Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić gostujući u RTL-u Danas kazao je da je teško prognozirati kakva će biti turistička sezona s obzirom na pandemiju koronavirusa u svijetu i Hrvatskoj.
Više u VIDEOPRILOGU:
“Teško je reći što će biti jer se situacija mijenja iz dana u dan. U ovom trenutku nam je svima najvažnije da ostanemo doma i poštujemo sve upute koje daje nacionalni stožer, pratimo razvoj situacije i pridržavamo se svih mjera kako bi svi zajedno što prije pobijedili koronavirus i na taj način normalizirali uvjete budućeg djelovanja”, kazao je Staničić.
“Teško je reći što će biti za mjesec, dva ili tri. Mali sam optimist i vjerujem da ćemo u nekom trenutku, kad se za to steknu uvjeti, ipak ponovno pokrenuti turističku industriju”, kazao je i dodao da je sada potpuno irelevantno govoriti o brojkama i uspoređivati ih s prethodnim godinama u situaciji u kojoj je cijeli svijet zatvoren u svojim kućama.
Za Uskrs 13 tisuća gostiju
“Prošle godine je za uskrsne blagdane u Hrvatskoj boravilo više od 180 tisuća gostiju. Ovih 13 tisuća gostiju, od kojih je 9 tisuća domaćih, a 4 tisuće stranaca, su ljudi koji su se zatekli u Hrvatskoj kada su se donijele mjere nacionalnog stožera. Dobar dio tih ljudi je zapravo otišao u samoizolaciju u svoje kuće i vikendice i tamo provode vrijeme koje je potrebno kako bi se izliječili i sačuvali i svoje zdravlje, ali i drugih ljudi”, rekao je Staničić.
Objasnio je kakva je aktivnost Hrvatske turističke zajednice u ovom trenutku. “Vrlo smo aktivni na društvenim mrežama gdje objavljujemo sve ono što može pobuditi interes i emocije za Hrvatsku u ovakvim trenutcima”, rekao je i dodao kako i pripremaju nekoliko scenarija za trenutak kada se steknu uvjeti za putovanja.
Fokus na domaće turiste i najbliža tržišta
“Tada ćemo opet ići u kampanje. S jedne strane fokusirat ćemo se na domaće tržište, a s druge na nama najbliža tržišta”, rekao je i dodao da će u prvi plan staviti sve komparativne prednosti koje ima Hrvatska u odnosu na konkurenciju.
“To su sigurnost, očuvani okoliš i priroda i blizina ključnih emitivnih tržišta”, kazao je i dodao da su to gosti koji dolaze s automobilima iz Slovenije, Mađarske, ali i Austrije, Češke, Slovačke, Poljske i drugih zemalja.
Tjedan odmora vrijedan i CRO kartica
Na pitanje hoće li biti jeftiniji hoteli kada ponovno krenu putovanja, rekao je da to određuje tržište. “Vjerujem da će naši hotelijeri znati odgovoriti na sve izazove i pružati vrijednost za novac”, kazao je i najavio da s Ministarstvom turizma pripremaju dva projekta o kojima se već ranije razgovaralo.
“Jedan je “Tjedan odmora vrijedan”, a drugi je CRO kartica. Vjerujem da ćemo time dati poticaj domaćem turizmu i domaćim gostima da putuju u vlastitoj zemlji”, rekao je. Pohvalio je mjere koje je donijela Vlada od kojih se mnoge odnose upravo na turizam koji je najvažniji sektor u hrvatskoj ekonomiji.
“Kada govorimo o privatnim iznajmljivačima, najkonkretnija mjera za njih se tiče turističke pristojbe gdje se išlo na stopostotni oprost na pomoćne krevete i 50 postotno na osnovne krevete. I odgodu plaćanja kada se za to steknu uvjeti, odnosno s odmakom 3+3 mjeseca”, zaključio je.
Ida Balen