Društvenim mrežama već danima se širi fotografija papira podijeljenog na satu etike u V. splitskoj gimnaziji “Vladimir Nazor” u sklopu koje djeluje i sportska sekcija.
Drugom razredu “sportaša” za vrijeme nastave uručen je papir na kojem se nalazi duži tekst o braku i bračnom životu, a taj sadržaj zabrinuo je brojne roditelje koji su napisano smatrali nazadnim razmišljanjem koje njihova djeca ne bi trebala učiti, piše Slobodna Dalmacija.
Među brojnim savjetima o stupanju u brak možda se može pronaći i poneki s dobrom namjerom, ali roditelje je posebno zabrinulo izneseno mišljenje o braku prema kojem su oženjeni ljudi okarakterizirani kao “zdraviji, sretniji i bogatiji” od onih koji samo žive zajedno ili nisu u romantičnoj vezi.
U spornom tekstu poziva se na apstinenciju sve do dana vjenčanja, a navedeno je i kako djeca koja dolaze od neoženjenih parova imaju veći rizik od problema “svake vrste”, prenose Vijesti.hr
Autor je otišao toliko daleko da je djeci čiji roditelji nisu u braku predvidio i veću vjerojatnost počinjenja samoubojstva, a parovima koji dijete dobiju tinejdžerskog dobi najavljuje siromaštvo jer, prema napisanom, samo trećina takvih majki uopće završi srednju školu.
- “Djeci neoženjenih parova prijeti veći rizik od depresije i psihičkih bolesti, samoubojstva, kriminala…”
- “Oženjeni ljudi su zdraviji”
- “Iskoristi tečajeve za ženidbu koji se nude u religioznim grupama”
- “Spolni odnosi prije braka donose mnogu prtljagu za sobom”
- “Mnogi mladi ljudi koji su se upustili u spolne odnose prije braka žale zbog toga i voljeli bi da su čekali”
- “Živjeti zajedno prije braka je povezano sa manje zadovoljstva u braku i većim rizikom od rastave”
U pitanju je vježba
Profesorica V. gimnazije Snježana Goluža koja je održala sat etike o kojem roditelji bruje, kaže kako se radilo o vježbi, piše Slobodna Dalmacija.
“Budući da je etika filozofska disciplina, i ovaj tekst kojeg su učenici na satu dobili imao je ulogu skandalona čija je svrha razviti kritički duh kod učenika, potaknuti ih na raspravu do koje dolaze ponekad potaknuti buntom. U raspravi je svaki komentar, argument, stav koji nije unaprijed ni od koga propisan dobrodošao i svakog učenika se uvažava. Svaka radnja ima svoj cilj i svrhu, pa je tako cilj i svrha rasprave na satu kojeg sam održala postignuta, svoje zaključke učenici donose sami”, objasnila je.
“Ražalošćena sam činjenicom da me se zbog toga proziva i nastoji ukazati na kojekakve zle namjere”, kaže profesorica.
Ravnateljica iste gimnazije Ankica Kovač potvrdila je očitovanje profesorice rekavši kako se radi o širem kontekstu od onoga predstavljenog na društvenim mrežama.
Tvrdi kako je poanta vježbe bila razvijanje kritičkog mišljenja kod učenika.