziv na bojkot, smatrajući ga razumljivim odgovorom na visoke cijene s kojima se suočavaju i potrošači i sami ugostitelji. Letica ističe da je cilj smanjiti troškove života, te da i ugostitelji žele niže ulazne cijene koje bi omogućile niže cijene za goste.

Ugostitelji su, dakle, svjesni problema s visokim cijenama, no i dalje naglašavaju potrebu za pronalaženjem rješenja koja će osigurati ravnotežu između interesa svih strana.

Exit mobile version