Prijedlog za otvaranje stečaja nad 3. majem, koji je dio Uljanik grupe, krajem prošle godine je podnijela Fina
Na trgovačkom sudu u Rijeci će se ponovno odlučivati hoće li u Brodogradilištu 3. maj biti pokrenut stečajni postupak ili će to brodogradilište dobiti još jednu priliku i dodatno vrijeme za pronalazak rješenja, koje bi omogućilo opstanak riječke brodogradnje, nastavak proizvodnje i isplatu radničkih plaća.
Sutkinja Liljana Ugrin već je nekoliko puta odgađala ročište u sklopu prethodnog postupka radi utvrđivanja pretpostavki za otvaranje stečajnog postupka nad 3. majem, dajući još vremena za rješavanje problema toga brodogradilišta – za dolazak strateškog partnera, dogovor o isplati plaća i nastavku proizvodnje, odnosno za utvrđivanje mogućnosti restrukturiranja hrvatske brodogradnje.
Prijedlog za otvaranje stečaja nad 3. majem, koji je dio Uljanik grupe, krajem prošle godine je podnijela Fina, zbog evidentiranih neizvršenih osnova za plaćanje u neprekinutom razdoblju od 120 dana. Tada je bila riječ o iznosu nešto većem od 72 milijuna kuna. Potkraj ožujka ukupna blokada iznosila je 92,4 milijuna kuna, od toga je dug za radničke plaće 18,6 milijuna kuna.
Potencijalni strateški partneri
U zadnjih godinu i više dana, kao potencijalni strateški partneri Uljanika i 3. maja spominjali su se Kermas grupa, Brodosplit, talijanski Fincantieri i drugi, ali suradnja s njima u konačnici nije ostvarena. U 3. maju i pulskom Uljaniku uskoro se očekuje dolazak izaslanstva potencijalnog kineskog strateškog partnera, koji bi snimio stanje, a potom odlučio o mogućem ulaganju.
Predsjednik vlade Andrej Plenković izjavio je u prošloga tjedna kako je posjet kineskog premijera Lija iskoristio da mu pojasni kontekst hrvatske brodogradnje te ga je zamolio da predstavnici ključne kineske kompanije koji se bave brodogradnjom posjete Uljanik i 3. maj i vide bi li mogli biti taj partner koji bi pomogao restrukturiranju, a sve bi se, kazao je, trebalo dogoditi “vrlo brzo”.
Direktor 3. maja Edi Kučan izjavio je, pak, u utorak, uoči ročišta na Trgovačkom sudu u Rijeci, da je svaki potencijalni strateški partner, koji bi omogućio opstanak brodogradnje u Rijeci dobrodošao, ali da 3. maj ima sve manje vremena i da je hitno potrebno pronaći model privremenog financiranja, odnosno oko 150 milijuna kuna s kojima bi se omogućio nastavak proizvodnje i isplata plaća, javlja Hina.
No, ocijenio je da bi to za 3. maj moglo biti kasno i da za to brodogradilište treba hitno naći neki način financiranja, kako bi moglo preživjeti.
Vijesti.hr