Pozivaju pacijente da se svojim obiteljskim liječnicima obraćaju i preko drugih komunikacijskih kanala (e-mail, SMS, WhatsApp, Viber, Messenger, Facebook)
Koordinacija hrvatske obiteljske medicine (KoHOM) u srijedu je priopćila da su obiteljski liječnici pod velikim pritiskom te apelirala na strpljenje pacijenata koji se žale da ih ne mogu kontaktirati telefonom, a ne mogu doći ni u ambulante zbog zaštitnih mjera.
Reagirajući na prozivke da je obiteljske liječnike nemoguće kontaktirati telefonom, dobiti savjet ili naručiti lijekove, KoHOM objašnjava da su zbog potresa u Zagrebu u mnogim ambulantama u prekidu bile internetske i telefonske veze, a i drugi dijelovi Hrvatske također imaju problema s vezama.
“Pritisak na telefon“ proteklih je dana, kažu, bio veći nego ikada i nemoguće je bilo svima odgovoriti. Stoga pozivaju pacijente da se svojim obiteljskim liječnicima obraćaju i preko drugih komunikacijskih kanala (e-mail, SMS, WhatsApp, Viber, Messenger, Facebook).
Podsjećaju i da su zbog epidemiološke situacije pregledi pacijenata u ordinacijama svedeni na minimum, no ističu i da su obiteljski liječnici svakodnevno u svojim ordinacijama, te istodobno dežuraju i u novoosnovanim tzv. “korona“ ambulantama.
Od utorka imaju i obvezu tiskanja propusnice za odlaske na nužne i neodgodive preglede, što čini dodatni pritisak na ambulante.
Apel pacijentima da ne taje mjere samoizolacije
Ponovno je upućen apel pacijentima da poštuju odredbe samoizolacije i budu iskreni prema svojim obiteljskim liječnicima.
Naime, bilo je nekoliko slučajeva da su pacijenti zatajili da su u samoizolaciji, a pregledavali su ih obiteljski liječnici, odnosno timovi hitne medicinske pomoći.
Svi oni su nakon toga morali ići u samoizolaciju 14 dana da ne bi bili prijenosnici koronavirusa drugim pacijentima.
Već je poznato da u Hrvatskoj nedostaje značajan broj liječnika, a sada je zbog ove situacije, posebno zbog neodgovornih pojedinaca zbog kojih liječnici moraju ići u samoizolaciju, još i manje, upozorava KoHOM.
Obiteljski liječnici udruženi u KoHOM pacijentima poručuju da je situacija ozbiljna, ali nije beznadna te ih mole da se prije dolaska u ordinaciju obavezno najave telefonom zbog zaštite drugih pacijenata i zdravstvenog osoblja. (h)